Od 2005. kada je u Hrvatsku uveden jedinstveni europski broj za hitne službe na 112 zaprimljeno je više od 30 milijuna poziva, izvijestio je MUP na dan jedinstvenog 'hitnog' broja koji u EU postoji već 30 godina.
Broj 112 u Hrvatskoj je uveden 11. veljače 2005. a sada radi u dvadeset županijskih centara koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija. Osim telefonom dostupan je i za SMS poruke i e-pozive, izvijestilo je u četvrtak MUP-ovo Ravnateljstvo civilne zaštite.
112 Plakat 2023Ističu da su građani u međuvremenu prihvatili broj na koji je u prvih pet godina bilo čak 77 posto zlonamjernih poziva što im je otežavalo rad.
Tijekom prošle godine centri 112 su zaprimili su ukupno 1.572.032 poziva od kojih je 1.233.218 bilo namjenskih. Zahvaljujući brojnim kampanjama promidžbe broja 112 kao i provedbi Nacionalnog programa edukacije djece u području zaštite i spašavanja u dječjim vrtićima i osnovnim školama znatno je smanjen broj zlonamjernih poziva, ističu u Civilnoj zaštiti.
"Napominjemo da je Županijski centar 112 Split, u odnosu na ukupne podatke svih centara 112 u Republici Hrvatskoj (stranica 4 komunikacijskih poruka, op.):
- u 2022. godini zaprimio ukupno 112.065 poziva od kojih je na stranom jeziku bilo 9.520
- u 2022. godini zabilježio 45.126 događaja od kojih je 23.190 bilo medicinskih, 17.316 sigurnosnih, 1.730 složenih i 2.890 vatrogasnih," kazali su iz ŽC 112 Split. 112 Brošura-web 2023