Još svega mjesec dana je ostalo do najvećeg festivala elektronske glazbe - ULTRA Music Festivala. Po deseti put Split će ugostiti najbolje svjetske DJ-eve, ali i tisuće i tisuće partijanera iz cijeloga svijeta.
O nadolazećoj Ultri koja se i ove godine održava na Parku mladeži na konferenciji za medije govorili su Pero Bilas, ravnatelj Zračne luke Split, Joze Tomaš, predsjednik Gospodarske komore Split, Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, Stipe Čogelja, dožupan Splitsko-dalmatinske županije, Antonio Kuzmanić, splitski dogradonačelnik te Joe Bašić, organizator festivala.
"Prošlo desetljeće obilježila su dva događaja, jedan je ulazak Hrvatske u EU, a drugi je dolazak Ultra Festivala. U periodu od pet godine, od 2013. do 2018. godine mi smo udvostručili naš promet sa 1,5 milijuna na 3 milijuna putnika. Ono što je bitno istaknuti kod Ultre je da su svi oni koji su izvorno došli na sam festival širili dobar glas o destinaciji. Zračna luka Split surađuje s Ultra Festivalom od samih početaka", kazao je Bilas.
O podacima posljednjih deset godina govorio je Joze Tomaš. Kaže da je Ultra promijenila naličje gospodarstva u Splitu i pokrenula lavinu koja se bilježi iz godine u godinu.
"Uspoređujući podatke u posljednjih deset godina, SDŽ bilježi rast od 55 posto u noćenjima i 76 posto u dolascima, dok je samo grad Split svoje rezultate povećao tri puta - od skoro milijun noćenja 2013. godine do skoro tri milijuna noćenja u prošloj godini. Ako gledamo kapacitete, SDŽ je bogatija za 121 posto u broju hotela i 129 posto u broju registriranih apartmana. Naša županija je 2013. godine imala tri hotela sa 5 zvjezdica i 51 hotel sa 4 zvjezdice, dok danas imamo 14 hotela sa 5 zvjezdica i 121 hotel sa 4 zvjezdice. U razdoblju od 7. do 10. srpnja 2023. godine u Splitu u djelatnosti trgovine te pružanja smještaja i posluživanja hrane fiskalizirano je računa u vrijednosti od gotovo 25.26 milijuna eura, što je u odnosu na vikend prije povećanje od 11 posto", iznio je brojke Tomaš.
"Nije mala stvar kada imate festival više godina u jednoj destinaciji i koji je postao zaštitni znak destinacije. Čuli smo da dolazi oko 150 tisuća posjetitelja iz preko 120 zemalja svijeta i sama činjenica da svi ti ljudi dolaze u Split i Hrvatsku govori o vrijednosti promocije Ultre kao festivala i zapravo to je događanje koje utječe na vidljivost Hrvatske", kazao je Staničić.
O važnosti Ultre govorio je i dogradonačelnik Kuzmanić.
"Imamo jako puno pozitivnih efekata, ali nažalost imamo i onih negativnijih. U ove tri godine surađujemo sa Ultrom i imamo odličnu suradnju. Došli smo do promocije toga da svi koji dođu na Ultru poštuju ovaj grad, da poštuju našu ostavštinu. Nije Ultra samo Ultra, ona je cijeli doživljaj kada dođete u grad Split. Oni će se provesti navečer, spavati do 1, a onda mogu prošetati po gradu i vidjeti što ovaj grad nudi", kaže Kuzmanić.
I dok se Kuzmanić uvjerio kako sve na Ultri izgleda, splitski dogradonačelnik u ovih deset godina nije bio na ovom festivalu. Obećao je da će ove godine svakako otići.
"Deset godina Ultra nam donosi veliku vidljivost, ne samo Splitu nego i županiji. Brojke su impresivne", kazao je, među ostalim, Čogelja.
Joe Bašić prisjetio se početaka Ultra. Kaže da je ponosan i sretan jer se prepoznalo potencijal Ultre. Kaže da će ovo biti najbolje izdanje festivala do sada.
"Jako sam ponosan da mogu reći da će ovo biti najveće izdanje do sada. U posljednjih 12 godina smo puno toga ostvarili, kad razmišljam gdje smo počeli i gdje smo danas, brojke su vrlo impresivne. Imamo rast od 200 posto. Ultra je motor razvoja grada Splita i Dalmacije kao destinacije. Vjerujem da se u sljedećih pet godina još više može postići", optimističan je Bašić.
"Ultra predstavlja najbolje što se nudi u elektroničkoj glazbi. Ove godine imamo osam od deset najboljih DJ-eva u svijetu. Povratak Armin Van Buurena, zatim Hardwell, Martin Garrix, Afrojack... imamo nekih iznenađenja. Oni će raditi neke stvari prigodom desete godine Ultre", najavio je samo neka od imena Bašić, vlasnik tvrtke MPG Live.