Splitska gradska vlast naumila je staviti van snage postojeći Detaljni plan uređenja kompleksa S4/1 stambenog naselja Mertojak iz 2006. godine. Tko se s time ne slaže, ima neku primjedbu ili prijedlog još se sutra može za javnu raspravu javiti Banovini na adresu: pisarnica@split.hr. Tako je odlučilo Gradsko vijeće Grada Splita na 22. sjednici održanoj 19. listopada 2023.godine.
Bitak ovog administrativnog, urbanističko - proceduralnog jezika je višeetažna garaža u Doverskoj ulici izgrađena prije više od 40 godina. Bila su to vremena kad se nije parkiralo po kornižima i kad je na parkingu radnim danom u 8 ujutro znalo ostati samo 5 auta od njih 100 i koja karampana koja se nije dala pokrenit.
Teo Vojković, pročelnik Upravnog odjela za urbanizam i izgradnju kaže nam da se DPU stavlja van snage jer je u njemu samograničavajući faktor kao i u građevinskoj dozvoli iz 2021. o proširenju kapaciteta, gabaritima natkrivene garaže na Mertojaku. Ta dva dokumenta govore o mogućnosti da se stepenasta garaža može de facto izravnat, proširiti do maksimalnih kota sadašnjeg tlocrta i kapacitet povećati sa 305 na 423 parkirališna mjesta. Bila bi to prilična investicija za malo povećanja kapaciteta garaže i od toga se odustalo pa se ide na gradnju još jednog kata.
- Sa statičarem smo napravili analitiku. Garaža bi mogla uz odgovarajuća pojačanja konstrukcije dobiti još jedan kat. Obzirom na potrebe parkiranja na Mertojaku to je neophodno. Kako nam GUP dozvoljava da se na postojećim garažama doda jedan kat i kad stavimo postojeći DPU van snage, a on je šta se tiče svih drugih objekata koji su bili predmet tog plana završeni, onda ćemo izdanu građevinsku dozvolu izmijeniti i dopuniti za taj kat. Ne vidim da ima itko što prigovorit. Zakonska procedura je takva i mi ćemo je provesti. Očekujem da će se završetkom ove procedure za koji mjesec ići na izmjenu glavnog projekta i dobivanja dozvole - kazao je Vojković.
Davor Matošić, direktor Splitparkinga, nije mogao precizirati, obzirom da još nije došlo do izmjene i dopune građevinske dozvole, koji bi bio konačni kapacitet garaže s još jednom etažom, tj. koliko će u konačnici imati parking mjesta.
- Po postojećoj građevinskoj dozvoli iz 2021. godine dvije poluetaže se nadograđuju ali se ne diže jedna puna etaža. Drugi dio tog projekta je gradski projekt koji bi cestu koja sad opasuje garažu s tri strane proveo kroz nju i tako bi postala kružna. Važeći projekt je veliki zahvat, a ne diže se bitno kapacitet. Ne znam u ovom trenutku za koliko bi se broj parkirnih mjesta povećao. Sad će se raditi novi prometni elaborat i treba vidjeti gdje će doći potporni stupovi, zidovi... Pretpostavljan da bi moglo biti cca 200 više - rekao je Matošić.
Cijena jednog garažnog mjesta, prema investicijskim planovima Split parkinga u nove i proširenja postojećih garaža, je u prosjeku 19.000 eura.