„Nije nam namjera vraćati sjaj Splitskom festivalu već graditi novi, osuvremeniti ga, uključiti struku, mlade i podići razinu umjetničke kvalitete, kazao je nedavno gradonačelnik Ivica Puljak najavivši tako glavne odrednice novog koncepta našeg najpoznatijeg glazbenog festivala. Novost je da će Splitski festival trajati sedam dana, a da će organizatoru, u umjetničkom smislu, u realizaciji partnerski pomagati stručno četveročlano tijelo, novoosnovani Festivalski savjet.
– Pozivam sve zainteresirane za organizaciju ovako zamišljenog Festivala da se jave na Javni poziv i da zajedno s članovima Festivalskog savjeta, kojeg čine relevantna imena iz svijeta glazbe, pomognu da postignemo cilj, a to je da ponudimo građanima i gostima kvalitetan i raznolik glazbeni sadržaj. Split je centar glazbene pa i kreativne industrije u Hrvatskoj i regiji, a ovim događajem taj ćemo status potvrditi i dodatno ojačati“, kazao je gradonačelnik Puljak.
Festivalskim savjetom, čiji su članovi Teo Brajčić, Stanislav Czwik i Zlatko Gall, predsjedat će Eduard Botrić, aranžer, producent, skladatelj i glazbenik, koji je na predstavljanju kazao kako vjeruje u dobru, partnersku suradnju savjeta i budućeg organizatora. – „Gradonačelnik je napravio hrabar iskorak i revitalizirao Festivalski savjet. Osigurana su veća financijska sredstva za dulje trajanje Festivala na kojem bi trebali biti zastupljeni razni žanrovi glazbe. - Posebno nam je važno da damo priliku mladima da se pokažu na velikoj pozornici, poručio je Botrić iznijevši sadržaj festivalskih večeri. Tako će jedna večer biti će posvećena suvremenoj hrvatskoj glazbi svih žanrova, usmjerena primarno mlađoj publici, druga večer donijet će retrospektivu starih pjesama kroz nove obrade i aranžmane, a zadržat će se i večer posvećena novim autorskim skladbama. Od organizatora se očekuje da osmisli i predloži koncept za dodatne 4 večeri, koncertnog ili revijalnog tipa, a koje će biti posvećene različitim, modernim glazbenim žanrovima.
A da, među predloženim članovima festivalskog savjeta našlo se opravdano i ime Aleksandra Antića, glazbenog maga TBF-a, kultne grupe. I onda saznam da je odmah nakon izbora Festivalskog savjeta, njegovo ime „izbrisano“, pa sam Sašu pozvao i upitao: Zašto „otkaz“ festivalskom savjetu?
- Tu je izgleda došlo do nesporazuma. Naime, bio sam pozvan u ured gradonačelnika na sastanak gdje sam s ostatkom ekipe, koja sad čini festivalski savjet, iznio svoje ideje u smjeru renoviranja Splitskog festivala, i tad još nije bilo riječi o formiranju službenog savjeta. Mi smo se nakon tog i još dva sastanka uspjeli usuglasiti oko ključnih stvari, koje je na kraju gradonačelnik podržao, i s kojima je javnost upoznata. Tek tad je došlo na red imenovanje članova savjeta, i ja sam se morao ispričati, jer se zbog brojnih obaveza, ne mogu dovoljno agilno i predano angažirati u savjetu, a radi se o ozbiljnoj stvari koja traži i ozbiljno posvećivanje – kaže Saša, koji me je zadivio svojim ozbiljnim promišljanjima o ovoj manifestaciji koja zaslužuje bolji tretman.
TBF-u je odmah na početku priljepljena etiketa alternatinog benda…“teška alternativa“, premda mislim da kad je taj glazbeni izraz u pitanju, alternativa je nastavak onog starog koji se oplemeni na drugi način. Je li ta naljepnica s početka bila uteg za osvajanje radijskog pa i festivalskog prostora. Ipak „Moja mater te traži“ naišla je na zasluženi prijem kod ljubitelja Dalmacije koja je prije vaše pojave, a i sada; sva u suzama i patnjom za čaćom, starim krajem, kamenom i maslinom – vokalno s akcentom mektanja na sceni. Pa eto, tvoj mali osvrt.
- Kad smo počinjali, a to su rane 90-e, rap kao način izražavanja je bio kod nas nešto novo i neobično, i nije se gledao, a tako je i danas, kao nešto ravnopravno 'pravoj' glazbi. Al nas uostalom to i nije bilo briga, nismo se vidjeli u mainstreamu, i realno hip hop, koji je bio naša prva inspiracija i motivacija, svoju pravu vrijednost može ostvariti samo van popularnih okvira. Na kraju je eto ipak iza nas ostalo par pjesama koje su preživile test vremena, i koje su opstale u eteru. Mislim da je to zbog toga što nikad nismo kreaciji pristupali žanrovski ni trendovski već nagonski i muzikalno, a također i zato što smo iza drugog albuma studijski počeli snimati bendovski i takav zvuk nas je približio široj publici.
I za kraj, što se sada radi, priprema i što možemo očekivati od TBF-a?
- Počeli smo prije ljeta raditi na prearanžiranju pjesama za unpluged varijantu, i uskoro ćemo objaviti unpluged turneju, koju ćemo svirati u prvoj polovici 2023-e. Uz to, nadam se da ćemo uhvatit vrimena i za rad na novim pjesmama, nešto smo već počeli, a skupilo se materijala.