HGK Županijska komora Split i ove je godine, devetnaesti put do sada, organizirala zajedničko izlaganje hrvatskih tvrtki koje se bave vađenjem i obradom arhitektonsko-građevnoga kamena na vodećem svjetskom sajmu kamena Marmo+Mac, koji se održava od 27. do 30. rujna u Veroni, Italija.
Na zajedničkom štandu ŽK Split od 120 četvornih metara predstavljaju se četiri izlagača: Brački kamen d. o. o. Nerežišće, Forma GMK d. o. o. Omiš, Jadrankamen d. d. ''u stečaju'' Pučišća i Sprega d. o. o. Split, koja zastupa nekoliko tvrtki. Riječ je o izvozno orijentiranim tvrtkama s udjelom izvoza u ukupnoj prodaji od 30% do 100%.
Već pola stoljeća veronski je sajam kamena mjesto na kojem se predstavljaju najbolje proizvodne tradicije i inovacije na svjetskoj razini, međunarodni projekti i inicijative koje promiču posebnost i bogatstvo prirodnog kamena i njegove potencijale u arhitekturi i dizajnu. I ovogodišnji, 52. Marmo+Mac nudi uvid u sve bitno u svijetu kamena: od sirovina do prerađenih materijala, tehnologije, pribora i najnovijih primjena u svijetu arhitekture i dizajna, ali i bogat popratni program. Sektor kamena, koji je prošle godine postigao globalni promet od 22 milijarde eura, na ovogodišnjem Marmomacu predstavit će više od 1.650 izlagača (64% međunarodnih) iz 56 zemalja i oko 67.000 operatera iz više od 140 zemalja.
U 2016. godini, na nivou RH, izvoz kamena, granita, kocaka od prirodnog kamena te obrađenog kamena bio je dvostruko veći od uvoza. Izvoz je iznosio 256.909.549 kn, a uvoz 115.346.275 kn. Najviše je izvezeno mramora i drugog vapnenačkog kamena, i to najvećim dijelom u Italiju, Kinu, Bjelorusiju i Njemačku, što čini 43,9% ukupno navedenog izvoza.
Dugogodišnja vjernost hrvatskih izlagača Marmo+Macu svjedoči o njihovom zadovoljstvu sajmom i dodatnim poslovnim mogućnostima koje im otvara, te ujedno potvrđuje da sajamska industrija još uvijek zauzima važno mjesto u procesu jačanja internacionalizacije poslovanja.
Ljiljana Plazibat iz Jadrankamena kaže: "Na sajmu u organizaciji ŽK Split nastupamo već osamnaest godina jer je to odlična promocija tvrtke prema inozemnim tržištima i mjesto uspostavljanja brojnih poslovnih kontakata", a Ante Bogdanović iz Forme GMK zadovoljan je nastupom koji mu je otvorio vrata prema novim inozemnim tržištima. Hrvatski izložbeni prostor, kao i prijašnjih godina, bilježi veliki interes i brojne posjete profiliranih poslovnih posjetitelja, a za istaknuti je interes predstavnika sajmova industrije kamena iz Azerbajdžana i Francuske.