Sredinom veljače u splitskoj Gradskoj luci službeno su započeli radovi rekonstrukcije i dogradnje Obale kneza Domagoja.
Projektom je planirana dogradnja Obale Kneza Domagoja I i II u svrhu omogućavanja kvalitetnog priveza katamarana, a istim zahvatom omogućit će se proširenje putničkog koridora i bolja protočnost putnika, ali i ostalih pješaka koji koriste Obalu kneza Domagoja. Od 2016. do 2019. godine broj putnika koji se prevoze katamaranima porastao je za 60%. U 2016. godini prevezeno je 714.034 putnika, a u 2019. godini 1.145.818 putnika.
Nakon provedbe projekta stavit će se u upotrebu četiri veza za katamarane koji su trenutno van funkcije. Dogradnjom će se omogućiti funkcioniranje operativne obale za privez i odvez katamarana odvajanjem operativne obale na dio za privez, ukrcaj i iskrcaj te opskrbu brodova od dijela koji služi za pješačku komunikaciju. Ujedno će se zelenim pojasom odvojiti i dio operativne površine kojom se služe automobili i kamioni za ukrcaj na trajekte.
Predviđa se rekonstrukcija postojeće Obale kneza Domagoja I i II tako da se postojeća operativna obala dogradi pet i pol metara prema moru, a sve u svrhu poboljšanja postojeće usluge, lučke funkcionalnosti i povećanja sigurnosti korisnika luke. Sadašnja operativna obala široka je oko četiri metra, a dogradnjom će se dobiti operativna obala širine devet i pol metara. Duljina Obale kneza Domagoja I koja bi se dogradila je 135 metara, a Obale kneza Domagoja II 125 metara. Novostvorena površina operativne obale je oko 1.400 m².
Obala će biti popločana kamenom i opremljena komunalnom opremom, rasvjetom, opskrbnim ormarićima za opskrbu brodova strujom i vodom, te dodatnim zelenim površinama i dekorativnim podnim pločama koje će vizualno razdvajati dio za privez, ukrcaj i iskrcaj te opskrbu brodova od dijela koji služi za pješačku komunikaciju. Važno je napomenuti da je projektom predviđeno osiguranje pristupačnosti osobama s invaliditetom i osobama smanjene pokretljivosti. Dakle, projektom je omogućena nesmetana komunikacija čitavom lokacijom, kao i pristup na javno prometnu površinu – sve bez barijera.
Maksimalni iznos za sufinanciranje troškova Projekta javnim sredstvima iznosi 42.284.052,27 kuna odnosno 100% prihvatljivih troškova Projekta od čega 35.941.444,42 kuna odnosno 85% dolazi iz Kohezijskog fonda EU-a preko Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.“, a 6.342.607,85 kuna odnosno 15% iz Državnog proračuna Republike Hrvatske.
Projekt „Rekonstrukcija – dogradnja Obale kneza Domagoja I i II u Gradskoj luci Split“ je planiran kao prva faza projekta „Rekonstrukcija i proširenje Gata sv. Petra u Gradskoj luci Split”. Provedbom navedenih projekata, infrastrukturno će se zaokružiti bazen Gradska luka luke Split i osigurati optimalna protočnost prometa, razina usluga i održivi razvoj za desetljeća koja su pred nama.