Aero klub Sinj ove godine slavi 7 desetljeća uzornog i uspješnog rada. Ovaj sportski kolektiv osnovan je 1947. godine. Godinu poslije osnovana je i Zrakoplovna škola, odnosno Zrakoplovni centar koji je bio značajan kadrovski i materijalni poticaj radu Aero kluba. Rezultat je bio izuzetno uspješno djelovanje ov sportske udruge, piše Ferata.
Brojno članstvo svih ovih desetljeća je djelovalo u različitim sekcijama, od modelarstva, preko padobranstva, jedriličarstva …, tako da se značajan broj članova obučio za profesionalna zanimanja u zrakoplovstvu (piloti, vojni i civilni, tehničko osoblje).
U Domovinskom ratu članovi Aerokluba Sinj, sa kolgama iz AK Split, bili su uključeni u aktivnu obranu Hrvatske, a Aerodrom Sinj je korišten kao baza Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Pet pripadnika Samostalnog zrakoplovnog voda poginulo je u zaseoku Šimci u Sinju pri padu zrakolopva AN-2, 26. siječnja 1992. godine, piše Ferata.
Aero klub Sinj u suradnji s drugim sportskim kolektivima i udrugama organizira brojne manifestacije nacionalnog i međunarodnog karatera. Popularni sinjski Piket postaje sve omiljenije odredište brojnih Sinjana, Cetinjana, kao i ostalih zaljubljenika u padopranostvo i zrakoplovstvo. Upravo jučer, 20. lipnja, u Sinj je sa starim rusko-ukrajinskim zrakoplovom Antonov AN-2 sletjelo 10 turista iz Švicarske i Nizozemske. Domaćin im je bio predsjednik AK Sinj Zvonko Kovačević sa suradnicima.
- Ovo je česta slika da nam dolaze brojni turisti i zaljubljenici u zrakoplovsatvo. Nakon Sinja, ova grupa odletjela je na Lošinj, od kuda će dalje prema Austriji. S nama je ovdje i dvadesetak gostiju iz Češke i Poljske. Oni pripadaju onom jedriličarskom dijelu i s nama će ovih dana sudjelovati u preletima iznad Sinja i Cetinskog kraja’, istaknuo je Kovačević, naglasivši kako je Klub, u godini u kojoj obilježava veliki jubilej, već odradio brojne aktivnost.
‘Imali smo, između ostaloga, padobranske skokove s njemačkim kolegama ‘Croatia Bogy’, zatim smo odradili 16. prvenstvo Dalmacije u raketnom modelarstvu, odrađen je ‘Gliding Cup Sinj 2017.’, a tu je i stalna obuka padobranaca, kao i odrađivanje trenažnih dnevno-noćnih skokova padobranaca i još niz drugih aktivnosti koje se odvijaju skoro svakodnevno. - rekao je Kovačević.
Kovačević najavljuje još više aktivnosti na sinjskom aerodromu u narednom, ljetnom razdoblju.
- Vjerojatno ćemo imati čast ugostiti na pripremama reprezentaciju Hrvatske u padobranstvu. Tu će biti i Državno prvenstvo u padobranstvu, tradicionalni padobranski skokovi ‘Alkarski kup’ i naravno, kao središnji događaj u proslavi ovog velikog jubileja, sredinom srpnja bi se trebao održati ovogodišnji aeromiting. - kazao je.
U službenoj evidenciji Aero kluba Sinj trenutno je 80 članova, a to su padobranci, modelari, piloti i dio tehničkog osoblja.
Kovačević ističe da se osim redovnih aktivnosti, posljednje vrijeme radilo i na drugim sadržajima.
- U zadnjih nekoliko godina stalno smo radili na poboljšanju uvjeta života i rada. Stalno smo skrbili o samom zračnom pristaništu, uređivali postojeći hangar. Međutim, ono što je najvrjednije na ovom kompleksu je uređen prostor za smještaj gostiju i natjecatelja. Uredili smo dnevni boravak i sobe s 18 ležajeva. Tu su nam pomogli i drugi, a najviše Grad Sinj. - kaže Kovačević.
Novouređeni sadržaji na Piketu u službi su sportske, rekreacijske ali i turističke ponudu grada Sinja. Dodajmo kako je AK Sinj uredio aerodrom i registrirao ga 2000. godine. Rješenjem Ministarstva pomorstva, prometa i veza Aerodrom Sinj je definiran kao nekontrolirano zračno pristanište i upisan u registar civilnih aerodroma. Operater Aerodroma Sinj je Aeroklub Sinj.
Aerodrom Sinj se koristi za zrakoplovno-sportske djelatnosti i na njemu djeluju aeroklubovi Sinj, Split, Vitar i po potrebi ostale zrakoplovne udruge. Na aerodromu se odvijaju aktivnosti, motorno letenje, padobranstvo, jedriličarstvo, zmajarstvo i modelarstvo.
Zanimljivo je podsjetiti se kako je nabavkom mlazne flote domaćih zračnih prijevoznika i za potrebe grada Splita i regije izgradila nova zračna luka na lokaciji Resnik. Nova zračna luka je otvorena 1966. i javni promet je preusmjeren iz Sinja na zračnu luku Split u Resniku, piše Ferata.