Prošli tjedan je održan sastanak direktora turističkih zajednica s područja županije, a na njemu je sudjelovala i direktorica TZ Grada Splita, Alijana Vukšić.
Iako nam je Uskrs još relativno daleko, neki novinari su na temelju slabijih rezervacija za ljeto već pod upitnik doveli nadolazeću turističku sezonu. Upitali smo direktoricu kako to komentira.
- Svake godine u predsezoni imamo kolegij direktora županije. Ako je suditi prema rezultatima TZ Grada Splita, u prva dva mjeseca bilježimo porast od 25 posto u dolascima i noćenjima. Razlog tome mogu biti brojna događanja u gradu za vrijeme zimskih mjeseci jer ne smijemo zaboraviti da su iza nas Splitski polumaraton, brojni kongresi, sajmovi koji su dobar motivator dolazaka gostiju na destinaciju, ali dobre rezultate bilježe i gradovi u okruženju. To je dobar ulazak u, nadamo se, uspješnu turističku godinu, a sudeći po svim prezentacijama i programima koje će razvijati pojedine turističke zajednice, ne bismo trebali sumnjati. Naprotiv, trebamo intenzivno raditi, godina će biti zahtjevna, to nitko ne spori, ali zato i radimo brojne aktivnosti kako bi naši gosti dobili doživljajnu destinaciju, kako bi ih motivirali da dođu. Do sada su grad i županija imali izvrsne rezultate, a istom se nadamo i ove godine.
Iza nas je Sajam u Berlinu. Po čemu je Split Nijemcu zanimljiviji od nekih drugih destinacija?
- Osobno sam Sajam u Berlinu doživjela kao jedan od najboljih, a u sustavu sam turističkih zajednica zadnjih 20 godina. Prezentacija je bila iznimno dobra jer smo se prvi put prezentirali kao Splitska rivijera. Čak smo napravili brošuru Splitske rivijere. Tako se na Sajmovima u jednoj brošuri nalaze svi gradovi u okruženju, a gosti koji u Splitu borave duže od tri dana traže dodatne sadržaje. Ovom prilikom smo ponudili dodatne sadržaje u okolnim destinacijama to se pokazalo kao dobar potez. Interes je bio velik. Ono što nas raduje je to da nije bilo samo mnogo poslovnih kontakata i sastanaka, nego je u dva dana koja su bila otvorena za publiku interes bio velik. Naravno, razlog tome je bila degustacija naših specijaliteta poput pršuta, sira, soparnika iz Poljičke republike, ali imali smo i klapu koja je svojim prekrasnim pjevanjem mnoge privukla na naš štand i dala dodatni dalmatinski štih. Čak su kolege rekle da smo prvi put nadmašili Talijane jer oni preko puta dijele sladoled besplatno i uvijek su puni. Ovaj put je štand Splitsko-dalmatinske županije na kojem su bili Splitska rivijera, Makarska rivijera i Zagora bio puno više posjećen. Dogodine imamo planove kako sve skupa još više razviti. Pokušavamo pratiti svjetske trendove. Svim je turističkim djelatnicima poznato da smo se davno prije oglašavali na takav način – poveli bi klape sa sobom i nosili smo hranu. Kada smo postali zajednička priča s HTZ-om na zajedničkom štandu, nismo više imali te mogućnosti jer smo imali male prostore. Ovim izlaskom te velike priče čiji smo mi i dalje dio i od toga ne bježimo, dobili smo mogućnost da se pojedinačno oglašavamo i po proizvodu i po destinaciji.
Svjetski trend je misao održivog turizma.
- Ne samo održivog nego i odgovornog i baš zato je naša županija lani radila strategiju prihvatnih kapaciteta kako bismo dobili informaciju koliko smo opterećeni te u kojem se smislu moramo dalje razvijati, a gdje je potrebno disperzirati velike gužve kako bi gosti na destinaciji dobili veće zadovoljstvo za novac koji troše, ali prvenstveno naši građani. Ne smijemo zaboraviti ako građani jednog grada žive dobro, a u ovom slučaju govorimo o Splitu, onda će se i gosti osjećati zadovoljno. Prije svega moramo misliti na naše građane i ako kvaliteta našeg života bude dobra, bit će dobro i našim gostima.
Koliko se kao zemlja odupiremo općoj apartmanizaciji naše obale?
- Turistički djelatnici su svjesni da postoje limiti i da postoje studije koje su ukazale koliko može biti hotela i apartmana. Budemo li poštivali naputke iz strategije koju su donijeli stručnjaci, sigurno nećemo imati problema u destinaciji. Ipak, moramo biti svjesni činjenice da su u Splitu gužve i kada nema tolikog pritiska turista. Kada riješimo turističku infrastrukturu, a svi se trudimo – od Grada do Županije, sigurni smo da će i gosti biti zadovoljniji.