Jedan kilometar automobilom za sat vremena - to je Dubrovnik u špici turističke sezone. Zato grad uvodi zonu posebnog prometnog režima oko povijesne jezgre. Propisani su uvjeti i pravila za gospodarske subjekte i privatne osobe. Pojednostavnjeno, zeleno svjetlo za sve koji imaju osigurano mjesto za parkiranje u zoni, piše HRT.
"Ljudi koji imaju apartmane, bave se iznajmljivanjem, imaju osigurano svoje parking mjesto, imat će svoju šifru i omogućit će gostu da parkira", rekao je gradonačelnik Mato Franković.
Zbog liberalizacije tržišta taksi-prijevoza Dubrovnik je prezagušen. Posebnu regulaciju prometa podržavaju dubrovački taksisti. Procjenjuje se da njih 400-ak u ljetnim mjesecima čak deset puta premašuje broj taksista iz Hrvatske.
"Idealno rješenje, nešto se mora postić, ovo se ne može, tu prođe 2000-3000 auta uvečer sa znakom, to je nemoguće, a kamoli preko dana", kaže Miše Miloslavić, predsjednik Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik.
"Jedino tako možemo izregulirat, a da ne remetimo tržišnu utakmicu, činjenica da posebnu zonu oko povijesne jezgre zaštitimo, a dalje liberalizacija i dalje omogućuje kako je to zakonom predviđeno", napominje Franković.
Ipak, brojne su nedoumice građana - kako u školu, na posao, liječniku? Zato pozivaju Dubrovčane da se uključe u javno savjetovanje.
"Čuo sam da se dosta ljudi buni. Dubrovnik kao Dubrovnik, ne možeš svima ugodit, ali dobra ideja to što će napravit", kaže jedan sugrađanin.
"Nemoguće ga je riješiti. Znaš kako ga riješiti - smanji kruzere, smanji autobuse, smanji taksiste", tvrdi drugi Dubrovčanin.
Ovakve i slične prijedloge rješenja ili komentare građani mogu slati do 25. ožujka jer planirano prometno rasterećenje trebalo bi upravo njima omogućiti kvalitetniji život.