Ni stručnost poznate PR-ovke Ankice Mamić, niti veze s ministrima Tončijem Glavinom i Brankom Bačićem kojima se hvalila, ni "mrkva i batina", kao ni "elementi prisile", ne bi pomogli hrvatskim privatnim brodarima koliko im je pomogao jedan od njih - "Brodarski Juda". Brodarski Juda je čovjek iz WhatsApp grupe koju čine ljudi iz Hr vatske udruge privatnih brodara - vlasnici luksuznih turističkih bro dova, ali i njihovo najvažnije oso blje - kapetani i mornari, koji je portalu Morski HR dostavio snimku strategije što su je brodari dogovarali s gospođom Mamić kako bi svojeg najglasnijeg kritičara ušutkali i sveli na "marginalni portal", piše današnje tiskano izdanje Jutarnjeg lista, piše Morski.
K tome je u grupi gospodin Srđan Ive iz Dubrovnika predložio da se skupi nešto novca za urednika spomenutog portala Juricu Gašpara - da ga se otme i provoza u prt ljažniku. Zbog svega su završili na svim naslovnicama tiskanih i digi talnih medija i špicama televizij skih informativnih emisija.
Flota vrijedna pola milijarde eura stisnuta u ilegalnoj lučici
U lučici koju susa mi ilegalno proširili drže 130 brodova vrijednih više od pola milijarde eura koji godišnje zapošlja vaju oko 2000 ljudi i uprihode više od milijuna eura. Brutalan rast od po dvadesetak luksuznih brodova godišnje, a svaki vrijedan dva do tri milijuna eura, sustav naprosto nije mogao pratiti, pa su sami izgradili dva lukobrana u dvadesetak godina ilegalno navozeći šutu i sav mogući građevinski otpad među kojemu je, ne kriju to, "bilo i nešto azbesta", "kako bi zaštitili svoju imovinu", piše Morski.
"Vežu brodove za kraj", odnosno za stijene i drveće, a dopušteno im je samo klasično sidrenje u uvalama u kojima na kupanje vode goste, a sve "zbog njihove sigurnosti", te ispuštaju crne vode, odnosno fekalije, "jer to rade i veliki kruzeri, pa nikome nije problem“, priznali su seriju protuzakonitih radnji brodari iz Krila Jesenice.
Jurica Gašpar s Morskog HR je profesor povijesti i geografije, dugogodišnji novinar, dijete je svjetioničara, zaljubljenik u more te je upoznao svaki metar jadranske obale. Javnosti je poznat i kao autor knjige o svjetionicima - Legende svjetla. Novinaru Jutarnjeg je otkrio da neće prestati postavljati pitanja.
- Ljudi nam šalju materijale, svaki dan po 50 različitih snimki, mi izdvojimo pet i objavimo, od zagađenja, krivog privezivanja, zauzimanja obale brodovima, i onda ispada da mi širimo negativu. S jedne strane je dobra stvar da se senzibilizira javnost, a s druge strane je loše što se to nekada obije o glavu novinarima. Na kraju, ima smisla i nije mi žao - govori Gašpar.
Policija do danas nije reagirala
I prije je pisao o brodarima i dobivao prijetnje "u smislu da će im uništiti posao", valjda su, kaže, smišljali strategiju za ovo što je uslijedilo.
- Sve okolnosti nas navode na zaključak da se radi o udruženoj zločinačkoj organizaciji koju smo prijavili policiji jer se bojimo za svoj život. Ja se sada javljam sa sigurne lokacije, dok ne vidimo što će se dogoditi, izbjeglice smo sa svojeg radnog mjesta - kaže Ju rica Gašpar, dodajući da nema ni kakvih informacija je li netko priveden ovih dana i je li neko postupanje u tijeku, jer odgovore nije dobio.
Policija navodno istražuje slučaj, no glavnog lika u cijeloj priči, dubrovačkog brodara Srđana Ivea, nitko ništa nije pitao, barem ne do četvrtka u večernjim satima, ka da smo pričali. On je čovjek koji je iznio ideju da se Gašpara provoza u prtljažniku. Priznao nam je da Morski.hr ni Gašpar nikada nisu napisali nijednu riječ o njemu niti o njegovom brodu Cesarici.
Policija navodno istražuje slučaj, no glavnog lika u cijeloj priči, dubrovačkog brodara nitko ništa nije pitao, barem ne do četvrtka u večernjim satima, kada ga je novinar Jutarnjeg, Hrvoje Pušić, nazvao. On je čovjek koji je iznio ideju da se Gašpara provoza u prtljažniku, otkriva Jutarnji. Priznao je da Morski HR ni Gašpar nikada nisu napisali nijednu riječ o njemu niti o njegovom brodu Cesarici. Rekao je da mu je ono vezano za gepek izletjelo u afektu, a ne iz zloće, ali "Gašpar je sve započeo", tvrdi Ive.
Cijeli članak možete pročitati u tiskanom izdanju Jutarnjeg lista.