- Pomoćnika u nastavi u Hrvatskoj ima više od pet tisuća. Oni svakodnevno rade s djecom kojima je potrebna određena vrsta pomoći prilikom nastave, a s njima idu i na izlete te ih nerijetko prate od kuće do škole i obrnuto. Njihov radno-pravni status ni nakon deset godina još uvijek nije u potpunosti riješen. Iako su se neke stvari popravile još prošle jeseni 2023. godine kada su dobili povećanje plaće od 40%, kao i s početkom ove godine kada je 1. siječnja na snagu stupio Zakon o osobnim asistentima, ključna stvar je novi pravilnik koji je do danas, 11. travnja na e-Savjetovanju.
U izradi Pravilnika sudjelovali su i pomoćnici u nastavi, kao i Udruga pomoćnika u nastavi Republike Hrvatske koji su više puta objavili svoje zahtjeve za koje su se zalagati pri izradi novog pravilnika koji bi pomoćnicima u nastavi trebao donijeti dugo traženi regulirani radno-pravni status.
[Sivo]Radi se o ukupno 17 zahtjeva:
1. Ugovor na barem dvije do četiri godine, ovisno o razredu kojega dijete pohađa, ugovor koji se neće prekidati zadnjim danom nastavne godine.
2. Fiksna mjesečna plaća, od 800 eura neto za razrednu nastavu, 900 eura predmetnu nastavu i 1.000 eura srednju školu.
3. Poštivanje kolektivnog ugovora.
4. PUN/SKP moraju potpisivati ugovor o radu.
5. Isplaćivanje plaća po broju nastavnih umjesto sunčanih sati.
6. Ugovori koje potpisujemo u školama trebali bi biti jednaki za sve u RH.
7. Pravo na sistematski.
8. Priznavanje punog radnog vremena ili beneficirani radni staž.
9. Dodatne edukacije/seminari kako bi što kvalitetnije radili svoj posao i kako bi što bolje usmjerili dijete s kojim radimo.
10. Pravna zaštita starijih i iskusnih PUN i SKP koji su se dokazali u ovom poslu.
11. Plaćanje smjenskog rada.
12. Posebno razredno odjeljenje.
13. Navođenje prava pomoćnik au nastavi.
14. U kolektivni ugovor navesti zanimanje i materijalna prava.
15. Dodatak na staž.
16. Koeficijent složenosti posla.
17. PUN/SKP žele biti na vijećima/sjednicama kada je tema učenik s kojim rade.[KRAJ]
Danas je zadnji dan e-Savjetovanja dugo očekivanog pravilnika o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima. Taj pravilnik trebao bi dodatno ojačati radno-pravni status pomoćnika u nastavi nakon što je s početkom ove godine na snagu stupio Zakon o osobnim asistentima koji je dao određene temelje. U usporedbi s postojećim pravilnikom o pomoćnicima u nastavi, novi pravilnik vrlo je štur, a pomoćnici u nastavi su se već pobunili kako puno toga nedostaje. Savjetovanje danas završava, a svoj komentar su do sada ostavile 152 osobe.
Usporedi li se novi pravilnik kojeg je donio ministar Radovan Fuchs s onim koji je donijela bivša ministrica obrazovanja Blaženka Divjak, Fuchsov je mnogo kraći, piše srednja.hr. Djelomično je to zato što su se neke stvari iz starog pravilnika prebacile u Zakon o osobnim asistentima. No već se na prvu vidi da nedostaje nekoliko ključnih informacija o definiranju posla pomoćnika u nastavi kao i njihovih prava koja se ne nalaze ili nisu dovoljno jasno definirana u Zakonu o osobnim asistentima.
Ugovor o radu traje cijelu školsku godinu, nema više studentskih ugovora
No, tri bitne stavke su se novim pravilnikom izmijenile na bolje za pomoćnike. Prema prijedlogu novog pravilnika pomoćnici u nastavi radili bi isključivo preko ugovora o radu, dok se prema starom pravilniku moglo raditi i preko ugovora o djelu, studentskog ugovora kao i prema drugim oblicima ugovora koji je najbolje odgovarao ‘potrebama školske ustanove i načinu osiguravanja sredstava za isplatu plaća/naknada’. Prema novom pravilniku bi tako studenti ostali bez mogućnosti rada kao pomoćnici u nastavi preko studentskog ugovora, ali bi mogli raditi preko ugovora o radu, no onda gube određena studentska prava.
