Na kongresnom sajmu IBTM, koji se održava od 28. do 30. studenoga u Barceloni, obilježene su dvije godine trajanja projekta Cheese&Wine Meetup, kroz koji Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska turistička zajednica promoviraju hrvatska vina okupljena pod brendom HGK Vina Croatia – vina mosaica na ključnim turističkim sajmovima, a time i Hrvatsku kao eno-gastronomsku destinaciju.
Tijekom prva dva dana trajanja sajma u Barceloni posjetitelji će tako moći degustirati neke od najboljih hrvatskih vina, uz vodstvo profesionalnoga sommeliera i priču o raznovrsnosti hrvatskih vinskih regija okupljenih pod brendom HGK Vina Croatia – vina mosaica. Sudionicima će se predstaviti vinarija Krauthaker s graševinom Mitrovac, PP Orahovica uz Silvanac zeleni vrhunski, vinarija Zlatan otok i vino Zlatan Crljenak, Vina Laguna s Teranom, Vina Matošević uz Alba Barrique Malvaziju i tvrtka Jako vino s vinom Stina Plavac mali majstor.
„Turizam je prvenstveno industrija doživljaja i to je ono što po čemu bismo trebali biti prepoznati. Ovakav spoj turizma i eno-gastronomije iznimno nam je blizak i zadovoljni smo da i kroz projekt HGK na štandovima HTZ-a zajednički prenosimo priču i najbolje od domaćih proizvoda na ključnim turističkim tržištima,“ rekao je Jako Andabak, vlasnik tvrtke Jako vino i predsjednik Nadzornog odbora i vlasnik Sunce Koncerna, koji upravlja tvrtkom Bluesun hotels & resorts, ujedno i jedinim hotelskim lancem koji ima ekološku proizvodnju mesa na vlastitoj farmi, proizvodnju povrća i voća te maslinova ulja za vlastite potrebe.
„Hrvatska mora u budućnosti postati vinski i gourmet centar regije, a eno-gastro turizam je turizam dodane vrijednosti koji produžava sezonu, snažnije uključuje kontinentalnu Hrvatsku te povećava turističku potrošnju, što su neki od glavnih ciljeva strategije razvoja hrvatskoga turizma. Komora kroz niz projekata - od specijalizirane B2B akcije Kupujmo hrvatsko-hrvatski proizvod za hrvatski turizam do Cheese&Wine Meetupa – nastoji povezati poljoprivrednu proizvodnju i turizam, osigurati plasman proizvoda našim proizvođačima kroz hotelsko-ugostiteljske objekte te osigurati prepoznatljivost Hrvatske kroz vrhunske i autentične proizvode,“ rekao je Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam.
IBTM je specijalizirani sajam i najvažnije okupljalište međunarodne kongresne i insentiv ponude i potražnje, kojem prisustvuju i specijalizirani mediji. Kroz program Hosted Buyers organizatori sajma IBTM izlagačima osiguravaju sastanke s najznačajnijim kupcima i predstavnicima medija iz svih dijelova svijeta.
Kroz projekt Cheese&Wine Meetup hrvatska vina predstavljena su na ukupno sedam međunarodnih turističkih sajmova tijekom ove godine, uključujući specijalizirani sajam za nautički turizam BOOT u Düsseldorfu, turistički sajam za široku publiku f.re.e. u Münchenu, turistički sajam za poslovnu publiku u Berlinu ITB, kongresni sajam IMEX u Frankfurtu, poslovni sajam TTG u Riminiju, turistički sajam za poslovnu publiku WTM u Londonu i posljednji, kongresni sajam IBTM u Barceloni.