Stanovnici Kile u lipnju prošle godine jedva su, nakon brojnih zavrzlama, dočekali početak izgradnje pristupnih cesta prema svom naselju, a radi se o projektu “teškom” preko 17.7 milijuna kuna (PDV uključen).
Općenito je tužno, ali istinito da je netko nekada uopće isplanirao izgraditi cijeli novi gradski kvart, a potom se godinama nakon izgradnje zgrada razmišljalo kako im prići na način koji barem minimalno podsjeća na 21. stoljeće. Valjda se isto neće dogoditi na nekom novom splitskom POS-u.
I TO JE MOGUĆE U SPLITU 20 dana prije roka: U utorak se puštaju u promet pristupne ceste prema Kili
Otvoreno 20 dana prije roka
Ako zaboravimo luksuz poput zelenih površina, Kila od sada ima jedan problem manje, i to krupni problem. Naime, danas je službeno u promet puštena pristupna cesta prema Kili. 20 dana prije roka! Da, i to je moguće u Splitu, očito je netko dobro “upirao”.
Mjeseci privremenih prometnih regulacija i tankih živaca zbog gužvi su prošlost, Kili će se sada pristupati kako i priliči mladom splitskom kvartu. Nogostup prati sve dionice, zaštitno zelenilo, a postoji i biciklistička staza!
Na svečanom otvaranju nešto više od 700 metara ceste uz brojne gradske pročelnike sudjelovao je i Andro Krstulović Opara, gradonačelnik grada Splita te predsjednik GK Mejaši Toni Piplica.
„Danas je obavljen nadzor ovih prometnica koje otvaramo, a dužina istih je nešto više od 700 metara. Svi su poslovi napravljeni onako kako je bilo utvrđeno projektom i to 20 dana prije predviđenog roka“, ponosan je gradonačelnik.
Građani dobili cestu nakon 11 godina
Kazao je da su građani Kile nakon 11 godina dočekali trenutak da konačno mogu dostojanstveno doći do svojih domova.
„Nakon probnog roka ove prometnice uslijedit će potrebna procedura nakon koje će prometnica dobiti uporabnu dozvolu. Ovo je jedan veliki posao koji je vrijedio gotovo 18 milijuna kuna i s ponosom možemo reći da smo napravili jednu veliku investiciju u ovom dijelu Splita. Moram naglasiti da smo u ovom mandatu dosta ulagali u istočne dijelove Splita i na to sam ponosan“, ustvrdio je Krstulović Opara koji je pohvalio izvođače radova, spomenuo je u zahvalama i čelnike GK Mejaši, ali i sve službenike i pročelnike Grada Splita.
Zahvalio se i građanima Kile koji su godinama imali strpljenja i razumijevanja.
„Hvala svima koji su u ovome sudjelovali i pozivam građane da pažljivo usvoje ovu novu prometnicu“, zaključio je poteštat na odlasku.
Najveći infrastrukturni projekt koji Kila „pamti“
Predsjednik GK Mejaši Toni Piplica naglasio je da je ovo do sada najveći infrastrukturni projekt koji Kila „pamti“.
„Otvaramo dugoočekivanu prometnicu i ovo je zasigurno najveći infrastrukturni projekt u Gradskom kotaru Mejaši. Želim se ovim putem zahvaliti Grad Splitu, bivšem predsjedniku kotara Vici Mihanoviću i svim stanarima koji su imali strpljenja i razumijevanja. Ova priča je dobila jedan sretan završetak i ova cesta život znači za naš kvart“, podvukao je Piplica.
Što je sve napravljeno?
Podsjetimo se što se gradilo od lipnja 2020. do danas:
Lovrinačka ulica faza 1 – je prometnica dužine oko 120 metara s kolnikom širine 12 metara te obostranim nogostupima širine 2,80 metara, dok je na dijelu trase na istočnoj strani i zaštitno zelenilo širine 1,50 metara. U ovaj dio zahvata spada i rekonstrukcija križanja Vukovarske i Lovrinačke ulice.
Prva dionica Put Vrborana duljine je oko 306 metara, u poprečnom presjeku to je dvotračna prometnica s kolnikom širine 6 metara i s obostranim nogostupima širine 1,60 metara.
Druga dionica Put Vrborana duljine je oko 167 metara. U poprečnom presjeku to je dvotračna prometnica s kolnikom širine 6 metara i s obostranim nogostupima širine 1,60 metara. U ovaj zahvat spada i raskrižje s prometnicom Put Kile sjever.
Put Kile sjever dionica je duljine oko 120 metara. U poprečnom presjeku to je trotračna prometnica s kolnikom širine 9,75 metara, s obostranim nogostupima širine 1,60 metara i s obostranim biciklističkim stazama širine 0,90 m. S obje strane između kolnika i nogostupa projektirano je zaštitno zelenilo širine 3 metra.
Grad Split je u veljači 2019., a nakon devet i pol godina, konačno razriješio vrlo složene imovinsko-pravne odnose za četiri prometnice koje predstavljaju ulaz u naselje Kila, a to su Lovrinačka ulica faza 1, Put Vrborana dionica 1, Put Vrborana dionica 2 i Put Kile Sjever.
U listopadu 2018. je pokrenuta javna nabava za odabir izvođača radova za navedene prometnice koja se odužila zbog opetovanih žalbi jednog ponuditelja te je na kraju poništena.
U veljači 2020. pokrenute su nove četiri javne nabave za svaku od navedenih prometnica, a koje u cjelini predstavljaju ulaz u naselje Kila na temelju kojih je ugovoreno izvođenje zahvata.
Nakon kratke svečanosti Krstulović Opara je službeno otvorio novoizgrađenu splitsku prometnicu na istoku grada.
https://www.facebook.com/dalmacijadanas/videos/2837277836514205/?__cft__[0]=AZXXh4xAyzGqLx5Ly2mATfv0hz3uBzQdX90N1iHYf-ZeR2cmsMesJqJ7xhcOj8PoT9LaaIOBbkjdC801HKVZyiw8hgTwwkiaeubjibJ6MCnubdxlwhd5qP3S6utItQ5gQzM6AmWxCSdm2FlhuEdvj8S2GZmevd1y7v__vuzzr_ianenHAh_V5EjEjFwNLvUsDQc&__tn__=%2CO%2CP-R