Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, komentirao je u Newsroomu uskrsni vikend u turističkom smislu, a otkrio je i neke procjene za ovu sezonu.
"Brojke potvrđuju najave da ćemo ostvariti odlične rezultate. Za Uskrs smo imali preko 560.000 noćenja. Bilježimo rast turističkog prometa. Očekujem nastavak ovakvog trenda", rekao je Kristjan Staničić i dodao:
"To je oko osam do devet posto više u odnosu na prošlu godinu, a i Uskrs je ove godine nešto ranije. Brojke su bitne radi praćenja trenda kretanja turista. Kod nas dolaze iz Austrije, Italije, Njemačke, Slovenije, neki iz daljih tržišta, primjerice Velike Britanije, približavamo se ljetnim mjesecima i brojke će rasti".
Prošle godine smo u ovo doba imali još posljedice u nekim zemljama i covid mjera i rata u Ukrajini. “Zato ove godine imamo bolje rezultate. Ostvarili smo 3,6 milijuna noćenja i preko 1,3 milijuna dolazaka što je rast od tridesetak posto u odnosu na prošlu godinu. Bolji smo od rekordne 2019. u noćenjima”, otkrio je Staničić.
Kao najposjećenije destinacije navodi: Dubrovnik, Zagreb, Poreč, Rovinj, Medulin, Kvarner (Opatija, Crikvenica) i "sve destinacije koje raspolažu kapacitetima".
Govoreći o hotelskom smještaju nije skrivao zadovoljstvo: "Veseli da je za Uskrs bilo otvoreno preko 660 hotela što je preko 50 posto hotelskih kapaciteta. To je ranije nego proteklih godina. Vlada je mjerama pomogla i turističkom sektoru".
O ulaganjima u turizam rekao je: “Investicijska dinamika imala je zastoj, pogotovo u vrijeme pandemije. Imamo niz primjera ulaganja u hotelske kapacitete, u osuvremenjavanje kampova, u privatni smještaj, a najvažnije je da će Ministarstvo turizma omogućiti novi val investicijskog ciklusa iz EU fondova.”
"Zadržali smo status jedne od top destinacija na Mediteranu”, dodaje i otkriva: “Ključna naša poruka na sajmovima bila je da smo nikad bliža destinacija zbog Schengena i Eurozone. To olakšava jer je brže i lakše doći. Već drugu godinu zaredom imamo izravnu vezu sa SAD-om, do Dubrovnika. Očekujem oporavak dalekih tržišta i da ćemo se vratiti na stare brojke".
Izazov: Radna snaga
Premda je rat u Ukrajini još uvijek jedan od većih izazova jer ima globalne implikacije, u Hrvatskoj je najveći izazov radna snaga, kaže Staničić: "Mislim da će nas to pratiti i ove i idućih turističkih godina".
Potvrđuje da su cijene rasle: "Išle su gore, toga smo svi svjesni. Potražnja je i dalje intenzivna, raste, i dok je tako, ide se prema većim cijenama. Cijena regulira tržište, ali moramo raditi na kvaliteti. Ako je visoka cijena, onda kvaliteta te usluge mora biti na najvišoj razini i tu onda nema problema jer su ljudi spremni platiti puno za najbolju uslugu.
Razgovarao sam s kolegama, u Španjolskoj, Italiji, Portugalu, svi su digli cijene, Italija više nego Hrvatska. S druge strane Hrvatska je raznolika u smislu i ponude i smještajnih kapaciteta, i još se može naći cjenovno povoljniji smještaj i usluga. Bilježimo i rast domaćih turista".