Još nije jasno hoće li građane Splita skoro će na računima 'Čistoće Split' dočekati značajno veći iznosi od dosadašnjeg.
Naime, na 11. sjednici Gradskog vijeća Grada Splita prihvaćena je šesta točka dnevnog reda 'Prijedlog odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području grada Splita'. Trinaest vijećnika bilo je za, dok ih je 7 bilo suzdržanih. Nitko nije bio protiv.
Dakle, građani trenutno na svojim računima plaćaju fiksni dio cijene za kategoriju kućanstvo na nivou jednog mjeseca u iznosu od 26 kuna. Nakon što su vijećnici prihvatili gore spomenuti 'Prijedlog odluke', postoji mogućnost da će se cijena povisiti na 30 kuna, što je povećanje od 15 posto.
Varijabilni dio cijene do sada je bio na nivou 2,2 lipe po liti. A nova cijena varijabilnog dijela, ako se donese Odluka, skočila bi na 5 lipa po litri. Što je više od 100 posto poskupljenja.
Promjena se odnosi i na naplatu odvoza poslovnim subjektima
Fiksni dio za poslovne subjekte je do sada bio definiran u rasponu od 30 do 360 kuna na nivou mjeseca, po kategorijama s obzirom na djelatnost. Sada bi, ukoliko Odluka bude donesena, fiksni dio cijene za sve korisnike koji nisu kućanstvo tj. cijena obvezne minimalne javne usluge, na nivou jednog mjeseca, iznosio 100 kuna (bez PDV-a).
To se odnosi na sve poslovne prostore, pa tako pogađa i apartmane i iznajmljivače.
"Gledajući prosječno najmanje što naši građani mogu očekivati, od ove odluke koju bi mi sada trebalo donijeti, je povećanje troška Čistoće 43 posto. Jer kada akumulirano fiksni i varijabilni dio dolazimo do ovog iznosa ", kazala je gradska vijećnica Lidija Bekavac (HGS).
"Ovom odlukom definira se fiksni dio na 30 kuna + PDV i 100 kuna + PDV. Cjenik usluge se mora nakon odluke donijeti u roku od tri mjeseca i predlaže ga Čistoća, a na nju daje suglasnost gradonačelnik. Ovo je bio prijedlog ovdje, što ne znači da će biti usvojen", kazao je pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, redarstvo i mjesnu samoupravu, Damir Ordulj.