Prva nit. Krug, dijagonala, brzi hod. Prelijepa plavokosa balerina Tea Rušin u bijeloj suknji i ružičastoj majici. Krug oko zamišljene sheme. Druge niti. Brzi prepleti. Kukičanje koreografije, nježno, intimno i angažirano, od prve do zadnje sekunde. Strukturiran međuodnos prostora i čovjeka. Balet HNK-a Ivana pl. Zajca iz Rijeke sinoć je na Sustipanu u sklopu Splitskog ljeta izveo divnu koreografiju „Čipka“ Maše Kolar na glazbu Tene Novak Vincek.
„Čipka“ je istkana u tri dijela. Prvi počinje već spomenutom solo točkom plesačice koju možemo promatrati kao startnu nit, a do kraja se čina priključuju i ostali plesači pa svaki duo i trio kao da čini malu krojačku shemu koja pokušava zaokružiti pletenu konstrukciju. U tome su dijelu svi plesači odjeveni u suknje, „poženstvenjeni“. Glazba spektakularno prepliće moderno (na trenutke gotovo techno beat i zvuk tapkanja) i tradicionalno (sjetne gudače s naglaskom na violončelu).
Druga se shema u suptilnoj kostimografskoj naznaci (bijele hlače umjesto suknji, kod cijelog ansambla) može shvatiti kao prijelaz u „mušku“ dimenziju, s muškim solistom i angažiranijom, atletski zahtjevnijom koreografijom s mnogo dinamike, skokova i općenito snage u pokretima. Solist na kraju, indikativno, ostaje sam i pogledava za ostatkom aktera upetljanih u njegovu priču.
Završni je dio ponudio još jedan lijep glazbeni odmak uz nježniji zvuk klavira, a koreografija je nalikovala kolu – doduše potpuno suvremenom. Plesni se likovi rješavaju suvišnih obilježja koje nose kostimi, ostaju u bijelim trikoima, oslobođeni konvencija odjevnih predmeta i boja. Repetitivnost ritmičkih obrazaca pokazala je sjajnu uigranost ansambla, a njihove su prekrasne različitosti u tjelesnoj konstituciji i forteima u interpretaciji potpuno došli do izražaja. Uz kružno kaskanje koje vas u mislima zbilja može odnijeti na kakvo selo gdje starica uz vatru plete dok omladina igra kolo, najljepši je moment završnog čina poigravanje s pokretima lutki na koncu. Graciozne, fluidne ruke i zatvaranje tog ciklusa, tog nježnog kola i te posljednje očice u kukici punoj konca označile su kraj jedne plesne bravure koja je očarala Sustipan.
Ansambl: Soyoka Iwata, Maria del Mar Hernandez, Marta Kanazir Bagadur, Ksenija Krutova, Maria Matarranz de las Heras, Laura Orlić, Michele Pastorini, Tilman Patzak, Nicola Prato, Tea Rušin, Leonardo de Santis, Ali Tabbouch.