Najstarija splitska udruga građana, Društvo Marjan, osnovana davne 1903. godine, u svrhu zaštite i unapređenja Marjana uputila je gradskoj tvrtki Split parking prijedlog proširenja sustava javnih gradskih bicikli na područje park šume.
- Split parking je sa zadovoljstvom prihvatio ovu inicijativu. Izrazili su nadu da će prijedlog podržati i Javna ustanova za upravljanjem park-šumom Marjan nakon čega bi se krenulo s realizacijom - kazao je predsjednik Društva Marjan Srđan Marinić.
Ukoliko se njihova inicijativa ostvari, građani i posjetitelji Splita na raspolaganju će imati šest stanica sustava javnih gradskih bicikli i to na lokacijama:
• Prva vidilica
• Marjanska vrata
• Bene
• Kašjuni
• Kaštelet
• Sustipan
- Koristeći sustav javnih bicikli građani u kratko vrijeme mogu stići do Marjana i plaža bez upotrebe vozila na fosilna goriva i traženja parkinga kojeg u ljetnim mjesecima nikad nema dovoljno - dodaje Marinić.
Direktor Split parkinga Marko Bartulić potvrdio je da je u procesu postavljanje stanice na lokaciji Zvončac, a za ostale predložene lokacije zatražit će suglasnost mjerodavnih institucija nakon čega će biti uvrštene u studiju kojom se planira čak 40 novih stanica na području grada Splita.
- U planu je 40 novih lokacija s ukupno 180 bicikli, od čega 130 električnih; čime bi odlično povezali cijelo područje grada.Na taj način će Split napokon dobiti suvremeni oblik prijevoza koji je ekološki prihvatljiviji, a za građane povoljniji i jednostavniji od korištenja automobila na fosilna goriva. Iako smo tek u procesu planiranja i prikupljanja informacija, nadamo se realizirati ovaj projekt do svetog Duje 2020. godine - najavljuje Bartulić.
O sustavu javnih bicikli
Sustav funkcionira tako da svaki registrirani korisnik unutar 24 sata ima pravo koristiti bicikle besplatno do 30 minuta. Preko toga, svakih sljedećih pola sata plaća 5 kuna za običnu biciklu ili 10 kuna za električnu.
Godišnja pretplata koja u danu omogućuje neograničen broj vožnji po 30 minuta bez dodatne naplate, iznosi 200 kuna.
Društvo Marjan istaknulo je kako bi realizacija ovoga projekta trebala pomoći gradonačelniku Andri Krstuloviću Opari da zabrani promet unutar pješačke zone na Marjanu s obzirom da će svi građani imati mogućnost od Marjanskih vrata do Bena i natrag besplatno (do 30 minuta) putovati biciklom.