Splitski pomorac Žarko Buljević svjetskim morima plovi više od 40 godina. Od najranijih dana bio je svjestan da će upravo more biti njegov životni poziv. Razloga za to bilo je više. Njegov otac, bivši igrač Hajduka, bio je pomorac, a živio je i u Barakovićevoj ulici gdje je većina dječaka tog vremena birala pomorske smjerove, strojarstvo ili nautiku u splitskoj Pomorskoj školi.
Jedan je od rijetkih pomoraca koji je u više navrata doslovno obišao cijeli svijet uključujući plovidbu svim plovnim rijekama i kanalima. Osim što je kapetan, poznat je i po svojoj ljubavi prema Hajduku, što ga je povezalo s tekstopiscem Draženom Vrdoljakom Žanom. Vrdoljak je napisao pjesmu Naš Hajduče, u čijem spotu Žarko, gorljivi navijač "bilih", pjeva uz pjevačicu Janu i prijatelje. Publika uskoro može očekivati brojne glazbene projekte u kojima će Žarko biti glazbeni manager benda kojeg su osnovali.
Od trabakula do LNG tankera
Prvi kontakt s morem imao je još kao dječak dok je jedrio s ocem na obiteljskom brodu. Strpljivo ga je podučavao osnovama skipiranja od vezivanja konopa do dizanja jedara prenoseći mu svoju ljubav prema moru i brodovima. Kasnije je Žarko svoje pomorske vještine usavršavao kao mornar na trabakulima gdje je stekao dragocjeno iskustvo prije nego što je završio srednju Pomorsku školu. Nakon toga je proveo godinu dana na kadeturi čime je započeo svoj profesionalni put na moru.
- Plovio sam na svim vrstama brodova, frigo, balkerima, kontejnerskim, ro-ro i tankerima, a od 2001. godine plovim na LNG tankerima koji prevoze ukapljeni plin na temperaturi od -160 °C. Danas ti brodovi prevoze dvostruko više plina nego prije. Ako bi taj plin eksplodirao to bi imalo snagu 40 atomskih bombi, što predstavlja golemi izazov.
Jedan od najvažnijih trenutaka njegove karijere dogodio se 2012. godine kada je kao zapovjednik na brodu grčke kompanije Dynagas prvi na svijetu prošao preko Sjevernog pola brodom punim LNG tereta s pogonom na parnu turbinu. Godinu dana kasnije isti put prevalio je brodom opremljenim generatorima i električnom propulzijom čime je zajedno s nekoliko hrvatskih kolega upisan u svjetsku povijest pomorstva.
Bez alkohola
Kapetan Buljević i danas plovi rutama preko Sjevernog pola, najčešće prema Europi, Kini, Koreji i Japanu. Za njega putovanja od točke A do točke B traju dugo, najkraće plovidbe mjesec dana, dok povratak zna potrajati i 40 dana. Život na brodu, dugom 300 i širokom 50 metara, s 12 katova, nosi svoje izazove.
- Danas radimo od jutra do mraka uz brojne sastanke, administraciju i stalnu komunikaciju s kompanijom. Kao zapovjednik odgovoran sam i za posadu te se moram pridržavati strogih pravila. Dnevno dobijem stotinjak mailova. Ipak, trudim se organizirati zabavu za posadu jednom mjesečno kada imamo karaoke, igru Horse Racing i roštilj. Jedino što na brodu nema alkohola.
Na brodovima kojima trenutno zapovijeda nema žena u posadi, no smatra da je njihova prisutnost dobra jer pozitivno utječe na odnose među članovima posade. Posljednjih 20 godina karijere Žarko je proživio brojne dramatične trenutke od oluja i nevremena do medicinskih intervencija. Kao "brodski liječnik" znao je šivati rane, mobilizirati kosti, stavljati privremene plombe i zbrinjavati preminule.
Prije godinu dana je spasio život Filipincu iz posade koji je doživio moždani udar. Brzom reakcijom i pravilnom primjenom prve pomoći Žarko je brod preusmjerio u najbližu luku gdje je unesrećeni pomorac helikopterom prebačen u bolnicu.
Osim što je zapovijedao brodovima sudjelovao je u preuzimanju novogradnji i inspekcijama brodova za vrijeme gradnje. U Splitu vodi i vlastitu agenciju za ukrcaj pomoraca čime je i dalje aktivan u pomorskom svijetu.