Projekt „Bus znanja“ započeo je u rujnu 2019. godine i trajat će cijelu školsku godinu 2019./2020., s mogućnošću produljenja. Projekt su zajednički osmislile profesorice matematike II. gimnazije iz Splita, III. gimnazije iz Splita i Srednje škole Ivana Meštrovića Drniš, a provode ga učenici tih škola. O čemu se radi?
Pokretačka motivacija cijelog projekta leži u ideji da nikada nije kasno naučiti i saznati nešto novo te da te nove spoznaje možemo steći i u najobičnijoj svakodnevnoj životnoj situaciji kao što je vožnja autobusom.
Naime, učenici navedenih škola odlučili su svojim sugrađanima (a i šire, jer se radi o autobusnim linijama koje voze od Trogira do Omiša) pokazati aktualnost matematike u svakodnevnom životu i to izrađujući plakate zanimljivih tema, a ti se plakati onda voze u Prometovim autobusima na oglasnom prostoru koji je za potrebe projekta ustupila tvrtka B1 plakati.
Plakati se izmjenjuju svaka dva tjedna, a do sada je u autobusima bilo izloženo pet plakata. Njihove su teme vrlo raznolike pa je tako jedan plakat prikazivao emocije preko geometrijskih likova, dva su plakata tematizirala broj Pi, jedan je predstavio Gaussovu dosjetku, a jedan poučio građane kako izračunati postotak, što je primjenjivo u, npr. izračunavanju cijena na sniženju.
U izradi su plakati s još mnoštvom interesantnih tema, neke od kojih su - određivanje vjerojatnosti dobitka na lotu, Möbiusova vrpca, određivanje svježine jaja, kako odabrati najbolji kredit ili kako se matematikom boriti protiv Altzheimera i bubrežnog kamenca. Iz navedenoga, jasno je da plakati u svojoj podlozi imaju neku temu iz matematike, ali je povezuju sa svakodnevnim životom i time pokazuju kako zanimljivost i primjenjivost matematike ne zastarijeva. Treba dodati da su plakati izrađeni na hrvatskom i engleskom jeziku (pa mogu poučiti i pokojeg stranca).
Osim zanimljivosti tema, treba istaknuti da učenici potpuno samostalno, bez uplitanja mentora, osmišljavaju plakate, počevši od ideje pa sve do završnog grafičkog oblikovanja. U grupnom radu razvijaju kreativnost i timski duh, povezuju znanja iz različitih predmeta te su puni ideja koje onda na svima razumljiv način, ali ne oduzimajući na preciznosti, izražavaju na svojim plakatima. Njihov je interes za ovaj projekt zadivljujući, a samostalnost i zrelost koju pokazuju u radu jednostavno treba proširiti dalje. Međužupanijska suradnja i povezanost škola koje sudjeluju u projektu dodatni je plod cijelog projekta.
Na kraju, treba naglasiti kako se cilj projekta ostvaruje - građani su educirani, a matematika promovirana na (naj)lakši mogući način!
Povratne informacije građana koje imamo do sada vrlo su pozitivne i zato bismo glas o ovom projektu htjeli dodatno proširiti.
Spomenuli bismo i mentore koji vrijedno nadziru stvaralački proces u projekt uključenih učenika: Olga Nerlović, Gabrijela Malenica i Zlata Bilandžija (SS Ivana Meštrovića Drniš); Mia Milun i Anastazija Pažanin (III. gimnazija); Sanja Vitaljić, Karmen Šesnić i Sanda Ilić (II. gimnazija).