Goran Čipčić, mladi poduzetnik iz Dugopolja vlasnik je brenda koji je u posljednje vrijeme uvelike postao poznat i prepoznatljiv. Naime riječ je o već daleko poznatoj Zorinoj masti koja je od obiteljske tradicije postala pravi mali brend.
Razgovarali smo s pokretačem ovog brenda koji nam je otkrio da je nakon završetka treće godine faksa odlučio poslušati svoj unutarnji instinkt te je pokrenuo vlastiti posao. Nezadovoljan faksom i vlastitim životnim statusom preko noći je sasvim sam odlučio zakoračiti i zariskirati te se prepustiti svijetu poduzetništva. Sada je Goran i dio jedinstvenog projekta Nove TV i SPAR Hrvatska ''Startaj Hrvatska''.
Istaknuo nam je da je njegova zvijezda vodilja vjera, te su mu se ustrajnim i strpljivim koracima kockice uspjele posložiti. Kako su se posložile te kockice otkrio je u razgovoru za Dalmaciju Danas.
U vašoj obitelji tradicionalno se „Zorina mast“ prenosi s koljena na koljeno, proizvod je nadaleko postao poznat. Recite nam, kada je sve počelo i tko je bio početni inicijator ove ideje, znači vratimo se malo u povijest, zapravo na sami početak?!
Zorina mast je dio obiteljskog nasljeđa. Zahvaljujući, upravo Zorinoj masti, članovi obitelji, a osobito baka Zora uživaju imidž lokalnih vidara. Cijeli život kroz obiteljsku kuću prolaze mnogobrojni korisnici Zorine masti koji su po različitim preporukama, zbog prvenstveno potrebe radi različitih problema s kožom, dolazili po bakinu mast. Nažalost, Zorina mast na ovaj način bila je dostupna tek pojedincima kojima je baka spravljala mast iz želje da pomogne u nesretnoj situaciji. Mogućnost da se ponudi svima kojima bi bila od nasušne potrebe bila je limitirana “proizvodnim” kapacitetima bake Zore i promocijom koja je ostala na razini “usmene predaje”.
Malo nam opišite kakav je postupak proizvodnje „Zorine masti“? Na koji način ona pomaže našem organizmu, točnije našoj suhoj i nadraženoj koži? Je li riječ o autohtonoj i tradicionalnoj recepturi?
Zorina mast je mast za nadraženu kožu. Za razliku od sličnih proizvoda koji se nalaze na tržištu I koji su nerijetko nastali kao produkt tehnoloških procesa i laboratorijskih ispitivanja u proizvodne svrhe, i Zorina mast je tradicionalni proizvod s dugom proizvodnom poviješću. Recepturu Zorine masti nisu razvili farmaceutski ni dermatološki tehnolozi ni znanstvenici, već je unikatni proizvod “narodne medicine”, transgeneracijskog prijenosa znanja i vještina samopomoći sačuvanih u obitelji Čipčić iz Dugopolja (Dalmatinska Zagora) do dvadesetprvog stoljeća. Recepturu Zorine masti (koja je simpatično ime dobila po baki Zori – osamdestogodišnjoj ženi koja je pravila ovu mast cijeli svoj život sa željom da pomogne sebi, svojoj obitelji, poznanicima, prijateljima, a nakon što se blagotvornost i učinkovitost masti doznalo i u široj zajednici, i mnogim nepoznatim ljudima koji su na staričina vrata kucali tražeći kremu u posljednjih 60-tak godina) obitelj Čipčić prenosi “s koljena na koljeno”.
Zorina mast je mast za nadraženu kožu koja ima prepoznatljiv status u široj lokalnoj zajednici i nastavno dokazanim pozitivnim učincima na korisnike, izgradila je vlastiti promidžbeni identitet koji ju promovira kao lokalno dobro. Zorina mast je dio bogate lokalne nematerijalne kulturne baštine koje ni po čemu nebi trebalo zaostajati uz mnogo poznatije i kulturno zaštićene proizvode koji su rađeni po “tradicionalnim recepturama” poput “paškog sira”, “viškog hiba” i sl.
Zorina mast proizvod je koji je napravljen od 100%-tno neškodljivih, prirodnih sastojaka, složenih na način da kao što pojedinačno doprinose ljudskom zdravlju I u međusobnoj interakciji, te interakciji s ljuskim organizmom (kožom) djeluju blagotvorno i učinkovito. Svi sastojci Zorine masti, svi postoci sastojaka, te njihove međusobne djelovanja, do te granice su blagotvorna i neškodljiva ljuskom organizmu da Zorina mast neće prouzročiti nikakvu štetu, čak I ako se slučajno pojede.
Zorina mast je proizvod koji blagotvorno djeluje na sve tipove kože korisnika. Sasvim je svejedno o kojem se tipu kože radi, s obzirom da isciliteljski, regenerirajuće I blagotvorno djeluje primarno na nadraženu, odnosno oštećenu kožu ( svrbež, iritacija, popucala koža, crvenilo, utikarije, opekotine, herpes I sl.).
U redu, kada ste se odlučili da ovu tradicionalnu recepturu pretvorite u pravi brand, tko je bio inicijator toga i koliko dugo ste već prepoznatljivi na tržištu?
