Kada pomislimo na ljepote Hrvatske, prve asocijacije su nam otoci, planine, rijeke te nacionalni parkovi koji su prirodni 'dragulj' Lijepe naše. No, što kada taj dragulj možete pretvori u nježnu beauty rutinu?
U moru brojnih drogerijskih i luskuznih brendova, sve se više ističu manji brendovi koji imaju sve veću popularnost među beauty ljubiteljima. Jedan od takvih stiže nam s istoka Splita.
Naime, ljubiteljice prirode i dvije prijateljice Blanka Amižić i Antonija Kvasina prirodnu kozmetiku i prirodne ljepote Hrvatske spojili su u jedno pokrenuviši 2017.godine brend 757 Natural Cosmetics. Danas već, uspješan brend prirodne kozmetike ima sjedište u Žrnovnici, a tamo je, osim sjedišta poduzeća, uspostavljen i proizvodni pogon.
Od ideje do stvaranja popularnog hrvatskog brenda
Za Dalmaciju Danas otkrile su 'tajnu' svog uspješnog brenda.
„Blanka i ja smo prijateljice još iz srednje škole koje su 10 godina kasnije odlučile zajedno pokrenuti posao s obzirom na životne situacije u kojima smo se našle, ali i obzirom na to da smo obje velike ljubiteljice prirodnih kozmetike. Tada se zapravo ideja o proizvodnji prirodne kozmetike i rodila, dok se sama 757 priča razvijala skoro cijelu godinu dana nastavno na to“, započele su svoju priču.
Prijateljice iz Žrnovnice su briljanti primjer kako se ljubavlju, upornošću i dobrom organizacijom snovi mogu pretvoriti u stvarnost. Blanka je The Fragment Producer , dok je Antonija The Fragment Storyteller.
„Blanka je magistra agronomije te je voditeljica nabave i proizvodnje, dok sam ja magistra poslovne ekonomije i zadužena sam za upravljanje poduzećem i marketing – jednostavno smo se raspodijelile prema znanjima koje imale kako bi svaka pridonijela onime u čemu je najbolja“, kazuje nam Antonija.
Također, naglašava da svaka radi onaj dio kojeg voli. Tom vodiljom su krenule na početku, a tako je ostalo i dan danas. Zanimalo nas je kako je njihovo poslovanje izgledalo na početku u odnosu na danas.
„Iskreno, ne razlikuje se tako puno. Zbog potreba i prema situacijama u kojima bismo se nalazile tijekom vremena, učile smo jedna od druge i nadopunjavale znanja. To nam je dosta olakšalo daljnji razvoj jer je jednostavnije i raditi i donositi odluke kada obje razumijemo sve procese, proizvode, planove, kao i cijeli model poduzeća. Osim toga, od samih početaka radimo s brojnim suradnicima i, kako rastemo, imamo potrebu za angažmanom novih ljudi te moramo reći kako smo presretne što imamo takav super tim“, entuzijastično nam pričaju cure.
757 proizvoda predstavlja 757 prirodnih ljepota Hrvatske
Zašto 757? Jer žele razviti 757 proizvoda koji će predstavljati 757 prirodnih ljepota Hrvatske. Svaka kategorija proizvoda predstavlja jednu kategoriju prirodnih ljepota – fragmenti Hrvatske. Drugim riječima, kategorija proizvoda ''The Blues'' predstavlja 602 otoka i otočića Hrvatske, kategorija ''The Grays'' - 78 planina, ''The Whites'' - 34 rijeke, '' The Blacks'' - 24 prirodna jezera, a ''The Greens'' - 19 nacionalnih parkova i parkova prirode. Svaka kategorija proizvoda predstavlja jednu kategoriju prirodnih ljepota unutar kojih razvijaju proizvode prirodne kozmetike – fragmente Hrvatske, a svaki proizvod priča priču o jednom od njih.
Upravo od tu je nastala inspiracija za ime brenda, iako su na početku ideje bile raznorazne. Antonija i Blanka su nam otkrile sve o tome.
„Obje smo ljubiteljice prirode pa je to i dio inspiracije koji je bio naš 'inception'. Imale smo puno ideja i za ime brenda, kao i za pakiranje i za pozicioniranje. Naravno, bilo je i onih smiješnih ideja. Primjerice, jedna od ideja je bila i da se zovemo Lavandin te da se priča usmjeri na dalmatinsku tradiciju, dok je lavandin ujedno i vrsta lavande koju koristimo u proizvodnji.
