Izgradnja dijela omiške obilaznice – dionica DC 70 – most Cetina – Omiš istok, kažu u Hrvatskim cestama, jedan je od najzahtjevnijih građevinskih projekata u Hrvatskoj.
Čak i bez ovog projekta, odroni su bili učestali na cesti Omiš - Zakučac, a u posljednje vrijeme im se broj povećao, o čemu smo pisali prošli tjedan.
Ne čudi stoga da u Hrvatskim cestama navode da posebnu nepoznanicu i sigurnosni rizik predstavljala je stabilizacija nestabilnih blokova stijena iznad kanjona rijeke i samog mosta Cetina te postojećih prometnica ispod mosta tijekom gradnje i korištenja ceste.
Most je iz raznih razloga bio u fokusu i ne samo lokalne javnosti posljednjih mjeseci. Predviđena dužina mosta je 152 metra, a u tunelima se nalazi po dodatnih 30 metara mosta. Vrijednost projekta se procjenjuje na 180 milijuna kuna.
Most koji će premostiti Cetinu još nije spojen, a kao što je poznato, lijeva i desna stana ne nalaze mu se trenutno na jednakoj visini. Vjetrovito vrijeme posljednjih mjesec dana usporilo je aktivnosti spajanja, a kako doznajemo, novi datum za koji se računa da bi moglo uslijediti spajanje mosta je 8. ožujka. Nakon puštanja mosta u prometu, ova će se dionica spojiti na cestu D-70, čime će se olakšati pristup na autocestu ili silazak s nje.
U Hrvatskim cestama nas uvjeravaju da se sada radi samo o prvoj fazi, a da će do rasterećenja prometa na cijelom području doći tek dovršetkom cijelom projekta. Problem je samo što ni najoptimističniji ne znaju kada će njegov dovršetak, a oni manje optimistični pitaju će hoće li ikada, vođeni gorkim iskustvom posljednjih desetljeća.
U međuvremenu, donosimo vam fotografije snimljene na samom mostu, te u tunelu Komorjak.