Učenje matematike na engleskom i na talijanskom jeziku, uz ples i pokret, učenje kodiranja kroz bajku o Crvenkapici ili tri praščića već od vrtića, učenje talijanskog jezika za strance kroz e-knjigu koju učenici sami izrađuju… samo su neka od iskustava koja su djelatnici Osnovne škole Spinut imali prilike vidjeti prošli tjedan.
Zanimalo nas je kako je došlo do tog posjeta te smo za razgovor zamolili pedagoginju Fadilu Zoranić, koja nam je ispričala sljedeće:
- Naša škola dobila je sredstva za edukacije kroz posjet trima europskim školama, u okviru Erasmus plus projekta Budi IN – budi inovativan. U ovom projektu koji će trajati dvije godine, odlučili smo se za učenje o metodama poučavanja te smo, kod traženja škola, birali škole koje nude inovativni pristup poučavanju koji možemo primijeniti u našoj sredini.
Upravo škola Istituto Comprensivo di Codogno iz malog mjesta Codogno jedna je od škola za koju smo putem eTwinning portala ustanovili da odgovara ciljevima našeg projekta i koja je bila spremna primiti nas tjedan dana. S ravnateljicom škole Sanjom Čagalj i učiteljicom razredne nastave Vini Ballarin bila sam cijeli tjedan i moram reći da smo prezadovoljne posjetom.
Matematika kroz pokret, igru i ples
U školi smo učili na koji način poučavati matematiku kroz pokret, igru i ples. To je rezultat međunarodnog projekta Math in motion koji se provodi u 5 europskih zemalja. Dobile smo puno materijala i uputa za rad i jedva čekamo započeti. Ono što je bilo posebno iznenađenje je da učiteljice koriste jedan udžbenik (tzv.integrirani) u kojem su povezani 6-7 predmeta. Također, učenici uče i kodiranje, ovisno o dobi provode različite aktivnosti, od slaganja Lego kocki, preko rješavanja zadataka na listićima, kretanja po poljima nacrtanim na podu, do pokretanja malih robotića-igračaka ili robota od Lego kocaka.
Brojni projekti
U školi smo se upoznali i s novom metodologijom Bortolato za učenje talijanskog jezika i bile smo zapanjene rezultatima koje su postigli učenici na vanjskom vrednovanju škole. Tijekom cijelog tjedna promatrale smo rad kolega iz različitih predmeta, a posebno je bilo korisno iskustvo domaćina u brojnim projektima koje provode te inkluzija učenika s posebnim potrebama u razrede. Upoznali smo se sa sportskim programom i radionicama kuhanja, za koje izrađuju slikovne recepte koje izrađuju koristeći program i aplikacije koje tekst pretvaraju u slike. Vidjeli smo i plan posjeta muzeju i druge slične materijale izrađene za učenika s autizmom.
Sve u svemu, vrlo kreativno, zanimljivo i motivirajuće. Ovo je odlična prilika za učenje i svima bih preporučila da, ako dosad nisu, da koriste ovakav način učenja i Erasmus programe - opisala nam je svoje iskustvo pedagoginja Zoranić.
Kako je izgledao posjet Italiji, pogledajte u priloženoj fotogaleriji.