HNS Split zahtjeva najžurniju zabranu prometa motornih vozila u park šumi Marjan kako bi se sačuvalo najvrijednije prirodno dobro našeg grada i spriječila tragedija koja prijeti u gotovo svakodnevnim prometnim incidentima. HNS od gradonačelnika zahtjeva zabranu prometa na toj lokaciji, odnosno izmjenu zaključka gradonačelnika Ive Baldasara iz 2014. godine te predlaže pokretanje postupka izrade elaborata cijele park šume Marjan.
Naime, prometovanje automobila na Marjanu problem je već duže vrijeme, a situacija je ponovno došla pod povećalo javnosti kada je početkom srpnja ove godine na prometnici između Bena i Instituta u naletu automobila na bicikl ozlijeđeno dijete. Potom je prošle subote organiziran i prosvjed na kojem su organizatori poručili kako je odgovornost kada je u pitanju promet vozila tim dijelom Marjana na gradonačelniku Grada.
Nastavno na sve ove događaje, HNS od gradonačelnika Grada Splita Andre Krstulovića Opare traži zabranu prometa na Marjanu, odnosno izmjenu zaključka gradonačelnika Baldasara iz 2014. godine. Nadalje, HNS zahtjeva pokretanje postupka izrade elaborata prometnog rješenja unutar cijele park šume Marjan, posebice za dionicu od Marjanskih vrata do rampe na Institutu.
„Svjesni smo da je upravo ta dionica najviše prometno opterećena šetačima, rekreativcima, biciklistima i vozačima automobila. Upravo iz tog razloga smatramo kako prijeko potrebno navedenim elaboratom idejnim rješenjima razdvojiti spomenute kategorije sudionika u prometu na toj relaciji. Od Grada tražimo da struka prepozna, definira i riješi ovaj problem problem, bez uplitanja politike i osobnih interesa“, izjavio je Tomislav Andrijolić, potpredsjednik splitskog HNS-a.
Osim toga, HNS za neka buduća rješenja predlaže da se jedan postojeći trak osigura za električno vozilo (autobus ili vlak) koje bi prevozilo posjetitelje jednosmjerno u krug preko tunela oko Marjana, a da se drugi prometni trak osigura samo za dvosmjerni promet biciklista, vozača romobila i slično. Pješaci bi po njima svoju stazu trebali dobiti odmah do prometnice uz morsku stranu, dok bi se trkače i rekreativce usmjerilo na postojeću trim-stazu koju svakako, kao i stazu za šetače, treba prilagoditi.
Podsjetimo, park šuma Marjan je vlasništvo Splitsko-dalmatinske županije, a ne Grada Splita ni Republike Hrvatske, te bi trebala služiti prvenstveno za odmor i rekreaciju Splićanki i Splićana. HNS naglašava da Marjan, kao oaza budućnosti svih građana grada Splita, zaslužuje konkretno i stručno prometno rješenje.