Tradicionalni susret turističkih djelatnika te svih dionika u turističkom sustavu Republike Hrvatske, Dani hrvatskog turizma, u organizaciji Ministarstva turizma i sporta, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske turističke zajednice i Hrvatske radiotelevizije, započeli su danas u Šibeniku u turističkom naselju Amadria park Šibenik, a trajat će do 8. listopada.
Ovogodišnji događaj okupio je brojne stručnjake iz turizma i drugih djelatnosti vezanih uz turizam.
Službeni program započeo je konferencijom "Održiva budućnost turizma" u organizaciji Ministarstva turizma i sporta na kojoj su sudjelovali strani i domaći turistički stručnjaci, koji su govoriti o važnosti održivosti u turizmu te o tome koliko je Hrvatska odmakla u tom pogledu.
Ministrica turizma i sporta, Nikolina Brnjac istaknula je socijalnu održivost kao poseban segment razvoja strategije održivog turizma.
"Imali smo predstavljanje nacrta razvoja strategije održivog turizma do 2030. godine. U središtu naše strategije je čovjek i upravo kroz sva četiri strateška cilja vrlo važan element je održivost bila ona ekonomska, ekološka i socijalna. Do sada nije bio naglasak na socijalnoj održivosti. Ono što mi je bilo važno danas čuti na panelu je da upravo i sektor, a i europski i svjetski stručnjaci iz turističkog sektora smatraju da smo napravili dobar posao strategijom zato što su svi segmenti uključeni u našu razvojnu strategiju ", kazala je Brnjac.
Dodala je da je socijalna održivost, odnosno socijalni aspekt usmjeren ka naglasku zaposlenicima u turizmu, ali i turistima.
"Poseban fokus ove godine stavili smo upravo na važnost razvoja održivog turizma, ali i održivog poslovanja u Europi kao najkonkurentnijem regionalnom turističkom tržištu na svijetu. Konkurentnog turizma nema bez kvalitetnih i stručnih kadrova, stoga smo priliku dali i mladim srednjoškolcima koji će nam predstaviti vlastite projekte te rješenja kako turizam može na vrlo inovativan način spajati tradiciju i nove tehnologije, ali i izazove i rješenja. Dane hrvatskog turizma zaokružit ćemo i zajednički obilježiti nagradama i priznanjima za sve one koji podižu ljestvicu kvalitete hrvatskog turizma te bez kojih nema daljnjeg uspjeha“, dodala je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.
Karlheinz Jungbeck, predsjednik ADAC Njemačka za vrijeme trajanja panela kazao je da je Hrvatska skupa zemlja.
Upitali smo ga zar je toliko Hrvatska skupa destinacija kako je rekao na panelu?
"Mišljenja sam da nemate turistički smještaj koji je ne tako dobar kao kod kuće. Možda imam neka očekivanja od hotela. U zadnje vrijeme proveo sam s obitelji i 3 osobe deset dana u Hrvatskoj. Potrošio sam 10 000 eura. Mislim da je to poprilično skupo, ali dobivate vrijednost za novac. Volim doći ovdje, jer platiš, ali i dobiješ nešto za svoj novac", kazao je Karlheinz Jungbeck.
Ministrica turizma Nikolina Brnjac na upit novinara o njegovoj izjavi kazala je:
"On je rekao da je vrlo važno imati 'value for money'. Ako imamo kvalitetu, da svakako cijena može pratiti tu kvalitetu i da je vrlo zadovoljan s onim što je vidio. Naša suradnja s ADAC-om je počela prošle godine kada smo, po prvi puta potpisali memorandum o suradnji s ADAC-om i ta suradnja se nastavlja i dalje", odgovorila je.
"Prekrasni Šibenik ovih će dana biti glavno mjesto susreta brojnih turističkih djelatnika iz cijele zemlje, ali i inozemstva, a posebno nas veseli što se Dani hrvatskog turizma, nakon dvije godine, ponovno održavaju u punom formatu, odnosno bez epidemioloških i drugih ograničenja. Međutim, i ovom prilikom pozivam sve kolege na odgovorno ponašanje i uživanje u bogatom programu koji je pripremljen za sve sudionike. Tako ćemo svi zajedno imati priliku proanalizirati dosadašnji tijek turističke godine, osvrnuti se na posezonu koja je u tijeku, a poseban će fokus biti na predstavljanju novog strateškog smjera u razvoju, ali i promociji naše zemlje u budućem razdoblju", poručio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, nadodavši kako će ovo biti i prilika za tradicionalno nagrađivanje izvrsnosti i najboljih pojedinaca u turizmu.
Drugog dana, u petak 7. listopada, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore održat će se tradicionalni Hrvatski turistički forum s panelom „Kako biti izvrstan?“ na kojem će se govoriti o mjerenju izvrsnosti u hotelijerstvu, kako poboljšati kvalitetu usluge i zadovoljiti krajnjeg korisnika. U sklopu panela sudjelovat će predstavnici Instituta za turizam, hotela Martinis Marchi, Esplanade, TrustYou i Visa Europe.
"Često govorimo o visokoj ovisnosti Hrvatske o turizmu, iznosimo to kao problem i vjerujem da se slažemo da s makroekonomskog gledišta to i jest tako. Istovremeno, upravo je turizam taj koji nas je u zahtjevnim vremenima učinio otpornijima. U razdoblju pred nama moramo uložiti dodatne napore u jačanje hotelijerskog sektora koji je u stanju ponuditi cjelogodišnje poslovanje kako bi smanjili visoku sezonalnost i omogućili ravnomjerniji i održivi turistički razvoj naših destinacija", kazao je predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović.
Potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore, Dragan Kovačević kazao je:
"Možemo reći da prema procjenama HNB-a ove godine realizirat ćemo iz turizma preko 11 milijardi eura. To je rekordan i sjajan rezultat, preko 7 posto više nego rekordne 2019. godine. Što se tiće dolazaka i noćenja, što smo se na neki način dogovorili da nećemo više brojati, ali oni su na razini preko 95 posto rekordne 2019 godine".
Pohvalio je turističke djelatnike.
"Dakle, ovi dobri rezultati su jednim djelom rezultat otpornosti i prilagodljivosti hrvatskog turizma, naših vrijednih turističkih djelatnika, ali možemo reći da to prije svega možemo zahvaliti kriznom menadžmentu Vlade koja je u određenim pandemijskim situacija osigurala da Hrvatska bude prepoznatljiva kao sigurna destinacija. Hrvatska turistička zajednica je na dnevnoj razini mijenjala svoje marketinške aktivnosti i prilagođavala ih i usmjeravala prema tržištima na kojima smo mogli očekivati rezultate", kazao je potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore, Dragan Kovačević.