Riječ je o projektu koji se sufinancira sredstvima Europske unije u sklopu ITU Poziva „Urbana mobilnost – Razvoj sustava javnih bicikala na području Urbane aglomeracije Split (UAS)“.
U sklopu projekta ukupne vrijednosti 13,6 milijuna kuna izgradit će se nove biciklističke prometnice i pješačke staze u Splitu i Trogiru. S ciljem izgradnje jedinstvenog sustava javnih bicikala na području UAS-a, u osam jedinica lokalne samouprave, postavit će se 41 nova postaja sa 242 klasične i električne bicikle. Također, izradit će se studija potencijala razvoja biciklističkih prometnica za uspostavu integriranog sustava biciklističkih prometnica na području UAS-a.
Tako će do srpnja gradovi Split, Solin, Trogir, Kaštela i općine Podstrana, Klis, Dugopolje i Dicmo biti povezane biciklima. S implementacijom biciklističkih postaja prva će krenuti općina Podstrana, dok će se u Splitu već postojeća infrastruktura i vozni park nadopuniti električnim i klasičnim biciklima na prostoru Park-šume Marjan i na rubnim dijelovima grada.
"Ovo je jedan od ljepših projekata koji se događa kod nas. Ponosni smo na činjenicu da je Split i okolica područje s najvećim korištenjem bicikala u Hrvatskoj. Da nam je to netko govorio prije nekoliko godina, rekli bismo da je to nemoguće. Velika je stvar što projekt promovira zelene ekološke politike, ali i, što mi je posebno drago, zajedničke projekte u Urbanoj aglomeraciji Split", rekao je splitski gradonačelnik Ivica Puljak.
U Splitu će se postaviti novih 16 terminala s 50 električnih i 20 klasičnih bicikala.
Do kraja veljače Podstrana bi trebala dobiti bicikle na dva mjesta.
"Podstrana je spremna ušla u realizaciju na način da smo među prvima osigurali lokacije za terminale - jedan će biti u sklopu parkirališta na Šetalištu Vladimira Vukovića u Strožancu, kao i uz Petrićevo, uz rub ulice Mile Gojsalić. Očekujemo pozitivne reakcije mještana, turista i svih sugrađana, a samo mogu kazati da i u budućnosti planiramo izgraditi biciklističke staze za spajanje više naselja unutar općine", istaknula je Andrijana Dedić, koordinatorica projekta za bicikle ispred općine Podstrana.
Jakov Vetma, načelnik općine Klis, istaknuo je problem komunalne infrastrukture.
"Moja je želja da nova Strategija razvoja Urbane aglomeracije Split, koja je u izradi, bude više u smjeru komunalne infrastrukture", kazao je Vetma.
Bicikle će se postaviti i na lokacijama od Kaštel Sućurca do Kaštel Novoga.
Biciklističke staze izgradit ćemo i postaviti terminale na području cijele općine Dicmo i smatram da bi sve općine i gradovi trebali ići ovim primjerom jer smo svjesni porasta cijena nafte i sjedilačkog načina života. Moramo se svi skupa okrenuti u novom smjeru, održivom smjeru. Naša intencija je i da mladi Dicmanjani što više bicikliraju", kaže Petar Maretić, načelnik općine Dicmo.
Novih šest terminala stiže i u Solin.
"Terminali će biti raspoređeni na više lokacija, gotovo u svim mjesnim odborima kako bismo dali mogućnost našim sugrađanima u rubnim dijelovima grada jednu drugačiju komunikaciju. Novi, zdraviji ekološki prihvatljiv način javnog prijevoza i izgradnju biciklističkih staza. Znamo svi skupa kako su postojeće prometnice uvjetovane, često puta nemaju kolnika za pješake, kamoli biciklističke staze. To je zadatak za sve nas, da kad razmišljamo o novim prometnicama, mislimo i na naše bicikliste", kaže gradonačelnik Solina Dalibor Ninčević.
Ante Bilić, gradonačelnik Trogira, kaže da je jedan od ciljeva ovog projekta da u centar Trogira ne dolaze automobili.