Svečana koncertna dvorana Hrvatskog doma Split sljedeći će tjedan biti mjesto održavanja iznimno atraktivnih triju nastupa. U ponedjeljak (24. travnja) publika će imati priliku u sklopu Baštinskog ciklusa poslušati francusko-hrvatski Ansambl Dialogos koji će izvesti „Hekubu“, dan nakon toga programom na saksofonu i klaviru predstavit će se Duo Delangle, a kao kruna bogatog koncertnog tjedna 27. travnja nastupit će Tamara Obrovac kvartet koji će predstaviti novi nosač zvuka „Nuvola“.
Ansambl Dialogos u svom će se nastupu referirati na jednu od najpotresnijih antičkih priča, onu o trojanskoj kraljici Hekubi. Trački kralj Polimestor, kojemu je Hekubin sin Polidor bio predan na čuvanje, izigrao je povjerenje i iz pohlepe ubio dječaka, što je bio okidač Hekubine nesnosne boli i demonske osvete. Motiv je to koji Ansambl Dialogos koristi i kombinira iz dvaju izvora – verzije venecijanskog polihistora Dolcea i tragedije hrvatskog dramskog genija Marina Držića. Grci i Trojanci pjevaju i suprotstavljaju se na starim talijanskim i hrvatskim dijalektima u ovom djelu za solo pjevače, instrumentaliste i malu skupinu tradicijskih pjevača iz Dalmacije koji komentiraju radnju poput kora. Rezultat je glazbena predstava u kojoj se svevremena snaga grčkog mita susreće s venecijanskom renesansnom finoćom i hrapavom silinom Dalmacije na pragu Otomanskoga carstva.
U utorak u 20 sati predstavit će se Duo Delangle koji čine saksofonist Claude Delangle i pijanistica Odile Catelin-Delangle. Solist, naučenjak i pedagog Claude Delangle jedan je od najvećih suvremenih saksofonista i vodeći predstavnik francuske škole saksofona. Osim što je nenadmašan interpret klasičnih djela, surađuje s priznatim skladateljima (L. Berio, P. Boulez, T. Takemitsu, A. Piazzola), a promovira i mlađe skladatelje. Odile Catelin-Delangle u svom širokom repertoaru pokazuje veliku naklonost glazbi dvadesetog stoljeća. Nastupila je u osamdeset praizvedbi (Denisov, Taïra, Nodaïra, Hosokawa, Louvier itd.) i redovito surađivala s brojnim skladateljima kao interpret, ali i kao pedagog u svojoj klasi na Ecole Normale de Musique u Parizu. Od 80-ih je sa svojim suprugom, saksofonistom Claudeom Delangleom, obišla svaki kutak planeta i s njim snimila petnaestak ploča.
Miljenica domaće publike, pjevačica, flautistica i skladateljica Tamara Obrovac najpoznatija je po djelovanju sa svojim Transhistria Ensembleom za koji je karakteristična suradnja s gitaristima i harmonikašima. Tijekom karijere eksperimentirala je surađujući s raznim glazbenicima. Svojom se posebnošću izdvajaju albumi „Neću više jazz kantati” (Aquarius Records, 2009.), koji je u stilu bliskom funku snimila sa sastavom Transhistria Electric te „Madirosa” (Aquarius Records, 2011.) koji je u crossover stilu snimila uz Transhistria Ensemble i gudački Epoque Quartet, kao i CD „Črni kos“ (Extraplatte, 2006., Austrija) s obradama gradišćanskih narodnih pjesama.
Njezin je rad prepoznat i na međunarodnoj razini te služi kao jedinstven promotor Hrvatske i njezina suvremenog kulturnog identiteta. Najvažnije su karakteristike njezine umjetnosti neprestano traganje za novim mogućnostima izražavanja i vrebanje nadahnuća u trenutku izvedbe kad se referira na energiju ili poticaje. Sve te karakteristike prisutne su i na novom nosaču zvuka, „Nuvola” (Cantus, 2023.), koji će predstaviti na koncertu u Splitu. Iako je zadržala svoj unikatni pristup, njezine su nove pjesme potpuno drukčije od svega što je radila dosad - kontemplativnije, duhovnije i sugestivnije.
Ovaj će nastup sa sjajnim glazbenicima (Matijom Dedićem, Žigom Golobom i Krunoslavom Levačićem) ujedno biti i posveta Tamarinom pokojnom ocu, ali i intimna ispovijed, umjetničko suglasje i sasvim nova razina umjetničke koherentnosti koja će zasigurno oduševiti splitsku publiku.