Kako je i bilo najavljeno, u noći s ponedjeljka na utorak zapuhala je najjača bura dosadašnjeg tijeka lipnja. Očekivano, bura najjače puše u Podvelebitskom kanalu. Na području Maslenice udari sredinom noći dosežu 114 km/h. Olujnih udara ima i u naseljenim područjima obalnog dijela Dalmacije. Primjerice, u Splitu je u ponoć čak 26 Celzijevih stupnjeva uz bura koja na Marjanu puše s najjačim udarima do 80 km/h. Upravo je bura zaslužna za ovako toplu noć jer dodatno zagrijava zrak, odnosno spriječava noćno ohlađivanje tla.
Vrlo slične noćne temperature bilježe se u velikom dijelu Dalmacije, a još stupanj toplije nego u Splitu je na omiškom, makarskom i dubrovačkom području. Bura će imati olujne udare cijele noći, a počet će slabiti tijekom jutra.
Kako nastaje fenska bura?
Za razumjeti mehanizam nastanka fenskog vjetra potrebno je objasniti osnovne zakone fizike na primjeru vertikalnog kretanja vjetra. Zrak koji se uzdiže hladi se za 1°C svakih 100m. Zbog hlađenja zraka na određenoj nadmorskoj visini dolazi do kondenzacije vodene pare (nastanak oblaka i oborine).
Tim procesom oslobađa se latentna toplina, pa se daljnjim uzdizanjem zrak hladi po znatno sporijoj stopi od 0,6°C svakih 100m. Obrnut je proces kada se zrak spušta. Zamislimo čest zraka koja se spušta niz padinu. Tlak zraka (pritisak) viši je u podnožju planine nego na njenom vrhu. Spuštajuća se čest zraka tako kreće iz područja nižeg u područje višeg tlaka, te se zbog toga sabija.
To rezultira povišenjem njene temperature i njenim isušivanjem. Ukratko, svaki vjetar koji se spušta niz planinu zagrijava se i isušuje.
HAK: Problemi u cestovnom prometu
HAK je izvijestio da je autocesta A1 na dionici između čvorova Sveti Rok i Maslenica zbog jakog vjetra otvorena je samo za osobna vozila. Obilazak za ostala vozila je državnim cestama preko Gračaca i Zatona Obrovačkog (DC50, DC27, DC54).
Na Jadranskoj magistrali između Karlobaga i Svete Marije Magdalene (DC8) zbog vjetra je promet zabranjen za I. skupinu vozila - autobuse na kat, vozila s kamp-prikolicama i motocikle.
Zbog povremenih lokalnih pljuskova opreznije treba voziti po mjestimice mokrim i skliskim kolnicima u Slavoniji, Hrvatskom primorju i Gorskom kotaru.