Tu je bila i ideja da svaki proizvod predstavlja različite karaktere osoba iz Dalmacije tako da, kroz humor, opisuje sastojke proizvoda (Zovem se Mate i koristim samo prirodne alate. J). Imali smo i ideju da svaki sapun ima oblik otoka pa krenule tražiti karte s izohipsama svakog od otoka da napravimo kalupe za njih. Uistinu, ideja je bilo milijun“, navode.
A onda se dogodio klik u glavi.
„Zadnja od ideja je bila da naši proizvodi predstavljaju hrvatske otoke, točnije da budemo 602, je ta koja je dovela do „klika“ u glavi – zašto samo otoci, zašto ne sve prirodne ljepote Hrvatske. Kontaktirale smo različite institucije kako bi se upoznale s klasifikacijama kategorija (otoci, rijeke, planine, jezera, nacionalni parkovi i parkovi prirode) i tako je nastao 757.
Shvatile smo da ideja i priča mora biti jednostavna, jasna i slagati se s onim što smo htjele predstavljati. Kako je to fokus na prirodu, prirodne sastojke i održivost, 'kockice' su nam se samo posložile i shvatile smo da 757 savršeno odražava sve to“, objasnile su nam.
U svom asortimanu sada broje više od 50 proizvoda, a kako čujemo, ubrzo stižu i vrlo zanimljivi noviteti.
„Kada zaškripi ideje imamo spremne 'u rukavu'“
Kod planiranja novih proizvoda, prate ponude i trendove na tržištu, a posebno pažnju posvećuju pitanju želja kupaca, kao i kvaliteti sastojaka.
„Imamo okvirni plan koje proizvode želimo sljedeće plasirati na tržište u narednih nekoliko godina. Ukratko, proces je takav da Blanka osmišljava ideje za nove proizvode po pitanju vrste proizvode i sastojaka, zatim se u suradnji s laboratorijima testiraju različite formulacije, nakon čega zajedno dogovaramo koji proizvod/i će se lansirati na tržište i kada.
Nakon toga, ja sam ta koja kreće sa smišljanjem naziva proizvoda, priče i ideje za ilustraciju. Taj dio najčešće nema pravila, već funkcionira na način da samo istražujem prirodne ljepote iz kategorije u kojoj se proizvod nalazi i prikupljam informacije, dok se stvari ne poslože same „prirodnim“ putem na svoje mjesto i dok ideja za naziv i vizual ne dođe sama. Naravno, ima i faza kada ne bi mogla ništa smisliti tjednima (kada je hitno), kao i faza kada bi više ideja došlo odjednom (kada nije hitno). Tada ih imamo par već spremih „u rukavu“ za sljedeće proizvode“, govori nam Antonija.
Navodi kako se uvijek trude da priče predstavljaju neku znamenitost ili prirodnu posebnost ili legendu o fragmentu kojeg proizvod predstavlja.
„Želimo da nazivi budu ili „punny“ (otok Kraljevac - The King Alminty umjesto Almighty zbog mirisa mente) ili zabavni (otok Brusnik - The Bruce Tea zbog čajevca - tea tree i aktivnog ugljena koji se bori protiv nečistoća) ili da se vežu na priču samog fragmenta (otok Galešnjak - The Sea Heart jer ima oblik srca, rijeka Drava - Rose Gold zbog tradicije traženja zlata u rijeci Dravi ili planina Velebit - The Great Essence jer predstavlja veliku bit prirodnog bogatstva Hrvatske)“, rekla je naša sugovornica, a potom objasnila kako su nastali fragmenti proizvoda.
Sve je počelo s pričom o hrvatskim otocima
Priču smo započele s kategorijom The Blues koja predstavlja otoke i otočiće. U ovoj liniji koja predstavlja proizvode za čišćenje kože trenutno imamo 6 vrsta prirodnih sapuna baziranih na ekstra djevičanskom maslinovom ulju, kokosovom ulju i shea maslacu: The Sea Heart (Galešnjak – naranča, limun i citronela), No Man's Land (Velika Palagruža – lavanda i cimet), The Island Man (Bodulaš – lavanda), The Big Rock (Veliki Sikavac – eukaliptus, ružmarin i palmarosa), The King Alminty (Kraljevac – menta, cimet i klinčić sa sjemenkama plavog maka) te The Bruce Tea (Brusnik – čajevac i aktivni ugljen).
