Nakon ugodne večere s našim prijateljima iz Zrenjanina i kvalitetnog doručka u dvorcu Ečka gdje smo prespavali, svi smo spremni za današnji dan i nove kilometre.
Današnji cilj je Targu Jiu u Rumunskoj, do njega imamo 400 km; točno u 9 sati nas 20-ak kreće na put. Našoj grupi se priključio još jedan sudionik - Marko Manojlović iz Novog Sada koji vozi BMW GS 1150.
Predvodi nas naš domaćin Miša Hromčik. Vozimo prema Beloj Crkvi gdje nas dočekuju članovi moto kluba koji nas žele upoznati i popiti s nama čašicu pića.
Na putu prema Beloj Crkvi primjećujem da mi fale dvojica sudionika: Mato Kovačević i Josip Dujmović. Kad smo došli do moto kluba Bela Crkva doznajem da su se Josip i Mato zamijenili za motore pa je Josip vozio GSA 1200, a Mato testnu Hondu X-ADV koju je odlučio testirati na svojstven način (inače, Mato od svih nas ima najviše iskustva u enduro vožnji).
Prošlo je dosta vremena, popili smo piće i popričali s članovima MK Bela Crkva. Josip je stigao ali Mate još nema, pa sam poslao par ljudi da ga potraže. Stigla je i policija – vidjeli su da je stigla velika grupa motorista u ovo malo mjesto pa su se i oni zainteresirali što se događa. Rekli smo im da nam se jedan sudionik izgubio pa ako ga sretnu neka ga dovedu do kluba. Pomalo me počela hvatati nervoza jer skelom prelazimo Dunav i ako zakasnimo sljedeća je tek za 2 sata, a Mate još nema. Taman dok sam razmišljao o kašnjenju na skelu, začujem specifičan zvuk Akrapovičevog auspuha na Hondi: Mato je napokon stigao.
Svi smo izašli vani da ga pitamo jeli sve ok i gdje je bio, a Mato odgovara: “Otišao sam malo testirati Hondu X-ADV i jako me oduševila, morao sam otići u obližnje njive i makadamskim putevima, ne mogu vjerovati da je to tako dobar motor“. Primijetio sam nekakvo perje na štitnicima hladnjaka motora pa sam ga upitao što je to, a Mato mi je odgovorio “Ma da, kad sam išao makadamom kroz neko selo, izletila mi kokoš i jbg...“
Sve je to bilo smiješno i veselo dok nisam vidio da na Hondi X-ADV fali registarska tablica. Mogu samo zamisliti kako je Mato vozio X-ADV i koliko su bile velike trešnje i kamenje koje je udaralo o okvir tablice da su popucali držači i da je tablica ispala.
Pomislio sam kako će nekome iz Bele Crkve lijepo doći suvenir tablica ST 8000-I, a kako Honda X-ADV neće moći proći granični prijelaz iz Srbije u Rumunjsku. Mato je odmah sjeo na X-ADV i punim gasom krenuo tražiti izgubljenu tablicu i voziti po gudurama i makadamu kojim je prije prošao.
Nisam mu davao nikakve šanse da će pronaći tablicu te sam se povezao s lokalcima i dao im mjere da mi u fotokopirnici isprintaju tablicu u boji te da je plastificiraju pa da na taj način pokušamo proći granicu.
Vrijeme je da krenemo, zovu me na telefon iz fotokopirnice da je tablica gotova, sjedamo na motore, stavljamo kacige. U tom trenutku dolazi Mato Kovačević na X-ADV-u koji je cijeli blatnjav i u ruci nosi tablicu. Ne mogu vjerovati da ju je luđak pronašao! Ne samo tablicu, našao je i vlasnika kokoši koju je pregazio. Kaže Mato: “Vidim ja kokoš na putu i taman da ću je uzest, vikne neki čovjek prekoputa: 'Alo bre, ostavi mi kokošku, da je nećeš možda voditi na hitnu pomoć?'”
Odmah smo izbušili tablicu i svezali žicom da se isto ne ponovi te sam zamolio Matu da sjedne na svoj motor i da X-ADV vrati Josipu Dujmoviću. Krenuli smo malo bržim tempom do pristaništa za skelu. Stigli smo u minutu, oprostili se s kolegama motoristima iz Bele Crkve i ukrcali se na skelu. Krenula je plovidba Dunavom. Mnogim sudionicima je ovo bio prvi put da se voze skelom, a doživljaj je stvarno poseban.
Mato opet nema mira i odluči dignuti dron kako bi napravio lijepe snimke dok plovimo Dunavom.
Međutim, kad je završio sa snimanjem, trebalo je spustiti dron na skelu koja je u pokretu, što nije jednostavno. Zato me zamolio da uhvatim dron u zraku dok se krećemo na skeli.
Naravno da sam pristao jer sam imao iskustva - ovog ljeta dosta puta sam uhvatio baš taj Matin dron. Danas je to ipak bilo malo teže. Kad sam krenuo da ga uhvatim, Mato ga je malo više spustio i propeleri su mi odsjekli jagodice na prstima. Tek iz drugog pokušaja sam ga uhvatio, a moji brižni sudionici su odmah izvadili prvu pomoć i sanirali mi ozljedu.
Nastavak slijedi...
Hvala na pomoći u realizaciji ovog putovanja: Ruting Honda, Moto Ogi, Šago Moto, Šepić Commerce, Migo-Moto, Akrapovič, MotoBox i Dalmacija Danas.
- ŽELJAN RAKELA: Krenuli smo iz Splita na 8. Balkan Rally i prvi dan prešli 400 kilometara
- BALKAN RALLY – DAN 2 Od tvornice najboljih auspuha na svijetu do nenadanog susreta sa sucem Marićem
- BALKAN RALLY – DAN 3 "Domaćini su blokirali sve semafore i bez zaustavljanja nas odveli do Novog Sada"