Rijeko je koji prometni zahvat u Splitu izazvao toliko reakcija građana kao privremeni kružni tokovi s obje strane Bračke ulice. Jučerašnje postavljanje nešto više od 50-a žardinjera u središte kružnog toka postalo je predmet ismijavanja na društvenim mrežama, a prizorima se nisu mogli načuditi ni nacionalni mediji.
Komentar ovakvog rješenja dobili smo tijekom dana iz Grada Splita. U Gradu ističu da je prioritet rješavanje prometnog stanja nesigurnog križanja na Velebitske i Bračke ulice. Kako su nam kazali, krenulo se u postupak ne samo riješiti spomenuto opasno križanje nego nakon puno godina staviti u funkciju dio Bračke ulice koji je desetljećima bio zatvoren za promet. U Gradu tvrde da će se ovim zahvatom rasteretiti ne samo dio prometa u Poljičkoj ulici nego i dio lokalnog prometa.
O svemu smo opširnije porazgovarali s Damirom Babićem, voditeljem Odsjeka za komunalne poslove Grada Splita.
- Više godina su građani tražili da se riješi problem sigurnosti, prvenstveno problem sigurnosti prometa na križanju Velebitske i Bračke, kod zgrade bivše policijske stanice, koja je bila, a i danas je jako kritična. S druge strane, desetljećima je dio Bračke bio izvan prometa za građane. Uhvatili smo se u koštac s tim, da bi dio Bračke ulice, u sadašnjim gabaritima stavili u promet i na taj način rasteretili ne samo dio Poljičke, nego i dio lokalnog prometa, dok se u konačnici ne riješi Bračka kao četverotračna prometnica, kako GUP predviđa - kazao nam je uvodno Babić.
Babić je mišljenja da Bračka previše godina stoji izvan prometa, a ništa se nije poduzimalo.
"Semaforizacija višestruko skuplja"
U tom smislu je gradska vlast donijela odluku da se ide u rješavanje prometa u Bračkoj ulici, odnosno da se omogući promet Bračkom ulicom, a u cilju toga je rješavanje križanja na siguran način. Objavili smo Javni natječaj za odabir projektanta, a poslije toga Javni natječaj za odabir izvođača radova.
Projektantska procjena je bila 645.000,00 kn, a dobili smo dvije ponude. Povoljnija ponuda je bila nekakvih 600.000,00 kn s PDV-om, što je jeftinije nego projektanstska procjena. Građani moraju znati da rotor nije samo krug, nego da podrazumijeva obuhvat cjelokupnog križanja s korekcijom svih rubnih elemenata obadvaju križanja i izgradnju središnjih otoka na svakoj prometnici koja ulazi u križanje.
Ovo je jedan model sa žuto - crnim gumirano plastičnim elementima i pitarima koji omogućava da se jednog dana on cijeli demontira i prebaci na drugu lokaciju, a da ne moramo trošiti novac na drugoj lokaciji - pojašanjava Babić.
- Nije se kopalo jer bi to podrazumijevalo rješavanje kanalizacije za oborinsku vodu. To bi sve skupa zahtijevalo građevinsku dozvolu i ulaženje u skuplju proceduru, a mislim da će biti druga slika rotora kada u pitare dođe cvijeće. Treba se kazati da je cijena oba križanja oko 600.000,00 kuna, a rotor kod Banovine, koji je trajno rješenje, koštao je između 1.500.000,00 i 1.700.000,00 kuna. Znači, ova dva rotora su ekvivalent trećini rotora u Banovini. Ovo nije problem koji treba sagledavati kao vizualizaciju krajolika, nego rješavanje problema prometa, da bi se Bračka ulica stavila u funkciju građanima - govori nam.
Upitali smo Babića što je s procjenom sigurnosnih uvjeta ovoga improviziranog rotora?
- Policija je dala svoju suglasnost za ovaj projekt, a čak je i krajem 2017. napisala preporuku gradu koja je nama služila da apliciramo ovaj projekt na Centar za vozila Hrvatske, kako bi dobili određena sredstva iz njihovog programa rješavanja crnih opasnih točaka u gradovima. Nažalost, nisu nam odobrili sredstva, ali Policija je dala svoju suglasnost za ovaj projekt - zaključio je Babić.