Nadalje, u starom pravilniku je bilo propisano da se ugovor sklapa najdulje do kraja nastavne godine, a novim pravilnikom ta bi se stavka mijenjala i ugovor bi se sklapao do kraja školske godine. To bi značilo da bi pomoćnici u nastavi radili i preko ljeta i da više za to vrijeme ne bi bili na burzi jer im je ugovor trajao do kraja nastave, odnosno do lipnja, no nije definirano što bi točno radili kada učenika tada nema na nastavi. Također ostaje stavka da pomoćnici u nastavi rade na određeno radno vrijeme, odnosno ugovor vrijedi jednu školsku, a ne nastavnu godinu.
Ugovor se više neće prekidati, odnosno nema više biroa
Treća bitna stavka koja do sada nije postojala u pravilniku i određivala se prema naputcima MZO-a je rad prema školskim satima. Odnosno, kako stoji u novoj verziji pravilnika o pomoćnicima u nastavi, ‘obračunska jedinica za izračun tjednog broja sati je školski sat koji se priznaje kao sunčani sat te iznosi 60 minuta’. Udruga pomoćnika u nastavi Republike Hrvatske, koja je aktivno sudjelovala u prijedlozima za sastavljanje ovog pravilnika i za njega sastavila popis od 17 prijedloga, oglasila se na društvenim mrežama vezano uz e-Savjetovanje kada je izašao prijedlog Pravilnika.
– Sa zadovoljstvom vam svima javljamo da je prijedlog pravilnika napokon dostupan na e-Savjetovanju. Bitno je naglasiti da se ugovor neće prekidati, odnosno nema više biroa. Također je riješena i problematika računanja sati. Dvije jako bitne stavke su odrađene jako korektno, odnosno onako kako smo i naveli u zahtjevima, jer nam je ovo uistinu prijeko potrebno kako bi mogli uopće opstati. Molimo vas sve da, prije komentiranja na e-Savjetovanju, temeljito pročitate sve članke te onda ostavite svoj konstruktivni prijedlog. Nas za sada muči članak 5. točka devet, jer smo bili protiv toga, međutim prespavat ćemo, sutra opet pročitati i složiti prijedlog za e-Savjetovanje, poručili su tada iz Udruge PUN HR.
Pomoćnici u nastavi traže da se više toga definira u pravilniku
Dio koji ih muči u novom pravilniku govori o tome da ‘pomoćnik u nastavi pruža potporu tijekom odgojno-obrazovnog procesa svim učenicima posebnog razrednog odjela ili odgojno-obrazovne skupine kojima je rješenjem priznato pravo na potporu pomoćnika u nastavi’. U starom pravilniku ta stavka glasi da ‘u jednome razrednom odjelu/odgojno-obrazovnoj skupini može biti samo jedan pomoćnik u nastavi’, ali da ‘iznimno, zbog organizacijskih mogućnosti škole, u isti razredni odjel mogu biti uključena dva pomoćnika u nastavi, o čemu odlučuje osnivač škole koju učenik pohađa uz prethodnu suglasnost Ministarstva’, čega u novom pravilniku nema.
Na objavu Udruge PUN HR na društvenim mrežama mnogi su komentirali kako pravilnik nije dobar i da su brojni upitnici ostali visjeti u zraku. Neka od ključnih pitanja koje pomoćnici u nastavi žele imati definirano u novom pravilniku su: izvor financiranja, plaća za vrijeme praznika, koeficijenti, pravo na ostala materijalna prava poput božićnice, regresa, dara za djecu, sistematski pregled i slično. Hoće li se njihov glas čuti dovoljno glasno? Hoće li nadležni imati sluha za njihove prijedloge i komentare koje su imali prilike uputiti do 11. travnja, vrlo brzo ćemo doznati jer u roku od 30 dana trebao bi biti donesen Pravilnik.
