Izgradnja brze ceste kroz Kaštela, podijeljena u nekoliko faza, trajala je dugi niz godina, a njen završetak trebao je donijeti uklanjanje brojnih problema u prometu, smanjiti gužve i prometnicu učiniti sigurnijom. Većina radova na prometnici je završena, sva četiri traka puštena su rad, no problemi nisu nestali, samo su promijenili oblik, piše Portal grada Kaštela.
Iako se za prometnicu D8 upotrebljava izraz brza cesta, ona u praksi to nije, što se moglo uočiti već nakon izgradnje prve faze, od Solina do Gomilice, a ništa drugačije nije ni završetkom posljednje trase od Gomilice do Starog.
Jer, kako su i sami stručnjaci zaključili, ova cesta je izuzetno prometno nesigurna i opasna, kako zbog križanja tako i brojnih neadekvatnih bočnih prilaza pa su je ocijenili koncepcijski promašenom.
Situacija je takva kakva je i bit će potrebno prilagoditi se činjenici da nije riječ o brzoj cesti, već gradskoj prometnici, ali prometnici koja grad ne spaja, što bi joj trebao biti jedan od ciljeva, već grad razdvaja, a dio stanovnika sjevernog dijela Kaštela vratio se stotinama godina unatrag.
I to u vrijeme za koje su naše bake često znale kazati „e kad sam ja išla u školu, morali smo desetak kilometara hodati po kiši, vrelom suncu...“
Upravo tako svoj hod do škole, odlazak na treninge ili posjećivanje društvenih događanja, ovih dana opisuju djeca i mladi, koji žive sjeverno od brze ceste na granici Starog i Novog. Na tom području i nekoliko stotina metara sjeverno od ceste postoji veliki broj obiteljskih kuća, iz kojih odrasli do posla ili južnog dijela Kaštela, odlaze uglavnom automobilima, a djeca i mladi pješice.
Puštanje u funkciju brze ceste tim mladim ljudima izazvalo je cijeli niz problema
- Nikada nismo imali uređen prijelaz za doći u donji dio Kaštela, ali smo ipak prelazili cestu između ulica Ograde i Put blata, kako bi se spustili do stare kaštelanske ceste i autobusne postaje, škole ili dvorane. Kada je brza cesta završena, postavljena je ograda i prijelaza na tom mjestu više nema. Pokušali smo koristiti novi nadvožnjak u Starom, no do njega nam, jer trebamo sve zaobilaziti, treba i punih 15 minuta. Uz to nadvožnjak nije dovršen, kao ni spojna cesta prema jugu. Nedostaje pločnik, automobili i pješaci su u stalnom neposrednom kontaktu. Onda smo se odlučili ovim našim zemljanim putovima, jer uz brzu cestu ne možemo zbog neuređenog nogostupa, koristiti pothodnik kod groblja u Novom. Do tamo nam treba također petnaestak minuta, još do stare ceste... al bilo nam je najsigurnije. Međutim sad se na tom putu izvode radovi na vodoopskrbi i prolaz nam je blokiran. Doduše koristimo uski zidić za vrijeme danjeg svjetla, ali problem je u večernjim satima – opisuje situaciju maturantica Matea Bralić.
- Ja imam sreću pa mi je nastava završila pa ne moram poput nekih mojih susjeda, zbog školskih obaveza u suprotnoj smjeni, treninga i ostalih obaveza, taj put prolaziti nekoliko puta dnevno. No, redovno treniram i žao mi je propustiti treninge pa sam i sama primorana snalazit se svakodnevno – zaključuje Matea uz molbu nadležnima da pod hitno nešto poduzmu, naglasivši kako dio tamošnjih stanovnika, u borbi s iznalaženjem rješenja često pribjegava onom najgorem, pretrčavanju ceste i preskakanju ograde.
Slično stanje je, pri čemu pješaci ne znaju kuda bi se kretali za stići u ostatak Kaštela, i na nekim drugim područjima. Za pješake je planirano korištenje jednog nathodnika u Kambelovcu, no još uvijek je tehnički neispravan i nedovršen, a nedovršen je i nadvožnjak za vozila te spojna cesta pa u ovom trenutku ne postoji mogućnost skretanja s brze ceste u Kambelovac. Tu je i pothodnik u Lukšiću, koji se koristi, ali ni on nije tehnički ispravan pa dio stanovništva izbjegava njime prolaziti. Planiran je i nadvožnjak između Lukšića i Starog, no zapelo je s otkupom zemljišta pa se još uvijek ne može naslutiti kada će biti dovršen. Nadvožnjak u Starom, koji će koristiti i pješaci i vozila još nije gotov, kao ni pristupna cesta. Pothodnik u Štafiliću, koji je u funkciji već godinama, poplavljuje.
Sve u svemu, u funkciji su sve četiri trake brze ceste jer očito je da je bilo važno održati obećanje i staviti je u funkciju do polovine svibnja, a to što spojne ceste i odgovarajući prolazi za pješake nisu dovršeni, za investitora, Hrvatske ceste, očito je manje važno.
S trenutnim stanjem upoznati su i gradski čelnici, a novi kaštelanski gradonačelnik Denis Ivanović kazao je kako su se već neko vrijeme dodatno angažirali u komunikaciji s Hrvatskim cestama, kako bi se problemi riješili, piše Portal grada Kaštela.
Cijeli članak možete pročitati OVDJE.