Nakon toga smo nastavile s kategorijom The Whites koja predstavlja rijeke Hrvatske, a sadržava prirodne proizvode za njegu tijela. U njoj trenutno imamo 2 vrste pilinga za tijelo i 2 ulja za tijelo: The Minor Canyon (Cetina - piling za tijelo s mirisom ružinog drveta), Valley Down South (Neretva - piling za tijelo s mirisom naranče i limuna), The Butterfly Effect (Kupa – ulje za tijelo s mirisom lavande) i Rose Gold (Drava – ulje za tijelo s mirisom ružinog drveta).
Zadnja otvorena kategorija proizvoda je The Greys koja predstavlja planine Hrvatske u kojoj trenutno imamo 2 seruma za lice: The Golden Mountain (Mosor – serum na bazi organskog ulja smilja i skvalana iz masline) i The Sleeping Giant (Klek – noćni serum temeljen na kombinaciji mješavine hladno prešanih ulja bogatih antioksidansima i eteričnih ulja geranija i ružinog drveta), kao i kremu za lice The Great Essence (Velebit - hranjiva nježna krema za sve tipove kože lica s bakuchiolom i uljima argana, makadamije i sezama, oplemenjena suptilnim mirisom vanilijinih cvjetova).
Borba na tržištu
Industrija ljepote kao na traci izbacuje nove proizvode na koje žene 'padaju' jer nas marketinške kampanje uvjeravaju da je baš taj sastojak ono što je potrebni za ljepotu, sreću i mlađahni izgled.
Među njima su naravno najpopularniji prirodni proizvodi kojih je prepuno tržište. Mlade poduzetnice su nam otkrile po čemu se 757 prirodna kozmetika izdvaja u odnosu na druge prirodne kozmetike.
„Rekle bismo da je prva posebnost upravo priča jer daje kupcima i dimenziju upoznavanja s različitim predivnim prirodnim mjestima u Hrvatskoj. To je ono što prvo privuče ljude, a nakon toga se upoznaju s našim proizvodima i kvalitetnim prirodnim sastojcima (od ekstra djevičanskog maslinovog ulja koje nabavljamo samo iz Dalmacije, hladno tiještenih ulja izvrsnih za kožu poput ulja avokada, ulja lješnjaka ili bademovog ulja, pa sve do bakuchiola – blage prirodne alternative retinolu).
Imale smo puno pozitivnih povratnih informacija i ne možemo dovoljno naglasiti koliko je to lijep osjećaj kada vam to netko kaže nakon svog uloženog truda. I zadnje što bismo istaknule je fokus na aktivnosti koje vode ka održivosti poput ambalaže koju koristimo, 545 akcije ili podržavanje lokalne zajednice kroz #supportlocal“, zadovoljno nam pričaju.
Ipak, tržište je prepuno prirodnih skincare proizvoda, izbor je ogroman, pa je ponekad teško razlučiti što nam odgovara i koji odabrati.
Antonija za to ima savjet.
„Za preporuku proizvoda je bitan tip kože. Rekle bismo da je osobnost proizvoda zbog povezanosti s nekom prirodnom ljepotom nešto dodatno što proizvod nudi, kao i nešto što stvara emocije kod kupaca, posebno ukoliko su oni osobno vezani za određenu lokaciju, ukoliko poklanjaju 757 proizvode nekome za koga ta lokacija ima određeno značenje ili pak ukoliko strani kupci (ovdje mislim na turiste) žele isprobati prirodni proizvod hrvatske proizvodnje koji je ujedno i lijepi suvenir“, navodi.
Influencerice 'zaljubljene' u 757 kozmetiku.
Upitali smo ih koliko je zahtjevno voditi cijeli proces proizvodnje, a u isto vrijeme biti fokusiran na marketing.
„Kako kada. Moramo priznati da je netom prije i tijekom sezone to veoma teško, posebno iz razloga što veliki broj trgovina, concept store-ova ili suvenirnica boutique hotela u kojima se nalaze 757 proizvodi najintenzivnije posluje od svibnja do listopada. Tada je fokus znatno više stavljen na proizvodnju koja je najintenzivnija u periodu od siječnja do svibnja, dok su marketinške aktivnosti većinom orijentirane na direktni marketing put hotela, villa i concept trgovina.