Što kažu pomoćnici?
Razgovarali smo s više pomoćnika u nastavi, te vam u nastavku donosimo njihova razmišljanja uzevši u obzir pozitivne, ali i negativne strane ovog prijedloga Pravilnika čija se objava izvješća očekuje do 11. svibnja kada ćemo vidjeti i jeli MZO prihvatio komentare i hoće li se išta u pravilniku mijenjati.
Gdje je ostatak?
Josip Kaloper, asistent u Osnovnoj školi Blatine Škrape iz Splita pohvalio je trajanje ugovora o radu koji bi sada iznosio 12 mjeseci, ali da je vrijeme da se prekine praksa neograničenih broja uzastopnih ugovora i nakon tri godine rada kod istog poslodavca, u ovom slučaju škole odnosno Grada, dobije ugovor na neodređeno vrijeme. Ostaje i pitanje vrste ugovora odnosno detalja poput kolektivnog ugovora, bruto plaće,…
„Prva reakcija na objavu nacrta je bila – gdje je ostatak? Ne samo zbog toga što je dokument kraći od Pravilnika koji je trenutno na snazi, nego zato što izostaje pomak s mrtve točke po pitanju nekih ključnih točaka.
Pohvalno je da se trajanje ugovora o radu produžuje s 9 mjeseci na čitavu školsku godinu, tj. na period od 12 mjeseci. No, s druge strane, smatram da je vrijeme da se i na nas počne primjenjivati članak 12. stavak 4. iz Zakona o radu koji glasi: „S istim radnikom smije se sklopiti najviše tri uzastopna ugovora o radu na određeno vrijeme čije ukupno trajanje, uključujući i prvi ugovor, nije duže od tri godine.“
Pretpostavljam da se praksa neograničenog broja uzastopnih ugovora o radu sklopljenih s istim pomoćnikom u nastavi do sada nije ukinula zbog toga što nas se smatra jednom od iznimki o kojima govori stavak 7. u istom članku i prema kojem je to dopušteno „ako je to potrebno zbog dovršetka rada na projektu koji uključuje financiranje iz fondova Europske unije“. Da, zaposleni smo preko jednog od tih projekata, no naš posao nije dovršavanje rada na projektu koji traje nekoliko godina, nego je riječ o radnom mjestu za koje postoji ne samo konstantna nego i sve veća potreba u odgojno-obrazovnim ustanovama, a samim time i na tržištu rada. Nakon tri godine rada kod istog poslodavca, svaki radnik zaslužuje ugovor na neodređeno vrijeme. Naravno, ako obje strane žele nastaviti suradnju.
Po pitanju vrste ugovora, napravljen je pomak da se ukine zapošljavanje preko ugovora o djelu i ugovora o studentskom radu. Osim (danas jako rijetkih) ugovora o volontiranju, poslodavci će se morati oslanjati prvenstveno na ugovor o radu. No, detalji o sadržaju tih ugovora nedostaju. Hoće li oni i dalje moći sadržavati klauzulu prema kojoj se na naš radni odnos ne primjenjuju odredbe Kolektivnog ugovora? Ako je tako, onda se radi o diskriminaciji pomoćnika naspram ostalih kolega u školama. Nadalje, na koji će se način obračunavati iznos bruto plaće? Pomoću satnice koju određuje pojedinci osnivač ili prema umnošku osnovice, koeficijenta složenosti poslova i radnog staža (kao što je to, u skladu sa zakonom, slučaj s ostalim zaposlenicima u javnim službama)? Ukoliko se to nastavi raditi prema volji pojedinih jedinica lokalne uprave, onda se radi i o diskriminaciji na temelju mjesta u kojemu se rad obavlja (pomoćnik u jednom gradu vrijedi više nego u drugom)“, komentirao je Kaloper prijedlog Pravilnika.
Kaloper se nada da će se rad pomoćnika u nastavi adekvatno nagraditi i da će iznos plaće biti dostatan za življenje, a ne preživljavanje iz mjeseca u mjesec.
