Diskurzivni program Foto utorak u Fotoklubu Split nastavlja se u utorak, 26. rujna u 19:30 sati i donosi predavanje Darka Šimičića o Tomu Gotovcu.
Tomislav Gotovac je često ponavljao da ne vidi razliku između života i umjetnosti i da sve što vidi oko sebe je film. Njegov pristup životu i umjetničkom radu sažet je u izjavi Moj život (moja umjetnost) sastoji se od dvije stvari: jedna – promatranje, skupljanje (materijala) i druga: potraga za smislom, dušom (idejom). Premda se njegov kreativni opus odvijao u različitim medijima (film, fotografija, kolaži, performasi, tekstovi, ponašanje, govorenje….) film je ključ za čitanje svih njegovih djela.
Predavanje je fokusirano na upotrebi medija fotografije koja zauzima istaknuto mjesto u Gotovčevom radu. Prva fotografska djela nastaju 1960. godine i prethode filmovima koje snima od 1962. godine. Postupak pri realizaciji fotografskih radova slijedi postupak nastanka filma: Gotovac je glumac, scenograf, kostimograf, scenarist, rekviziter i režiser, dok je druga osoba fotograf, ili kako se navodi u američkim filmovima “Director of Photography”. To može biti prijatelj filmaš, fotoamater ili supruga. U kasnijim fazama njegovog rada istaknutu ulogu ima fotografsko dokumentiranje akcija i performansa. Gotovac u tom slučaju često surađuje s nizom istaknutih fotografa koje angažira da zabilježe njegov performativni čin. U osamdesetim godinama započinje suradnju s studentskim i omladinskim novinama (Studentski list, Polet), koristeći sve mogućnosti njemu tada dostupnih masovnih medija za stvaranje svog javnog lika. Svi ovi segmenti njegovog rada međusobno su povezani i tvore intrigantnu sliku provokativnog umjetnika u naponu radikalnog stvaralaštva. U zaključnom djelu predavanja biti će prezentitrani brojni primjeri Gotovčeve suradnje sa splitskim autorima (Ivan Martinac, Lordan Zafranović, Vladimir Dodig Trokut), novinama (Feral Tribune) i festivalima.
Darko Šimičić
Rođen je 1957. godine u Slavonskom Brodu. Živi i radi u Zagrebu.
Suosnivač je i predsjednik Instituta Tomislav Gotovac u Zagrebu (2012.), gdje je angažiran kao voditelj programskih aktivnosti. Bio je programski menadžer u Soros centru za suvremenu umjetnost / Institutu za suvremenu umjetnost u Zagrebu (1994. – 2006.). Radio je u dokumentacijskom odjelu Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu (2006. – 2009.). Član je Hrvatske sekcije međunarodnog udruženja likovnih kritičara (AICA).
Krajem 1970-ih godina započeo je prikupljati osobni arhiv i stvarati kolekciju djela suvremenih hrvatskih umjetnika. Bio je kustos brojnih izložbi u zemlji i inozemstvu i autor niza tekstova i likovnih kritika. Održao je više predavanja u zemlji i inozemstvu. Njegova recentna istraživanja fokusirana su na grupe i umjetnike u hrvatskoj umjetnosti 60-ih i 70-ih godina (Tomislav Gotovac, Gorgona, Mangelos, Grupa šestorice autora). Bio je član projektnog tima retrospektivne izložbe Tomislava Gotovca (Rijeka, Ústí nad Labem, Ljubljana, 2017 – 2018.) i jedan od urednika knjiga Tomislav Gotovac: Anticipator kriza (Rijeka 2017.) i Tomislav Gotovac: Life as film experiment autora Slobodana Šijana (Zagreb, 2018.).
Program je realiziran uz financijsku podršku Ministarstva kulture i medija RH i Grada Splita te je dio programa »Redovni godišnji program udruge Fotoklub Split« koji se financira iz sredstava podrške Zaklade Kultura nova.