Na hrvatsku obalu će uskoro pristići preko sto tisuća posjetitelja iz cijelog svijeta kako bi uživali na šestom izdanju Ultra Europe Festivala koji će se od 5. - 11. srpnja održati u Splitu, na Hvaru, Braču i Visu.
Još 2013. godine Ultra je počela mijenjati turističku sliku Hrvatske i postavila je na karti kao jednu od najpoželjnijih ljetnih destinacija mladih partijanera diljem svijeta. Svake godine na festival pristigne oko 150 tisuća posjetitelja iz 140 zemalja, a organizator Joe Bašić se nada da će ovogodišnje izdanje premašiti te brojke. Sudeći prema programu, to bi se moglo i obistiniti. Posjetitelje ove godine čeka najveće izdanje festivala ikad - na 10 pozornica rasplesat će ih 300 izvođača, a po prvi put će nastupiti i hrvatski DJ-evi.
S Joe Bašićem smo porazgovarali o samim počecima festivala, planovima za budućnost i problemima na koje nailazi u organizaciji događaja svjetske kategorije u Hrvatskoj.
Ultra je potpuno izmijenila turističku sliku Splita. Jeste li očekivali da će festival tako brzo narasti?
- Prvi put sam poslovno posjetio Split 1997. godine i već sam se tad uvjerio da grad ima nevjerojatan potencijal koji nije bio do kraja iskorišten. Split je imao sve preduvjete da postane globalna i vodeća destinacija u našoj regiji za dolazak stranih gostiju, a festival ULTRA Europe je bio taj prvi motor pokretač koji je omogućio da se Split krene razvijati upravo u tom smjeru. Govorimo o više od 200 milijuna pozitivnih impresija koje festival generira svake godine, a koje privlače sve veći broj gostiju koji također žele istražiti i iskusiti sve ono što Split ima za ponuditi. Puno se faktora trebalo poklopiti kako bi postigli ovaj uspjeh, no činjenica da više od 150.000 posjetitelja svake godine dođe u Split zbog festivala iz više od 140 zemalja svijeta, pritom trošeći više od 400 milijuna kuna, potvrda je da je Split uistinu postao prepoznatljiva destinacija. Siguran sam da će ULTRA Europe i Split nastaviti zajedno rasti i razvijati se u budućnosti te da će Split postati vodećim svjetskim turističkim brendom.
Kako danas ocjenjujete suradnju s državnim i gradskim vlastima?
- Vrlo sam sretan što su Vlada RH, Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica prepoznali festival kao strateški važan projekt za cijelu našu zemlju i obvezali se da će nas, kao naši partneri, podržavati u novom petogodišnjem ciklusu koji je pred nama. Grad Split, Splitsko-dalmatinska županija te lokalni turistički sektor od samog su starta involvirani u sve procese koji su potrebni da se organizira jedno ovakvo događanje. Kada govorite o broju od 150.000 posjetitelja potrebna je besprijekorna organizacija i infrastruktura, te se moraju zadovoljiti svi sigurnosni preduvjeti kako bi događanje bilo na najvišoj razini, a sve to ne bi bilo moguće bez njihove kontinuirane podrške. Stoga se kao organizator festivala i ovom prilikom želim zahvaliti svim državnim i lokalnim institucijama te turističkom sektoru za njihovu podršku koja nam je uistinu neprocjenjiva.
Najavili ste i druge velike projekte po cijeloj Hrvatskoj. U Splitu je to krenulo sa Žnjanom i koncertom Simple Minds, kakvi su planovi za dalje?