„Drago mi je da se prepoznaje potreba za boljim formalnim obrazovanjem pomoćnika kako bi djeca dobivala što kvalitetniju pomoć. Osim toga, postoji logičan i praktičan razlog zbog kojeg većina trenutno zaposlenih pomoćnika ima više od srednje stručne spreme. Naravno, sve to ukazuje i na potrebu da se rad pomoćnika adekvatno nagradi te da iznos plaće (koji će, naravno, varirati s obzirom na broj tjednih sati pojedinih pomoćnika) bude dovoljan za osiguranje osnovnih egzistencijalnih potreba u vrijeme porasta ''cijene življenja''. Osobni asistenti su od strane ministra Piletića dobili obećanje od povećanju plaće za 50%, a ovo je prilika da MZO pokaže jednak senzibilitet naspram istovjetne teme koju dugo izbjegavaju“, zaključuje Kaloper.
Problem je broj sati učenika i broj sati pomoćnika
Ema Ruić, asistentica u OŠ kojoj je osnivač grad Osijek, a koja je imala prilike raditi i u školi čiji je osnivač županija, nije zadovoljna trenutnim statusom, te je uputila apele i Udruzi PUN koja se pak izborila da MZO uvrsti u prijedlog pravilnika točku da svaki učenik ima pomoćnika na točno određen broj sati nastave koju pohađa jer primjerice učenik ima 27 školskih sati, a pomoćnik je plaćen samo za 20 sunčanih sati i onda se događa problem.
„Trenutno radim u Osnovnoj školi kojoj je osnivač grad Osijek. Grad kao osnivač svima koji rade u osnovnim školama daje ugovore na maksimalnih 20 sunčanih sati što znači da učenik s teškoćama nema pravo na pomoćnika neke nastavne sate. Naprimjer u 7. razredu učenik ima 27 školskih sati tjedno, no pomoćnik je plaćen samo 20 sunčanih. Svaka škola to tumači drugačije odnosno pomoćnici se nalaze u situaciji da recimo ako dolaze u 8 sati ujutro u 12 sati trebaju izaći usred nastave i ostaviti učenika. Neki pomoćnici dobivaju slobodne sate usred nastave učenika jer se gleda da učenici nisu zakinuti i da pomoćnici budu na predmetima gdje je pomoć potrebna. Roditelji učenika s teškoćama su također nezadovoljni ovim odnosom i pristupom. Izleti preko 8 sati su plaćeni kao 4 sata rada i pola dnevnice za preko 8 sati rada (učitelji dobivaju punu dnevnicu). Za izlete, s obzirom na to da nas ne plaćaju potpuno, nas pitaju želimo li ići, tako da učenik često i u tim situacijama ostaje bez pomoćnika. Radila sam i preko Osječko baranjske županije i također su ugovori na maksimalnih 20 sati za osnovne škole gdje su me zakidali za 5 školskih sati tjedno, odnosno nekih 26 sati mjesečno bi to na mom primjeru bilo u isplati.
Nacrt novog pravilnika mi ulijeva nadu da će osnivači imati konkretne smjernice u kojima će svaki učenik imati pomoćnika na točno određen broj sati nastave koji pohađa. S ovim konkretnim problemom sam se obratila Udruzi pomoćnika u nastavi i udruga se u ministarstvu izborila za to da se uvrsti u prijedlog pravilnika, što će nama s ovog područja konkretno puno značiti. Smatram da novi pravilnik treba dobro doraditi i specificirati kako ne bi dolazilo do raznih tumačenja na štetu učenika s teškoćama i njihovih pomoćnika. Zahvaljujem udruzi na zalaganju i ministarstvu što je konačno zbog zalaganja udruge uvidjelo da je stanje "na terenu" izrazito loše.“
Tko mora na osposobljavanje?
Sanja Ratković, asistentica je u OŠ Strožanac zadovoljna je stavkom koja kaže da se ugovor više neće prekidati odnosno da nema više 'ljetovanja na boru', ali kako treba dobro definirati što će taj isti pomoćnik trebati odraditi preko ljeta, te tko će morati proći osposobljavanje za PUN tzv.veliku edukaciju.
