Na dnevnoj bazi događaju se kršenja odredbi Zakona o sigurnosti prometa na cestama na mostu Rakite u Žrnovnici, odnosno na samom skretanju za Korešnicu.
Povijesni most kojeg je dao sagraditi Alfons Pavić, potomak Poljičana koji je u doba Austro-Ugarske monarhije gotovo punih 20 godina, od 1883. pa sve do 1903. službovao u Zadru u svojstvu carskog kraljevskog potpredsjednika Dalmatinskog namjesništva.
Za one koji ne znaju, Pavić je jedan od najvećih dobrotvora Poljica, čovjek čijom je zaslugom probijena cesta od Strožanca do Blata na Cetini, odnosno Podgrađa, te put od Omiša do Gata, a proširen bijaše i konjski put od Gata preko Rašeljke do Gornjeg Doca, te sagrađeni mostovi preko Cetine u Omišu, u Podgrađu, u Srijanima u Blatu na Cetini, te potonji preko rijeke Žrnovnice.
Strah za vozače, djecu, povijesnu baštinu...
Most je sagrađen početkom 20. stoljeća i napravljen je da može izdržati konjske zaprege, ali nikako ne šlepere teške 25 tona s još puno tona tereta. Upravo zato i postoji znak zabrane prelaska vozila preko ovog mosta čija težina prelazi 5.5 tona. No, to ne priječi brojna teretna vozila da prelaze preko ovog vrijednog, ali nejakog mosta. Već smo svjedočili oštećenju povijesne baštine od strane teretnog vozila, a popravak su platili - porezni obveznici.
Lokalno stanovništvo, a ponajviše kuće u blizini mosta, godinama pa i desetljećima upozoravaju na ovaj problem. Ne samo da teretna vozila prelaze preko mosta usprkos zabrani, nego jednom kada prođu izazivaju velike probleme u cestovnom prometu. Primjerice, kada se uskom cestom od mosta do centra Korešnice nađu i teretno vozilo i autobus Prometa, kojemu je prometovanje mostom iznimno dozvoljeno, nastaje prometni čep i muka kako se mimoići. Uz to, roditelji strahuju za sigurnost svoje djece, jer spomenuta cesta od mosta do centra Korešnice nema nogostup. Ali ni to nije sve, za loše stanje cesta na Korešnici mještani optužuju upravo - intenzivan promet teretnih vozila.
"Ovo je sve teže podnositi. Cestovna infrastruktura ne može podnijeti ovakvo opterećenje. Je li normalno da toliki broj šlepera prolazi kroz centar jednog mjesta s tako lošim cestama? Apsolutno sam za to da ljudi rade i imaju posla, ali nekim stvarima apsolutno nije u centrima urbanih područja. Takvo što nas svrstava u "divlji istok", a to nitko ne zaslužuje", kazala nam je 35-godišnja majka koja živi na Korešnici.
S obzirom da nam stanovnici ovog područja svako malo pošalju fotografije i video zapise očitog kršenja zakona, upitali smo PU splitsko-dalmatinsku postoje li postupanja vezano uz ovu problematiku.
Pet policijskih izviješća u tri tjedna
"Policijski službenici nadležne Postaje prometne policije provode ciljani nadzor prometa teretnih vozila preko mosta Rakite na predjelu Žrnovnica-Korešnica usmjerenih na kršenje odredbi iz čl. 12. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, a koji se odnose na zabranu prometa za vozila čija ukupna masa prelazi 5,5t.
U posljednja tri tjedna podnijeto je pet izvješća i izdana su dva upozorenja za počinjenje prekršaja po članku 12. navedenog Zakona", odgovorili su nam u policiji.
No to nije sve. Policija je još 2019. godine uputila upit Gradu Splitu i Županijskoj upravi za ceste Split.
"Obzirom da je navedeni problem detektiran još prije nekoliko godina ova Policijska uprava je u cilju rješavanja istog dana 19. travnja 2019. godine službenim dopisom uputila inicijativnu mjeru Županijskoj upravi za ceste i Upravnom odjelu za komunalno gospodarstvo, redarstvo i mjesnu samoupravu grada Splita u kojem smo zatražili utvrđivanje stanja konstrukcije mosta , nosivost i njegovo stvarno prometno opterećenje", stoji u odgovoru policije na naš upit.
Što su do danas napravili Grad u ŽUC?
Policija navodi da će i dalje provoditi nadzor prometa teretnih vozila i sankcionirati kršenje odredbi predmetnog prometnog znaka.
Gradu Splitu i Županijskoj upravi na ceste poslali smo upit što se učinilo u posljednjih više od 28 mjeseci od kako im je PU splitsko-dalmatinska uputila inicijativnu mjeru vezanu uz ovu problematiku.
Odgovore ćemo objaviti po primitku.