- U stalnim smo razgovorima s međunarodnim izvođačima i uvijek tražimo priliku i način da ih dovedemo u Hrvatsku. Nažalost, kako nismo veliko tržište, prilično je teško zatvoriti financijsku konstrukciju zbog visoke cijene ulaznica ili potencijalno malog kapaciteta koji su posljedica upravo malog tržišta. Hrvatska nema baš puno izbora ni kad je riječ o koncertnim prostorima što nas dodatno limitira u našim naporima. Ipak, vidimo Hrvatsku kao svjetsku pozornicu i želimo u našim gradovima vidjeti nastupe najpoznatijih svjetskih izvođača. Arena i Hipodrom dvije su izvrsne lokacije u Zagrebu, imamo pulsku i splitsku Arenu te Poljud, no nisu sve iskoristive tijekom cijele godine. Zato bismo trebali raditi na razvijanju novih lokacija čiji bi primarni fokus bio upravo na koncertima što bi onda značilo i manje troškove te mogućnost organizatorima velikih koncerata da opravdaju svoj rizik i investiciju. Također, mislim da je jako bitno da se kod domaćih posjetitelja osvijesti važnost kupnje ulaznica i odlazaka na koncerte. Dobri prodajni rezultati znače i više koncerata u budućnosti jer ne samo da se time daje velika podrška domaćim organizatorima već se i šalje poruka svjetskim izvođačima da Hrvatska ima veliku i čvrstu bazu fanova te jako tržište, a to je najlakše postići s rasprodanim koncertima.
Kako teku pripreme za ovogodišnju ULTRU? Jeste li zadovoljni dosadašnjom prodajom karata?
- Jako smo zadovoljni trenutnom situacijom i pripremama za ULTRA Europe 2018. Zabilježili smo 15-20 posto veću prodaju ulaznica u odnosu na prethodne godine što je potvrda našeg višegodišnjeg rada i strategije, a uvjeren sam da će ULTRA Europe 2018 biti najveća dosad.
Jeste li se i vi ove godine susreli s manjkom radne snage na tržištu?
- Osjeća se manjak radne snage na tržištu, više nego ikad prije. Ali MPG je aktivan tijekom cijele godine, organiziramo razna događanja diljem regije i zbog toga smo prepoznati kao kvalitetan poslodavac koji nudi mogućnost poslovnog razvijanja u profesionalnom i dinamičnom okruženju. Uz to, ulažemo velike napore za dodatni razvoj zaposlenika, a kao rezultat svega toga, uspjeli smo zatvoriti sve naše potrebe za festival, ali i za sva naša druga događanja. Svakako ćemo kao tvrtka i u budućnosti biti fokusirani na taj segment kako bismo se mogli mirno nositi sa svim izazovima koji daljnji rast i razvoj nose sa sobom.
Velik problem koji se uvijek javljao pred ULTRU u Splitu je višestruko povećanje cijena smještaja, a ove godine su se iznajmljivači požalili da gomila apartmana zjapi prazno. Što mislite, zašto je to tako?
- Cijene bi se svakako trebale regulirati na tržištu, no vjerujem da će sama ponuda i potražnja to najbolje riješiti. Naime, 2013. godine ponuda je bila jako mala što je onda rezultiralo viskom cijenama i generalno je vladao osjećaj da je sve rasprodano. Danas imamo 25.000 soba više nego na početku što je smanjilo cijene i naši gosti imaju puno veći izbor. Kao organizatori možemo potvrditi da u Split danas dolazi 15.000 ljudi više u odnosu na 2014. godinu, ali ti gosti danas imaju puno veći izbor kada govorimo o smještaju. To je samo još jedan od pokazatelja da se Split razvija u sve veću i sve bolju destinaciju. Ipak, važno je da ne zaboravimo da taj razvoj treba pratiti stvarnu potražnju.
Koliko u privatnom životu slušate glazbu? Možete li izdvojiti neke najdraže izvođače?
- Glazba je neizostavni dio svakog mog dana i ne mogu zamisliti život bez glazbe. Rekao bih da sam fan dobre glazbe bez obzira na žanr i da to ovisi o raspoloženju, trenutku i mjestu gdje se nalazim. Kao student obožavao sam slušati rock i New Wave music ali sam uživao i u bluesu te klasičnoj glazbi. music. Izvođači koji su imali najviše utjecaja na mene i koje bih izdvojio kao najdraže su svakako AC DC, Depeche Mode, New Order, Smiths, Bruce Springstein, Michael Jackson, U2, Fatboy Slim, AVICII.