„Pozdravljam odluke o potpisivanju ugovora na školsku godinu umjesto nastavne i o računanju radnog vremena po školskim satima koji će se računati kao sunčani.
Potrebno je točno definirati: - što će biti posao PUN/SKP preko ljeta -sva materijalna prava koja će ih pripadati(točno navedena satnica, ispod koje se ne smije ići, pravo na putne troškove, uskrsnice, božićnice, regres, dar za djecu, dnevnice za izlete, itd.) - tko će morati proći osposobljavanje za PUN, tzv. veliku edukaciju (među nama ima onih s VSS-pedagoškog smjera s kraćom edukacijom i višegodišnjim iskustvom u radu kao PUN)“, kazala je.
Osvrnula se i na dio koji lijepo djeluje napisan na papiru, ali u praksi – ne funkcionira.
„Članak 5.,stavak 9., ne djeluje u praksi, govoreći iz iskustva. U tim odjeljenjima su najčešće učenici s različitim kombiniranim poteškoćama, te je ponekad potreban PUN za svako dijete u skupini kako bi se odgojno obrazovni proces mogao odvijati.“
Zadovoljni radnici, zadovoljna djeca
Zoran Vrsalović, asistent u Osnovnoj školi Žnjan Pazdigrad iz Splita, na posao koji radi gleda kao na poziv te ga ujedno i veseli što je kao PUN imao mogućnost osobno izraziti želje, potrebe i prijedloge, sve kako bi se novim Pravilnikom konačno riješila situacija i problematika koja se javlja kod pružanja potpore učenicima s poteškoćama u razvoju tijekom odgojno - obrazovnog procesa.
„Osobno ističem odličnu suradnju s ravnateljem, stručnom službom, nastavnicima, učiteljima i ostalim djelatnicima OŠ Žnjan - Pazdigrad, što je osnova za siguran, priznat i kvalitetan rad.
Moji prijedlozi su bili prijedlozi za unapređenje potpore pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika (ugovor barem na godinu dana koji se neće prekidati zadnjim danom nastavne godine, fiksna mjesečna plaća, 1.000 eura neto na više, pravna zaštita starijih i iskusnih PUN i SKP u ovom poslu ili radu s djecom, pravo na sistematski i povećanje satnice, edukacije / seminari - potrebni kako bi što kvalitetnije radio posao i kako bi što bolje usmjerio dijete s kojim radim, prisustvo na Vijećima, sjednicama kada je tema učenik, kojem sam asistent) te prijedlozi na koje načine vidim mogućnost osiguravanja punog radnog vremena pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika bez prekida radnog odnosa (kolektivni ugovor – navesti naše zanimanje, Ugovor o radu koje PUN/SKP potpisuju u školama trebali bi biti jednaki za sve u RH, sva prava iz kolektivnog ugovora na koja imam pravo i toga se pridržavati, priznavanje punog radnog vremena ili beneficirani radni staž. , pravno nezaštićeni - da se u novom Pravilniku navede i naša prava, ne samo obveze, dodatak na staž, koeficijent složenosti posla te plaćanje smjenskog rada.“
S obzirom na to da je kao pomoćnik u nastavi direktno uključen u odgojno - obrazovni proces nada se da je svojim prijedlozima približio problem, potrebe i želje.
„Vjerujem da će Zakon o osobnoj asistenciji koji je stupio na snagu 1. siječnja godine i novi Pravilnik, koji treba uskoro biti donesen, regulirati značajna pitanja za pružanje potpore i napokon dovesti do toga da imamo zadovoljne radnike, koji neće odustajati od posla zbog preniskih primanja, s čime ćemo imati i zadovoljnu djecu koja će imati potrebnu stabilnost tijekom obrazovnog procesa“, naglasio je Vrsalović.
Kada će biti natječaj, što sa zaduženjima preko ljeta?
Nataša Pavičić iz Karlovca pohvalila je neke dobre stvari koje su predložene Pravilnikom poput ugovora o radu, ali je, kao i ostali pomoćnici, istaknula niz problema jer nije sve jasno definirano. Osvrnula se kao i naša sugovornica Ema, na obračun školskih sati jer i ona ima učenika koji tjedno pohađa 27 školskih sati, a ona je prijavljena na 25 sati tjedno. To je 8 do 9 sati manje mjesečno, a u višim razredima i pomoćnicima kod tih učenika razlika u satima je i veća.
