Zbog kvara na vozilima za prikupljanje miješanog komunalnog otpada komunalne tvrtke Čistoća Cetinske krajine u nekim sinjskim naseljima i gradskim ulicama posljednjih nekoliko dana nije bilo moguće obaviti redovni odvoz otpada.
Javna je tajna da je financijska situacija u komunalnim tvrtkama koje su u suvlasništvu dva grada i tri općine Cetinske krajine jako loša, loša toliko da su već upitne i isplate plaća radnicima. Osim toga Vodovodu i odvodnji Cetinske krajine ‘nad glavom visi’ i moguća ovrha od oko 800 tisuća eura za neplaćenu električnu energiju HEP-u.
Što se tiče Čistoće, u siječnju ove godine Grad Trilj joj je ‘dao infuziju’, odnosno 200 tisuća kuna pozajmice, a Grad Sinj dodatnih 25 tisuća eura kako bi radnici dobili plaću prije Uskrsa. Kada uzmemo sve to u obzir i uz činjenicu da je već danima nekoliko vozila za prikupljanje komunalnog otpada u kvaru, s pravom se nameće pitanje kakva je sudbina ove tvrtke o kojoj ovisi čistoća naših gradova i općina, a povezano s tim i zdravlje svih nas te egzistencija zaposlenika, piše portal Ferata. Hoćemo li u dogledno vrijeme svjedočiti gomilama smeća na ulicama, ispred naših domova, javnih zgrada, prosvjedu radnika Čistoće zbog neisplate plaća… ?
Čistoća Cetinske krajine ima 12 vozila za prikupljanje komunalnog otpada od toga 5 specijalnih vozila za prikupljanje miješanog komunalnog otpada, 2 samopodizača za prikupljanje glomaznog otpada putem velikih spremnika, 2 nova specijalna vozila za prikupljanje papira i plastike, 1 kamion za glomazni otpad, 2 mala specijalna vozila za prikupljanje otpada u nepristupačnim ulicama.
Direktorica 'Čistoće': "Tvrtka, na žalost, nema sredstava za modernizaciju voznog parka"
Unatoč ‘solidnom’ broju kamiona, direktorica Čistoće Kristina Šandrić kaže da su resursi poduzeća iscrpljeni.
"Većina komunalnih vozila stara je 17 – 18 godina i ulaganja u vozni park su neophodna. Starost vozila i prosječna udaljenost od 22.500 km koju godišnje vozilo prijeđe prilikom obavljanja javne usluge dovode do učestalih kvarova, pa se godišnji troškovi održavanja kreću preko 53.000 eura. Najstarije vozilo za prikupljanje miješanog komunalnog otpada je u kvaru već mjesec dana, a ‘zamjensko’ vozilo nemamo, pa preostala četiri rade bez prestanka, uz povremene kvarove. Danas je još jedno završilo u garaži na popravku, a za očekivati je da će uskoro i treće, jer već mjesec dana radi 15 sati dnevno. Tvrtka, na žalost, nema sredstava za modernizaciju voznog parka", kazala je za portal Ferata Šandrić.
Zbog cijele situacije i loših radnih uvjeta ne čudi što je motivacija radnika minimalna. Kako portal Ferata doznaje, u tvrtki vlada loša radna atmosfera te nedostaje odgovornosti i povjerenja.
"Najstariji i najpoticajniji način motiviranja radnika je novac, odnosno plaća, a prosječna plaća koju dobije radnik Čistoće iznosi od 600 do 700 eura. U posljednja dva mjeseca otkaz su dala dva odlična vozača koji su, da bi osigurali svojoj djeci osnovne životne uvjete, trebali raditi još jedan dodatni posao. Biti vozač ili radnik na komunalnom vozilu za prikupljanje otpada u Čistoći za jedva 700 eura mjesečne plaće, voziti stara i neispravna vozila, zimi bez grijanja, ljeti bez hlađenja, odgovarati za dva ljudska života, prikupljati naše smeće u svim vremenskim uvjetima nije lako, a uz to, suvremeno okruženje omogućava javnosti da sve kritizira kroz različite medijske oblike koji su danas lako dostupni", dodaje Šandrić.
Direktorica Kristina Šandrić naglašava da Čistoća nisu samo gradovi i općine bez smeća, pokošena trava i posađeno cvijeće, već da je Čistoća i kolektiv koji broji 86 radnika. Kao jedan od problema u funkcioniranju tvrtke Šandrić ističe i slabu prilagodljivost promjenama zbog krute organizacije u tvrtki, koja ne prihvaća promjene ni trendove koji se javljaju u okruženju.