Pretraživanje interneta sa sobom nosi i određeni rizik. Iako je većina rezultata koje možete pronaći na tražilici legitimna i neće nauditi ni vama ni vašem računalu, ipak se povremeno pojave stranice koje nisu baš tako nevine i čiji je jedini cilj - iskoristiti vas.
Tvrtka za kibernetičku sigurnost Sophos upravo je izdala upozorenje u kojem upozorava korisnike interneta na šest, naizgled neopasnih, riječi koje bi ih mogle skupo stajati.
Kako su napisali na svojoj web stranici, analizom internetskog prometa na Googleu, Sophosovi stručnjaci otkrili su da upisivanje riječi “Are Bengal Cats legal in Australia?” odnosno “jesu li bengalske mačke legalne u Australiji?”, uvelike povećava rizik od krađe osobnih podataka.
Naime, upisivanjem tih riječi u tražilicu, pojavljuju se rezultati među kojima ima priličan broj – lažnih, upozorava Dnevnik.hr.
Žrtve se često potiče da kliknu na zlonamjerne oglase ili linkove koji se oglašavaju kao legitimne stranice, odnosno u ovom slučaju kao legitimne rezultate pretrage na Googleu, upozoravaju.
Zanimljivo, zlonamjerna se stranica trenutno pojavljuje samo ako se u pretraživač upiše riječ “Australija”, što ukazuje na to da su korisnici iz te zemlje u najvećem riziku.
Trovanje SEO-a
Kako ističu iz Sophosa, kad korisnik klikne na lažne rezultate, na računalo im se instalira zlonamjerni program Gootloader, koji blokira pristup računalu i istovremeno krade osobne podatke vlasnika računala (kao što su podaci o internetskom bankarstvu, karticama i slično).
Iako se čini da hakeri ciljaju točno određenu skupinu ljudi, istraživači iz Saphosa upozoravaju kako to pokazuje koliko je zapravo postalo rizično klikati bez razmišljanja i na linkove koji se pojavljuju kao rezultati pretraživanja Googlea.
Takva se tehnika hakiranja inače naziva “SEO poisoning”, odnosno “trovanje SEO-a”, jer hakeri manipuliraju rezultatima tražilice kako bi stranice koje oni kontroliraju došle na vrh rezultata pretraživanja.
Stoga, kad sljedeći put pretražujete nešto na Googleu, obratite pozornost na rezultate prije klikanja. I nemojte odmah klikati na prvi rezultat koji vam se pojavi.