„Novi prijedlog pravilnika je donio dobrih stvari kao npr. ugovor o radu cijelu školsku godinu, obračun satnice po školskom satu, obaveznu edukciju. Problem je što nije sve jasno definirano. Primjerice kada će se potpisivati ugovori za novu školsku godinu, odnosno kada će biti proveden natječaj. Neki PUN/SKP su već imali obračun po školskim satima, međutim mene brine hoće li nam doista biti priznata puna satnica djeteta. Prijavljena sam na 25 sati tjedno dok dijete s kojim radim ima tjedno zaduženje od 27 sati, što je 8-9 sati manje mjesečno, a kod nekih kolega razlika je i veća, jer viši razredi imaju i veći broj sati tjedno“, kazuje.
Problem su i godišnji odmori, Dnevni odmor, cijena rada sata,…
„Problem je u tome što u pravilniku mora pisati obaveza osnivača pridržavati se tjednog zaduženja djeteta. Trenutno piše “trebalo bi” što je nedopustivo. Također u temeljnom kolektivnom ugovoru piše da imamo pravo na sistematski, međutim u stvarnosti to pravo ne ostvarujemo. Novim pravilnikom trebaju biti navedena zaduženja preko ljeta, pravo na Dnevni odmor, jer neki ravnatelji ne dopuštaju Dnevni odmor (srećom u manjini su). Također treba biti i navedena cijena sata rada, a ne da svaki osnivač to tumači kako želi. Osim navedenog trebalo bi biti poznato korištenje godišnjeg odmora, a ne da nam se kao do sada piše pod praznike, blagdane i slično. Sve u svemu ima još posla oko pravilnika“, smatra.
Neizvedivo je da jedan pomoćnik radi s više učenika
Ana Jovanovska kao pomoćnik u nastavi radi u srednjoj školi kojoj je osnivač Istarska županija.
„Moram pohvaliti našeg osnivača što se tiče poštivanja prava pomoćnika u nastavi vezano za kolektivni ugovor – dobivamo božićnice, regres, dar za dijete, obračunava nam se dodatak na staž i ostale stvari što nas pripadaju po TKU.
S novim pravilnikom sam generalno zadovoljna ako uzmemo u obzir što se sve do sad radilo i kako se radilo kod pojedinih osnivača. Dobro je što će ugovor biti produžen na 12 mjeseci i što je definiran obračun po školskom satu. Ono što definitivno treba mijenjati je to da bi jedan pomoćnik radio s više učenika. Svatko tko dolazi iz struke, zna da je to u praksi naprosto neizvedivo“, pojašnjava.
I Ana smatram da je pravilnik trebalo malo detaljnije definirati.
„Trebalo je dodati stavke da ostvarujemo prava iz TKU-a, definirati zaduženja ljeti kad nismo u neposrednom radu s učenikom, tko će financirati nove edukacije.
Ono što je još bitno i što se napokon treba riješiti jest standard zanimanja u sustavu rada i obrazovanja, da dobijemo koeficijent složenosti poslova.
Što se tiče samog MZO-a moram reći da smo u zadnjih nekoliko mjeseci osjetili pomake u suradnji i volju za rješavanjem naših problema“, kazala je te dodala kako PUN ipak trebaju biti zadovoljni da se pomaci dešavaju, te da novi pravilnik svakako nije kraj.
„ Borba ide dalje, a samo ujedinjeni možemo napraviti promjene!“
Definirati točan iznos satnice kao i primjenu kolektivnog ugovora
Petra Dragičević kao pomoćnik u nastavi radi u OŠ Strožanac, pohvalila je pozitivnu promjenu koju bi Pravilnik trebao donijeti, a to je pohađanje edukacija iako nije jasno definirano tko mora pohađati iste.
