Ministar Filipović za sutra ujutro sazvao je u prostorijama Ministarstva gospodarstva sastanak s predstavnicima trgovačkih udruženja te direktorima najvećih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj zbog činjenice da su trgovci, navodno, s početkom Nove godine podigli cijene proizvoda.
Osim toga, danas se na Twitteru oglasio i premijer Plenković objavivši kako je sazvao sastanak s predstavnicima Državnog inspektorata, Porezne i Carinske uprave, a s ciljem "zaštite potrošača od neopravdanog dizanja cijena".
Na društvenim mrežama najveća se pobuna digla protiv trgovačkog lanca Lidl. Prema korisnicima na Redditu i Facebooku, Lidl je zaokružio cijene većine svojih proizvoda - na više, čime su neki proizvodi poskupjeli za 10 do 20 posto, prijavljuju kupci.
Primjerice, domaći maslac, koji sada Lidl reklamira po "povoljnoj" cijeni od 2,89 eura, odnosno 21,77 kuna, donedavno je koštao 13,59 kuna, tvrde potrošači. "Ne vrijeđajte nam inteligenciju. Sramotno ste digli cijene u svoju korist", napisala je jedna komentatorica na Lidlovoj Facebook stranici, dok su drugi kupci najavili da u lancu više neće kupovati.
Iz Lidla Hrvatska su Jutarnjem listu potvrdili da su pozvani na sastanak u organizaciji Ministarstva gospodarstva, a što se tiče zaokruživanja i preračunavanja cijena iz kune u euro u tom trgovačkom lancu tvrde da su cijene proizvoda iz redovnog asortimana u eure preračunali prema pravilima matematičkog zaokruživanja, bez neopravdanog povećanja cijena ili u korist kupca. Uz to, pristupili su i Etičkom kodeksu kojim se utvrđuje način postupanja poslovnih subjekata u svrhu pouzdanog i transparentnog uvođenja eura, s ciljem stvaranja povjerenja i sigurnog okruženja za potrošače.
Također, Konzum je jednom kupcu koji je račun plaćao kunama, sudeći po objavljenoj fotografiji na Facebooku, vratio eure, ali ga je "skratio" za 20-ak lipa, vrativši mu 10,35 eura (77,85), iako je u kunama trebalo biti vraćeno 77,98 kuna.