Stanko Sapunar, direktor Prometa Split najavio je na sjednici Gradskog vijeća nabavu još 8 kartomata i videonazor u svim autobusima kako bi se suzbio vandalizam, uništavanje imovine te kako bi se lakše kontroliraloi švercanje. Planirano je 25 novih električni autobusa sa pratećom infrastrukturom, a 15. srpnja se očekuje natječaj na koji će se Promet javiti za 100 postotno finaciranje od EU.
Reduciranje linija
Što se tiče situacije s vozačima Sapunar je kazao kako se od prvog mjeseca ove godine uspjelo zaposliti 30 vozača.
- Do prije mjesec i po dana situacija je bila povoljna, a danas smo u toj situaciji da ih je i otišlo 30. Najvjerojatnije ljudi dobijaju bolje plaće, bolje sezonske poslove i zato odlaze. Ne preostaje nam ništa drugo nego da u dogovoru sa ostalim suvlasnicima pokušamo reducirati neke linije koje su najmanje štetne našim građanima. Većinom se vikendom ukidaju te linije. I bez obzira na to mi smo ukinuli 40-tak linija što je na 1200 linija koliko ih dnevno polazi mali postotak - objasnio je Sapunar i dodao kako se 40 osoba javilo za financiranje D kategorije.
Za stanje voznog parka kazao je kao je dnevno oko 20 autobusa na servisu te da tu nema nekih naročitih odstupanja.
Financijski udar
Gradsko vijeće usvojilo je većinom glasova Centra i Damira Barbira dodatak ugovora o pružanju komunalne usluge i nadoknadi troškova prijevoza putnika u javnom prometu i tarifni sustav i cjenik usluga po kojem se od 1. lipnja povećava cijena karte kupljene u autobusu Promet Splita za jedan euro. Time će, po riječima direktora Stanka Sapunara, promijeniti omjer troška sa 60:40 na 50:50 u korist grada Splita. Bit će to mali financijski udar za druge lokalne samouprave koje su suosnivači Prometa Split, a Sapunar se nada da će im u što skorije vrijeme u tome pomoći Splitsko - dalmatinska županija sa svojim sredstvima.
Poskupljenje se već primjenjuje pa je ostalo neodgovoreno zašto Gradsko vijeće naknadno amenuje novi cijenik. Lidija Bekavac (HGS) je u raspravi inzistirala da se građanima jasno kaže kako je karta kupljena u autobusu s dva eura povećana na 3 eura i da je to povećanje od 50 posto. Rečeno je kako se radi o destimuliranju putnika da se kupuju karte kod vozača, da će to trajati samo 4 ljetna mjeseca pa je jasno da su ciljna grupa zapravo turisti. Koji je omjer između karata kupljenih kod vozača i drugih kupljenih na biljetarnici, kartomatu ili aplikaciji nije prezentirano.
Preskupi kartomati
Da postoji problem s kanalima prodaje karata naveo je Ivica Budimir (HDZ). Prema njegovim informacijama od pet kartomata prošli tjedan ni jedan zbog kvara nije radio. Direktor Prometa Stanko Sapunar je odgovorio da to nije točno, ali je priznao da se znaju kvariti i popravljati. Najavio je kupovinu još 8 kartomata (4 za Split), od kojih svaki košta 60.000 eura i ne može se kupiti manje od 5 komada. Problematizirano je jesu li kartomati uopće toliko vrijedni, nesklonost starijih putnika da ih koriste zbog problema s vidom i nepovjerenjem u digitalne tehnologije, ali i u njihov mali broj.
"Doli King!"
Pitalo se direktora zašto se jednostavno karte ne prodaju u trafikama i dućanima kao u Zagrebu.
- Ja sam se isto pitao zašto Tisak koji postoji u skoro svim gradovima ne prodaje naše karte. Problem vam je u firmi King ICT koja je uvela e-ticketing. Ona toliko traži para Tisku da prilagodi njihov sustav našem sustavu prodaje da je to Tisku totalno neisplativo prodavati ili kad bi oni stavili svoju cijenu nama bi bi bilo neisplativo prodavati. Znači, mi smo u bezizlaznoj situaciji. King to tako naplaćuje da nema koristi ni Tisku ni Prometu - rekao je Sapunar i najavio dodatne razgovore sa zagrebačkom tvrtkom ne bi li im se zahtjevi spustili.