U splitskoj Banovini započela je 2. sjednica Gradskog vijeća Grada Splita. To je ujedno 1. radna sjednica u novom sazivu splitskog Gradskog vijeća.
"Oporba je očigledno bila na godišnjem odmoru"
Ivica Puljak, gradonačelnik Grada Splita prije sjednice je dao izjavu za medije. Kritizirao je oporbu i rekao je da nisu napravili 'domaći rad'.
"Oporba je očigledno bila na godišnjem odmoru te nisu napravili domaći rad. Oni nisu poslali imena ljudi za Odbore i danas se ti odbori ne mogu konstituirati. Tako da će se te točke povući, ali ostaju nam vrlo važne točke i one će se danas izglasati, odnosno o njima će se raspravljati", kazao je Puljak.
Kako je naglasio, danas će se na raspravu doći odluka o intendantu HNK Split, a raspravljat će se i o KK Split. Gradonačelnik je kazao da ne vidi Srećka Šestana za intendanta HNK Split.
Osim toga Puljak je naglasio da će se danas povući samo malo manje važnije točke, no i one će se u narednom periodu morati izglasati.
S dnevnog reda skinuta su tako izvješća gradskih firmi...
Podsjetimo na kraju, i rezimirajmo. S dnevnog reda skinuta su tako izvješća gradskih firmi o poslovanju, ali ne i zadnja točka, ona o poslovanju HNK Split. Puljak je rekao da je preostala od posljednje sjednice Gradskog vijeća prije raspuštanja.
Na ovoj sjednici trebalo se raspravljati o 37 točaka dnevnog reda Grada Splita. Gradonačelnik je otkrio da će se povući njih oko 15.
Pogledajte VIDEO:
Vijećnici će raspravljati o 20 točaka dnevnog reda
Nakon što je Puljak dao izjavu za medije, raspravom o dnevnom redu počela je sjednica splitskog Gradskog vijeća.
Podsjetimo, vijećnici će raspravljati o 20 točaka. Skinuta su izvješća gradskih firmi o poslovanju, ali ne i zadnja točka, ona o poslovanju HNK Split.
Nakon malo manje burnije rasprave o dnevnom redu, krenulo se na vijećnička pitanja.
Građevinske dozvole još nisu spremne
Prvo pitanje je postavio Damir Barbir iz SDP-a.
Evo što je istaknuo, prenosimo vam u cijelosti:
"Je li Grad Split poduzima ili planira poduzeti ikakve radnje po pitanju blokade prilaza šljunčanom parkingu kod zgrade Uzora na Trsteniku (pojedinačni zahvat P11), blokiranog od privatnog vlasnika jedne od parcela pod geslom nepostojeće građevinske dozvole i fiktivnog početka gradnje trgovačkog centra i javne garaže, blokirajući građanima Trstenika privremeni parking na Gradskoj parceli s tim istim prilazom (Prilog 1) do stvarnog trenutka izgradnje javne garaže što bi u najbržem roku bilo oko 3 godine, jer građevinske dozvole još nisu spremne.
Je li Grad Split spreman pružiti alternativu izgubljenim parking mjestima (80 tak parking mjesta) do izgradnje Javne garaže unutar P11 obuhvata koja po svemu sudeći neće biti ostvarena u naredno vrijeme, a zna se da trenutno u kotaru Trstenik nedostaje 1500 parking mjesta.
Građani Trstenika i dalje nemaju gdje parkirati
Obrazloženje:
Riječ je o parkingu kraj zgrade Uzora na Trsteniku koji se prostire na više parcela od kojih je na katastru Grad Split upisan kao suvlasnik jedne veće parcele (k.č.7804/1) a koji očito ne mari za potrebe i rješavanje problema građana dok privatni vlasnik jedne od parcela (k.č.7804/41) tjera automobile građana i blokira pristup ukupnoj površini i preko gradske imovine uz lažno obrazloženje da je ishođena građevinska dozvola za predmetne parcele i da se ubrzo pristupa gradnji što naprosto nije točno. Trenutno je pristup ukupnom prostoru blokiran iako ponavljamo radi se o pristupu na više parcela od kojih je na dio upisan i Grad Split, a građani Trstenika i dalje nemaju gdje parkirati!