U 21. stoljeću u digitalnom vremenu u kojem je svaka informacija lakodostupna širokim masama, k našoj se obiteljskoj kući počeo slijevati veći broj potencijalnih potrebitih korisnika Zorine masti. Korisnici su razmjenjivali fotografije s eksplicitnim dokazima učinkovitosti kreme, što je rezultiralo značajnom potražnjom kojoj baka Zora više samostalno (I u poznim godinama) sama nije mogla odgovoriti. Naučen na
obiteljsku produkciju Zorine masti, pomagao sam baki u samoj proizvodnji i shvatio da je Zorina mast proizvod koji mora biti dostupan širem krugu potrebnih korisnika, ali na zakonski jedino moguć i propisan način. Upravo stoga, sam se odlučio na otvaranje obrta i registraciju proizvoda, te poduzetnički pothvat proizvodnje Zorine masti kako bih:
- omogućio da Zorina mast bude dostupna svima kojima je prijeko potrebna;
- zahvalio baki Zori što je sačuvala obiteljski recept I cijeli svoj život nesebično pripremala mast sa svrhom pružanja pomoć svima koji su mast doista trebali.
- dokazao prirodni pripravak koji je nastao kao simbiozni produkt međudjelovanja
prirode i čovjeka može biti od stvarne koristi ljudima.
Kako je baka Zora reagirala kada ste joj rekli da će njezina ljekovita mast postati pravi brand, te da će 'krasiti' vitrine supermarketa?
Babina reakcija je glasila „moj sinko ti nisi normalan, uvati se škole, ovog će uvik bit“. Teško je baki bilo objasnit moju ideju, ali ustrajao sam u tome da slušam svoj unutarnji instinkt. Imao sam cilj i viziju u svojoj glavi, te sam ustrajao k tome.
Jeste li sudjelovali na nekim sajmovima gdje ste prezentirali vašu obiteljsku tradiciju? Imate li u vašim 'vitrinama' i nekih nagrada?
Do sada nikada nismo sudjelovali na sajmovima, jedini susret sa sajmom je bilo kada sam došao kao gost, haha.
Vaši korisnici, jesu li zadovoljni, priznaju li da im je „Zorina mast“ uistinu pomogla?
Zadovoljni korisnicu su naša snaga. Oni su najbitnije u cijeloj priči, što znači ako naši korisnici nisu zadovoljni s proizvodom i uslugom, onda ovo sve nema smisla. Nema ljepšeg osjećaja kada znaš da si nekome pomogao, ne postoji novac koji može zamijeniti taj osjećaj.
Kako i gdje se može kupiti ovaj proizvod? Jeste li zadovoljni prodajom i reakcijama vaših kupaca?
Da budem iskren stvarno neznam kako se odvija prodaja zasad, ali s gotovo cijelom situacijom sam zadovoljan i zahvalan Bogu na svemu ovom. Zorina mast je sada zahvaljujući jedinstvenom projektu SPARA Hrvatska i Nove TV dostupna u svim INTERSPAR i odabranim Spar trgovinama.
Komentari zadovoljnih kupaca su bili vjetar u leđa kroz sve ovo vrijeme. Puno puta bi bilo i nervoze i stresa, ali onda dođe novi dan i vidiš poruku kako se ljudi zahvaljuju što postojimo u kojima teško možeš ostati ravnodušan. Srce se jednostavno napuni toplinom i srećom koja bude dodatna motivacija pri ostvarenju cilja.
Tradicionalna receptura vaše bake se isplatila, što biste joj sad putem medija poručili, jeste li sretni i ponosni na nju?
Svjestan sam da se babin život i babine zasluge vraćaju na moj. Smatram da sam dobio blagoslov cijelog babinog truda i pomaganja kroz život. Poželia bi babi da oživi koliko može ove sritne trenutke za cijelu familiju i za sve one koji su dio ove priče. Ovim putem se želim zahvaliti svakoj osobi koja je pomogla počevši od davne 60-te pa sve do sada. Puno ljudi mi je pomoglo k ostvarenju moje ideje, zahvalan sam do neba. Ne želim imenovati posebno jer me strah da nekoga ne zaboravim, haha.
Vi ste mladi poduzetnik. Koja je vaša poruka svim mladim, ali i svim budućim poduzetnicima, koji možda nemaju dovoljno hrabrosti da svoj proizvod 'iznjedre' na razinu pravog branda?
Rečenica kojoj sam se vodio kroz cijelo ovo vrijeme glasila je „kada ideš u pekaru, ideš tamo jer vjeruješ da je upravo ta pekara dobro i da ces se najesti“. Tako sam i ja, krenuo sam u neki novi svijet o kojem nemam pojma, ali jednostavno sam vjerovao u sve sto radim te uz vjeru, koja mi je oslonac u teškim trenucima, uspio napraviti lijepu stvar.
Mladi, slušajte svoje srce i budite hrabri i odvažni. Krenite za svojom idejom i svojim ciljem jer upravo taj osjećaj i nagon koji osjećate nije bezazlen, nije došao sam od sebe. Za svakog od nas postoji posebno mjesto u ovom svijetu.