U Dalmaciji se trenutačno odmara preko 500.000 gostiju te su gotovi svi hotelski kapaciteti od Zadra do Dubrovnika popunjeni, a slična je situacija i u privatnom smještaju. Vrhunac je lita i Dalmacija puca po šavovima. Trenutno u Dalmaciji boravi najveći broj Slovenaca, Nijemaca, Austrijanaca, ali i Čeha, Poljaka, Slovaka, Mađara.
Za sve državljane trećih zemalja, u koje ulaze i građani BiH, Hrvatska je maksimalno relaksirala prelazak granica pa svatko tko zadovolji uvjete ulaska u Hrvatsku, može se u našoj zemlji osjećati sigurno i dobrodošlo. Jedan od rekordera ovogodišnje špice sezone bit će Vodice. Plaže su krcate stranih gostiju, svi smještajni kapaciteti su rasprodani do kraja kolovoza, a u Vodicama se trenutno odmara preko 20.000 gostiju. Kako doznajemo od Darka Bastića direktora hotela Olympia i Olympia Sky u Vodicama, oba hotela su se približila brojkama iz 2019. godine, a za početak 8. mjeseca ove godine brojke popunjenosti i prihoda su bolje nego u 2019. godini na koju se svi referiraju. Posebno obećavajuća je najava bookinga za post sezonu koja je izvrsna. Ukoliko se zadrži protočnost granica te ukoliko ne budemo ušli u „crveno“ post sezona u našim hotelima bit će čak i bolja od 2019. godine. Gosti su sve zahtjevniji, nastojimo svakom gostu pristupiti individualno. Imamo tim ljudi koji prati recenzije na servisima poput Booking.com i društvenim mrežama. Konstantno radimo na unaprjeđenju usluge, tako što redovito održavamo edukacije zaposlenika kroz koje nastojimo uvažiti i primijeniti želje i primjedbe gostiju u svakodnevnom radu.
U usporedbi sa 2019. godini, ove godine smo imali manje otkaza rezervacija te se prosječna dužina boravka gostiju povećala što nas jako veseli. Vidi se da su gosti željni slobode, uživanja, vrhunske hrane, a to sve naši hoteli pružaju, uz naglasak naravno na dezinfekciju, čistoću i urednost naših objekata ističe Bastić. Pripremajući se za ovogodišnju sezonu naši hoteli su poseban naglasak stavili na ekološku komponentnu.
Tako sa našom vlastitom kompanijom Jolly razvrstavamo i recikliramo otpad kojeg proizvedemo. Osobito smo ponosni da smo za ovu sezonu započeli zabrinjavati kompletan bio otpad i otpad kategorije 3 kompostiranjem, te time dobiveni kompost upotrebljavati na zelenim površinama oko hotela, što je pravi primjer ekološkog pristupa. Prije uvođenja kompostiranja otpad smo zbrinjavali u posebne rashladne komore i taj otpad bi odvozili certificirane tvrtke za gospodarenje otpadom- završava Bastić.
Slijedom te informacije kontaktirali smo kompaniju INTERSEROH kako bi doznali više. U portfolio-u za HoReCa kanal imamo preko 40-tak različitih vrsta strojeva za mehaničko sortiranje, presanje, baliranje i kompostiranje čime se ostvaruje značajna financijska ušteda, vremenska ušteda, ali i ono što je najznačajnije – iznimni ekološki benefit. Osim samih strojeva, nudimo i djelatnika na lokaciji, koji je apsolutno obučen za sav posao oko sortiranja otpada, pohrane otpada, komunikacije oko odvoza otpada, prijevoza otpada te vođenja kompletne dokumentacije, a brine se i o zakonodavnom okviru. Primjerice, a to svi dionici u HoReCa kanala znaju, posebice se brine o otkupu i odvozu bio otpada, otpadnom ulju, a najvažnije o tzv. K3 otpadu. Za sve vrste otpada mi posredujemo u zbrinjavanju ili ih otkupljujemo, naravno osim komunalnog otpada, koji jedino mogu zbrinuti lokalna komunalna poduzeća- rekao nam je Robert Sedlar, Sales Developer INTERSEROH-a. Vezano za komposter u hotelu Olympia Sky, izuzetno smo ponosni da je jedan od najboljih hotela na Jadranu upravo nas izabrao za partnera, te da koristi najnoviju tehnologiju kompostiranja. Moram naglasiti da su i brojni drugi hoteli u Hrvatskoj iskazali interes imati iste uređaje za kompostiranje, a ističem kako u portfolio-u imamo modele koji su prikladni za upotrebu u kućama za odmor, vilama, restoranima, ali i u manjim i većim hotelskim kućama- zaključuje Sedlar.
Iako je situacija s trajanjem pandemije neizvjesna, trenutačna pozitivna slika omogućila je priliv većeg broja turista, a time je i povećana količina svih vrsta otpada. Možda bi, radeći ”reset” turističke priče Hrvatske, baš sada bio trenutak da i ovu priču započnemo iznova – na zdravijim i boljim temeljima te još jednom dokažemo i pokažemo svijetu da Hrvatska mora i jest top turistička destinacija održivog turizma. Nemojmo smetnuti sa uma da su brojne svjetske prirodne i povijesne atrakcije trajno ili privremeno zatvorene ili nedostupne upravo zbog prekomjernog turističkog utjecaja i direktnog zagađenja. Najpoznatiji primjer je jedna od najljepših plaža na svijetu – Maya u Tajlandu, koja je trajno zatvorena za turiste upravo zbog prekomjernog zagađenja. Stoga, ovaj pozitivan primjer iz Vodica može nam biti pokazatelj kako bismo trebali graditi buduću turističku priču – ekološki osviještenu.