Dramu „Mačka na vrućem limenom krovu“ Tennessee Williamsa, klasik američke drame dvadesetog stoljeća, premijerno će izvesti Drama Hrvatskog narodnog kazališta Split u četvrtak 4. travnja na sceni splitskog nacionalnog kazališta. U režiji mladog, nagrađivanog i hvaljenog redatelja Juga Đorđevića, njegovom debiju na hrvatskoj kazališnoj sceni, kao protagonisti drame koju je Williams smjestio u ambijent patrijahalnog američkog Juga u pedesetim godinama prošlog stoljeća, nastupit će Katarina Romac u ulozi Margaret, Goran Marković kao Brick te Trpimir Jurkić i Tajana Jovanović kao mama i tata Pollock. Predstava se igra u prijevodu Ive Juriše, adaptaciji i dramaturgiji Tijane Grumić.
U predstavi igraju: Katarina Romac, Goran Marković, Trpimir Jurkić, Tajana Jovanović, Nikša Arčanin, Monika Vuco Carev, Stipe Jelaska, Elvis Bošnjak, Filip Luka Gospić, Dea Maria Računica, Mia Bujan i Zdravko Vukelić.
Pored spomenutih redatelja Juga Đorđevića, dramaturginje i autorice adaptacije Tijane Grumić, autorski tim predstave čine: scenografkinja Andreja Rondović, kostimografkinja Velimirka Damjanović, skladateljica Nevena Glušica, Anja Ostojić (scenski pokret), lektorica Anita Runjić Stoilova te oblikovatelji svjetla i tona Srđan Barbarić i Josip Vinko Lozić.
Brojna poznata lica sjurila su večeras na premijeru ove klasične drame, a koga smo sve ulovili pogledajte u galeriji naše Mije Milković.
Slijede i reprizne izvedbe
U drami "Mačka na vrućem limenom krovu iz 1955. godine, nagrađenoj Pulitzerovom nagradom, Tennessee Williams prikazuje sliku nehumanog, kapitalističkog društva koje se raspada, u kojem su laži privlačnije od istine, a u obitelji uronjenoj u egzistencijalnu krizu nesvjesne želje i potisnuta osjećanja izgovoraju se naglas.
Izvedba ansambla u splitskom HNK ovaj klasičan tekst stavlja u suvremeno doba, te pokušava odgovoriti na pitanje je li se i u kojoj mjeri društvo promijenilo u odnosu na 1955. godinu kada je ova drama napisana.
"Čini se da univerzalne postulate kapitalizma do danas nismo uspjeli obuzdati. U novom neoliberalnom ruhu i s novim intenzitetom kapitalizam i danas proždire svoju djecu. Ideja nam je ispitati do koje su mjere individualne tragedije koje je Williams upisao u svoje likove danas moguće i na koji način. Može li danas brak bez nasljednika, kao u slučaju Maggie i Brick, zaista do te mjere ugroziti kapital obiteljskog nasljeđa? Kako se danas tumači motiv intimnog prijateljstva između Bricka i preminulog Skippera? Je li to bila samo naivna bromansa (bromance) ili nešto više od toga? I koliko uopće danas motiv seksualnosti u patrijarhalnom društvu može biti razarajući za jednu obitelj? Živimo li globalno danas svoj taj opisani Jug iz Williamsovim drama, to okrutno mjesto za pojedince. Ili je taj Jug danas okrutniji nego što je Williams ikada mogao zamisliti?" stoji u opisu drame.
Nakon premijere 4. travnja slijede reprizne izvedbe 5., 6. i 7. travnja, sve s početkom u 20 sati.