Zamisli da na sniženju 'ulovite' Liu Jo torbu koja inače košta 200 eura, za deset puta nižu cijenu. Priliku nikako ne biste propustili jel' da?
Baš tako, nisu ni brojne Splićanke, a sigurno ni ostale Hrvatice. Točno, ovako je razmišljala i naša čitateljica Ivona (točni podaci poznati redakciji) koja kada prije nekih 14 dana otvorila službenu web shop stranicu Liu Jo.
Brutalno niske cijene
Naime, Ivona je veliki ljubitelj torbica ovog brenda, pa često čeka sniženja kako bi ugrabila proizvod po jeftinijoj cijeni. No, iznenadila se kada je 10. prosinca vidjela cijene na web shopu! Proizvodi na sniženju su bili i do 90% jeftiniji, tako ste torbe mogli kupiti čak za 150 kuna.
- Ne mogu reći da me ovakve cijene nisu iznenadile. Prvo sam pomislila da se radi o nekakvoj prevari, lažnoj stranici ili nešto slično. Poslala sam link stranice svim prijateljicama i kada smo se uvjerili da je stranica uredna, krenule smo trpati košaricu.
Naručila sam pet torbi za 600 kuna a inače samo jedna košta od 1000 pa do 2000 kn. Moje prijateljice su također obavile promptnu kupnju. Na web shopu nije bilo opcije plaćanja pouzećem, a kako nam je sve izgledalo normalno, osim eto cijena, platile smo karticom. Ubrzo smo dobili potvrdu o uspješno obavljenoj narudžbi - priča nam čitateljica.
Hladan tuš
Međutim, već sutradan stigao je hladan tuš. Na webshop stranici cijene koje su prethodnu večer bile izražene u kunama, sada su bile izražene u eurima.
Tako je torbica od 150 kn, zapravo koštala 150 eura, što su sasvim realne cijena na sniženju za ovaj brend.
Naša čitateljica, baš kao i druge Splićanke konačno su shvatile što se dogodilo - tehnička greška pri promjeni iskazivanja cijena.
- Shvatila sam da im se dogodila greška, ali nadala sam se da će isporučiti proizvode po cijeni koja je i pisala. Nisu kupci krivi za njihovu pogrešku - kazuje nam razočarana sugovornica te nastavlja.
- A oni su poslali obavijest kako proizvoda nema na stanju i vratili nam novce na karticu - zaključuje.
Tko je u pravu?
I upravo to, prema Zakonu o zaštiti potrošača propisano da se potrošač ne može odreći niti mu se mogu ograničiti prava koja ima na temelju ovoga zakona ili drugih zakona kojima se štite prava potrošača, a člankom 43. stavkom 1. zakona propisano je da je trgovac dužan potrošaču ispuniti ugovor u skladu s odredbama ugovora, spomenutog zakona i Zakona o obveznim odnosima.
Laički govoreći, prodavač je dužan kupcu ispostaviti proizvod po cijeni koja je bila iskazana na stranici i po kojoj je kupljena.
No, s druge strane i trgovac se ogradio. Naime, na njihovim stranicama u uvjetima poslovanja istaknuto je ako u trenutku obrade narudžbe proizvod nije dostupan na stanju, zadržavaju pravo da ga ne isporuče, a novac se vraća na karticu s koje je i plaćena narudžba. A sada su se u pravoj ili krivoj situaciji, pozvali na ovo pravilo.
I tko je u pravu? Naša čitateljica ili trgovac?
Podsjetimo, prije nekoliko godina ista stvar dogodila kupcima Mango Outleta koji je greškom na webu oglasio sniženje od 95 posto. Ovaj je trgovac iz Španjolske prvo obavijestio potrošače da su im narudžbe stornirane iz tehničkih razloga, no nakon pritiska kupaca i Europskog potrošačkog centra, odlučio je prihvatiti i dostaviti robu.
Pitam se što bi Liu Jo napravio da ih se više 'stisnulo'? Možda bi željeli sačuvati imidž svog brenda?