Zatvaranje prilaza parceli uz najam zaštitara nije toliko iznenadilo, ipak se radi o privatnoj parceli, koliko pisano upozorenje i objašnjenje da je za predmetnu parcelu ishođena građevinska dozvola novoplaniranog trgovačkog centra Kaufland što prema javno dostupnim informacijama nije točno. Čak da je i informacija točna, smatramo da je Grad Split kao suinvestitor projekta nadležan da nađe rješenje koje bi olakšalo građanima novonastalu situaciju.
"Grad Split (Gradonačelnik Puljak) sklopio je novi sporazum"
Da se prisjetimo:
Ovdje se radi o pojedinačnom zahvatu P11 iz GUP-a Splita (grafički dio 4.b Urbana pravila, tekstualni dio čl.65) gdje je omogućena gradnja poslovnih sadržaja (u ovom slučaju trgovački centar), te javne garaže i javno-prometnih površina (prometnica 2 –Poljička i 3-Velebitska).
Za isti pojedinačni zahvat su provedeni potrebni arh.-urb. natječaji i temeljem toga zatražene odgovarajuće dozvole.
Trenutno stanje je:
1. Trgovački centar
- Predan zahtjev za GD, ali je predmet još u postupku
2. Prometnica 2 (Poljička)
- Predan zahtjev za GD, ali je predmet još u postupku
3. Prometnica 3
- Prethodni zahtjevi su ili odbijeni ili poništeni
- Trenutno nema nikakvog zahtjeva
4. Javna garaža
- Trenutno nema nikakvog zahtjeva
5. Priključak na državnu cestu (Poljička) - Investitor HC
- Poništena GD
Grad Split (Gradonačelnik Puljak) sklopio je novi sporazum (prvi potpisao bivši Gradonačelnik Opara) s Kauflandom gdje reguliraju međusobne odnose (zadnja sjednica GV, Sl. glasnik 15/22). Prema sporazumu Javna garaža se mora izgraditi prije ili istovremeno s Prometnicom 2.
Glavni projekti za javnu garažu još nisu ni izrađeni (prema sporazumu ih financira Kaufland, a izvodi Grad Split).
Gradu i Gradskom kotaru Trstenik je u cilju dobiti novu javnu garažu (zajedno sa Kauflandom = 440 parking mjesta). Idejno rješenje javne garaže objavljeno je na stranicama kotara Trstenik s ciljem prezentacije rješenja građanima.
Kako sada stvari stoje prije će se izgraditi centar, a javnu garažu u najboljem slučaju možemo očekivati za 3 godine. Postavlja se pitanje gdje će stanari parkirati iduće 3 godine? U slučaju Javne garaže Sućidar, dio voznih traka u Vukovarskoj i Velebitskoj bio je prenamijenjen u parkiralište, a u slučaju Blatina igralište i dio ceste je bilo prenamijenjeno u parkiralište.
"Nadam se brzom odgovoru gradonačelnika Puljka"
Zahtijevamo da Grad Split kao suinvestitor na čelu s gradonačelnikom Ivicom Puljkom i u ovome zahvatu P11 na Trsteniku omogući stanovnicima barem neko privremeno rješenje za izgubljena parking mjesta ili omogući daljnje parkiranje na predmetnoj parceli do početka projekta javne garaže!
Nadam se brzom odgovoru gradonačelnika Puljka po navedenom pitanju i nadam se da , da će mu parking mjesta građana Trstenika kojih kronično nedostaje biti u fokusu kako bi građani Trstenika prevladali ovu za njih neugodnu i nepremostivu situaciju (prema studiji parking Generationa i prije ovog incidenta je nedostajalo njih 1500 parking mjesta).
Dobra praksa iz prije navedenih slučajeva izgradnje javnih garaža (Sućidar i Blatine) pokazuje da je potrebno samo malo dobre volje da se zadovolje interesi građana", rekao je Barbir iz SDP-a.