Naravno, pokušavamo balansirati da nam marketinške aktivnosti usmjerene i na krajnje kupce budu konstantne tijekom cijele godine (putem portala ili društvenih mreža), no nećemo lagati, katkad je jednostavno nemoguće generirati toliko sadržaja zbog opsežnosti posla u proizvodnom dijelu i B2B segmentu. Kako već imamo pojačanje u timu po pitanju marketinga u kontekstu vođenja društvenih mreža s našom Ivanom (odnosno Laureli Corner), nadamo se da ćemo sada uspjeti sve izbalansirati“, odgovaraju.
Njihovi proizvodi su osvojile i poznate influencerice Niku Turković, Ninu Slišković Goleš, Anu Bacinger te Patriciju Vodopiju, koje podržavaju ovaj domaći brend od samih početaka.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Tajna uspjeha
Iz male Žrnovnice, Antonija i Blanka, koje stoje iza brenda 757 uspjele su se proširiti i na inozemno tržište. Otkrile su nam tajnu uspjeha.
„Tajna uspjeha je priča o 757 prirodnih proizvoda koji predstavljaju 757 prirodnih ljepota jer ona prva stvara zainteresiranost kupaca, a nakon isprobavanja proizvoda, stvara se želja za korištenjem i kupnjom. Jedna od naših ideja prilikom razvoja priča je i bila da pokušamo stvoriti potražnju na inozemnim tržištima tako da strani kupci kupe naš proizvod na hrvatskom tržištu istovremeno kao suvenir i kozmetički proizvod te, ukoliko im se svidi i odgovara, da onda imaju mogućnost narudžbe putem web trgovine.
Ta ideja se prenijela i na trgovine u kojima se nalazimo jer neke od njih imaju podružnice na inozemnim tržištima. Ova ideja se pokazala izvrsnom odmah u početku jer smo imali upite i narudžbe iz Češke, Poljske, Kanade, SAD-a, Norveške, Švicarske, itd.
Ovakav rast je bio usporen zbog pandemije, no sada sa srećom možemo reći kako smo se vratili natrag po tom pitanju, što vidimo prema uspjehu u prošloj godini kada smo imale znatno veći broj narudžbi s različitih lokacija diljem svijeta u odnosu na prethodno razdoblje, kao i izvoz na različita tržišta“, navode naše sugovornice.
Drugi broj „545“
Za kraj su nam otkrile sočne planove za budućnost i spomenule još jedan broj – „545“.
Planiranje unaprijed nam omogućava da već imamo spremne formulacije novih proizvoda, kao i začetke ideja kako će se zvati i koje potencijalne fragmente će predstavljati. Sada se trenutno fokusiramo na intenzivan rast kroz povećanje proizvodnje, te će odluka o odabiru sljedećeg proizvoda i njegovom datumu lansiranja biti donesena tijekom ljeta.
Osim super jednostavne vizije da razvijemo 757 prirodnih proizvoda, planovi i vizije za budućnost se trenutno odnose na dvije stvari. Prva je povećanje proizvodnih kapaciteta i širenje tima u tom području, a druga je jačanje svijesti o 545 kampanji kroz marketinške aktivnosti. To je naš „drugi“ broj – onaj koji ima za cilj pomoći okolišu i životinjama“, otkrile su nam, a zatim objasnile što broj predstavlja.
„545 (Pet4Pet) je akcija koja predstavlja koncept mogućnosti povrata plastične i staklene ambalaže. Svaki kupac koji napravi povrat plastične ambalaže pridonosi prikupljanju sredstava za pomoć životinjama jer se za svaki povrat plastične ambalaže odvaja PET kuna za donaciju udrugama za pomoć životinjama i azilima, ali i ostvaruje popust na sljedeću narudžbu.
Također, cilj akcije je i smanjiti ukupnu količinu otpadne ambalaže i osvijestiti kupce o važnosti kružne ekonomije i ReUse koncepta, zbog čega pozivamo svoje kupce i na povrat staklene ambalaže prilikom čega se također ostvaruju popusti prilikom sljedeće narudžbe.
S akcijom smo krenule u prošloj godini te bismo se ovim putem iznimno zahvalile svima koji su prepoznali ovu akciju i konstantno sudjeluju u njoj te se nadamo da će sve više i više kupaca prepoznati naš trud i pomoći nam ostvariti ove ciljeve.
Smatramo da ova akcija može uspjeti i rasti jedino uz potporu i suradnju naših kupaca te se nadamo njenom jačanju u budućnosti“, zaključile su Antonija i Blanka.