Nalazimo se u Rumunjskoj grad Targu Jiu, ujutro u 8 sati svi smo na doručku, s motora smo skinuli kofere i olakšali motore kako bi nam bilo lakše odvoziti današnju dionicu TransAlpinu i Trans Fagarshan ukupno 540 km zavojitih planinskih cesta. Pa evo par riječi o ovim predivnim cestama kojima bih se svaki motorista trebao barem jednom u životu provozati.
Transfagarasan možemo nazvati mitskom cestom u brdima transilvanijskih Alpi, to je uistinu balkanskim Passo dello Stelvijo. Cesta ima čak 90 kilometara uspona, spustova, zavoja i serpentina s najvišim vrhom na 2034 metara sve ovo navedeno će svakom vozaču motora priuštiti izniman gušt za volanom.
Ova cesti nije stalno prohodna pa u jesen i zimi kada je najveća opasnost od lavine cesta je zatvorena. U lipnju kad je otvorena za vožnju postoji mogućnost od mnogo odronjenog kamenja što je ostalo od zime i na sto morate biti izuzetno oprezni.
Ova strateški vojna cesta koju je Ceaușescu dao graditi od 1970. do 1974. iz straha od sovjetske invazije potrošeno je 6 milijuna kilograma dinamita i izgubljeno je 40 života vojnika kako bi se premostio put kroz Transilvanijske Alpe od Sibua do Pitestija.
TransAlpina je u puno boljem stanju, asfalt je skoroga kao novi, imate osjećaj da ste na moto pisti i to na visini preko 1.500m, na njoj se može voziti puno brze negoli na Transfagarasan. Nepisano pravilo BALKAN Rallyja je kad dođemo na TransAlpinu da ja dam znak za pretjecanje i tada se vozi slobodna vožnja te nema vise vožnje cik cak bez pretjecanja nego svak vozi po osobnom nahođenju. Malo bolji vozači dođu na svoje kao da su pušteni s lanca i kreće malo življe vožnja po prelijepim zavojima.
Prvo smo prošli TransAlpinu ali kad smo se počeli penjati prema Transfagarasan uhvatila nas je nevjerojatna magla, iz tog razloga morali smo voziti jako sporo jer je vidljivost bila minimalna. Kad smo se uspeli na vrh parkirali smo motore i jedva našli vrata od restorana gdje smo ručali i čekali da se magla raziđe. Jedan o sudionika gosp. Petričević je ostavio novčanik u motoru i otišao je po njega kako bih mogao platiti račun međutim od guste magle jednostavno nije moga pronaći svoj motor a kamo li otvoriti bravu kufera. Pričekali smo još sat vremena jer vožnja nije bila moguća kad odjednom se razvedrilo izašlo je sunce te smo požurili da poslikamo predivne sempetine. Mnoštvo koji je prvi puta sudjelovalo u BALKAN Rallyju su se iznenadili ljepotom zavoja koje nisu mogli doživjeti u magli dok su se penjali na sam vrh prijevoja.
"Honda me uistinu jako iznenadila"
Sva sreća da sam sanirao ozljedu prsta pa sam moga donekle bez problema mijenjati brzine na GSA, ali imao sam i rezervan plan u slučaju da mi ne bude dobro uzmem Hondu X ADV od Miroslav Dujmovića koji je vozio ovu dionicu i tako olakšam sebi vožnju jer nema kumpluga posto je motor automatik. Kako se X ADV ponašao danas po najtežoj dionici BALKAN Rallyja od 540 km zavojitih i planinskih cesta možda je najbolje da to čujemo od njega osobno:
"Honda me je uistinu jako iznenadila s više strana, prvo izrendan mjenjač sto maksimalno olakšava ulaženje i izlaženje iz zavoja i na taj način sam puno brzi od ostalih koji gube vrijeme na mijenjanje brzina. Nadalje odlične kočnice gdje imate osjećaj da vozite veliki motorkotač, položaj tijela je odličan tj. na testnom motoru kojega sam vozio imam tri položaja za noge. Prvi je za duge pravce koji omogućava da odmorim noge na nogarima postavljeni na štitnicima motora, drugi je normalna položaj kao kod drugih skutera i treći su nogare koje se nalaze skroz od traga i koriste se kad vozite off road. Bio sam skeptičan sa gumama koje je imao motor Pirelli STR koje imaju kockastu šaru više za off road ali po oštrim zavojima koji su bili i vlažni guma je odlično držala. Uz sve navedeno jako mi se svidio i moćan zvuk ispušnog sistema Akrapović, te mala potrošnja od svega 3.8 L / 100 km.
Predvečer smo svi zajedno stigli mrtvi umorni te umjesto u hotel otišli smo u steak restoran odmah pored hotela, međutim cčm nas je konobar vidio u moto opremi onako iscrpljene i šporke od kiše i ćete sproveo nas je na kat restorana gdje smo bili sami imali svoju intimu te smo do kasno u noć pričali o iskustvima i sto smo sve proživjeli u proteklom danu.
Sutra krećemo prema mjestu Valsotince u Srbiji gdje smo već godinama najbolje i najsrčaniji dočekani.
Hvala sponzorima ovog putovanja;
Honda Šago, Ruting Honda, Dalmacija Danas, MotoBox, Akrapović, Migo Moto, Moto Ogi, Šepić Commerc