Posljednjih dana se u mjestu Brnaze, koje se nalazi u sastavu Grada Sinja, naveliko priča o jednom projektu koji smeta dijelu lokalnog stanovništva.
Radi se o obilaznici koja će se protezati od Masle do Otoka. Navedena prometnica bi prolazila u blizini škole i vrtića, što je Brnažanima neprihvatljivo. Kažu nam da protiv prometnice nemaju ništa, ali ne da se projekt odradi na ovakav način.
- Treba naći treće rješenje - govori nam Josip Marić, predsjednik brnaškog Mjesnog odbora.
"Cilj nam je rasteretiti prometne gužve u Sinju"
I ranije su izišli u medije te prozvali Grad Sinj i Županijske ceste. Petar Škorić, ravnatelj Županijskih cesta je za Feratu rekao:
- Cilj nam je rasteretiti prometne gužve u Sinju. Jedan značajan dio prometa kroz Sinj ide i prema Otoku, pa smo u dogovoru s Gradom Sinjem i Županijom, potaknuti i Općinom Otok, odlučili krenuti s pripremom ovog projekta. Riječ je o prometnici dužine 2,5 kilometra, čija trasa ide od državne ceste D1, iza Masle nekih 150 metara, dakle iza škole i ne dira ni školsko dvorište ni bilo što, nego ide koridorom koji je već rezerviran. Ta dionica bi išla uz kanal Hrvatskih voda, prošla bi 4-5 kuća koje se nalaze na tom koridoru, s tim da trasa koju bismo koristili za tu prometnicu ne bi bila 75 metara, koliko je prvotno bilo predviđeno koridorom, nego maksimalno 15 do 20 metara - rekao je Škorić.
Marić nam govori da je škola već sada okružena s dvije ceste. Jedno ga boli.
- Otkad smo izišli u medije, nitko nas nije kontaktirao. Mislim da gradskih vlasti nije ni briga za to - kazuje nam.
Protiv ovog prijedloga je glasalo sinjsko Gradsko vijeće još 2011. godine, napominje nam Marić. Isto je učinio i Mjesni odbor.
- Ja sam još prošle godine u kolovozu sastao mjesni odbor i jednoglasno smo bili protiv i uputili smo dopis prema Gradu Sinju. Nitko od njih nije reagirao - kaže Marić.
"Mještani su svi protiv ovoga, bune se"
Upire prstom u jednu stvar.
- Meni se čini da su to neki osobni interesi. Mještani su svi protiv ovoga, bune se. Dosta nam je gužva. Da bismo od Masle izišli prema Splitu, treba nam pet minuta. Da se išlo raditi prema planu koji je bio ranije, znači od Masle prema Karakašici, nitko se ne imao ništa protiv. Odjednom je to izbrisano iz prostornog plana i sada imamo ovo. Mještani to shvaćaju kao zaobilaznicu samo za mještane Otoka, da oni ne idu kroz Sinj - govori Marić.
Spremni su i na blokadu ceste.
- Kada popuste mjere, idu prosvjedi. U planu je i blokada ceste. Ponovno ćemo skupljati peticiju. Ta cesta je potrebna. U Sinju je krkljanac, ali mora se naći neko treće rješenje. Cesta mora biti van Brnaza - smatra Marić.
Za odgovorne ima i poruku.
- Napokon napravite nešto za naše mještane i Sinj. Mladi ljudi odlaze u druge zemlje, pogoduje se svima. Sve će se ovo raseliti, ako se nastavi ovakvim tempom - zaključio je Marić.
Križanac: "Želim sigurnost u prometu pješaka i vozača"
Za komentar cijele situacije smo zamolili Kristinu Križanac, sinjsku gradonačelnicu.
- Kao gradonačelnica Grada Sinja, želim sigurnost u prometu pješaka i vozača. Također smatram važnim da se građanima Grada Sinja ne opterećuju nekretnine preširokim prometnim koridorima čime je značajno ograničeno raspolaganje nekretninama od strane vlasnika. Precizno planiranje prometne mreže,svih razina, svakako će doprinijeti povećanju sigurnosti u prometu kao i rasterećenju gužva u užem centru grada čega smo svakodnevni svjedoci.
Razvoj prometne mreže je zalog budućeg razvoja grada koji treba imati uporište u prostorno planskoj dokumentaciji. U interesu je svih građana Grada Sinja, da buduća prometna mreža osigura prometnu komunikaciju na siguran način za sve sudionike u prometu - rekla nam je Križanac.