„Izašao je novi prijedlog pravilnika, koji je u nekim segmentima jako dobar, a u nekim nedorečen. Jako dobro je to što nam se ugovor neće prekidati zadnjim danom nastave, odnosno ugovori će nam trajati koliko i školska godina. Što znači da napokon nema biroa. Također je jasno definirano i plaćanje po broju školskih sati što do sada nije bio svugdje slučaj, odnosno svaki osnivač u RH je imao svoja tumačenja. A osim samog plaćanja po broju školskih sati, priznat će nam se svaki školski sat kao sunčani. Nužno je navesti u pravilniku točan iznos satnice prije njegovog zaključenja (12. travnja). Svjedoci smo kaosa na terenu i toga da svi primamo drugačije iznose I zato je izrazito bitno da se ta stavka jasno definira kako opet ne bi bilo problema.
Još jedna pozitivna promjena su edukacije koje ćemo pohađati I koje će nm sigurno pomoći u poslu kako bi bili još kvalitetnija radna snaga, ali u prijedlogu pravilnika nije jasno navedeno tko mora pohađati edukacije, koliki je rok za polaganje, tko snosi trošak edukacija. Tako da bi i taj dio trebalo jasno navesti“, bio je njen prijedlog u e-Savjetovanju.
Također, smatra kako novim Pravilnikom trebaju biti definirana i PUN-ova zaduženja ljeti kao i jasno definirati točan iznos satnice, ali i pitanje primjene kolektivnog ugovora. Nada se da će se ovi prijedlozi iz e-Savjetovanja uzeti u obzir.
„Osim toga nije jasno što je s našim zanimanjem kako takvim. Postoji odluka od 28.12.2020.godine koju je donijelo Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji I socijalne politike, a potpisao ju je ministar Josip Aladrović, a to je da se pomoćnici u nastavi upisuju kao zanimanje, međutim mi i dalje nemamo nikakav koeficijent, niti smo navedeni kao zanimanje.
Zašto nismo navedeni kroz uredbu koja je izašla u NN 26.2.2024.god. "o nazivima radnih mjesta, uvjetima za raspored i koeficijentima za obračun plaće u javnim službama" članak 12.točka 5.(ostala radna mjesta) ? Ili se na PUN/SKP odnosi koeficijent za suradnike u nastavi (12.5.36. Suradnik u nastavi, koeficijent 1,54, platni razred 4.)”, pita se.
Za kraj upućuje i zahvale.
“I hvala ministarstvu znanosti i obrazovanja koje strpljivo odgovara na naše brojne upite te nam izlaze u susret kad god zatražimo pomoć ili savjet. I iskreno se nadam da će naša problematika nakon skoro dva desetljeća biti napokon dobro riješena.”
Pravilnikom se izjednačio rad pomoćnika u cijeloj Hrvatskoj na školski sat
Goranka Marković iz Zagreba kaže da je novi pravilnik pokušaj montiranja heliodroma na nepostojeću kuću.
„S obzirom na najavu Pravilnika koji će nakon skoro 20 godina našega rada definirati naše obveze, prava kao i status, objavljeni.
U pravilniku je članak po kojem bi jedan pomoćnik bio zadužen za sve učenike u posebnom razrednom odjeljenju, a radi se o učenicima s teškoćama 6 i 7. Ugovori će i dalje biti na maksimalno godinu dana, iako su stvoreni uvjeti za ugovore na više godina, te se i nadalje ignorira potreba izjednačavanja prava PUN s pravima ostalih zaposlenika škola“; mišljenja je Marković.
Ipak je našla i nešto dobro što Pravilnik treba tek donijeti.
„Pohvalan je članak u kojem se decidirano navodi vrsta ugovora (o radu ili volontiranje). Dobro je što se Pravilnikom izjednačio rad pomoćnika u cijeloj RH na školski sat“.
Napomenimo još jednom kako je za ovaj Pravilnik e-Savjetovanje otvoreno zaključno s 11. travnja, a objava izvješća očekuje se do 11. svibnja kada ćemo vidjeti hoće li MZO prihvatiti sugestije, komentare i kritike i hoće li se išta u Pravilniku mijenjati.
Povezani sadržaj:
ODLIČNE VIJESTI Asistenti u nastavi na području SDŽ imat će veće plaće