Tijekom sezone u našim gradovima, uz gužve na ulicama, sve veći problem postaje i parking, odnosno nedostatak istog. O tome najbolje svjedoče cijene javnih parkinga, koje u nekim gradovima sežu i do 40 kuna na sat, pa se često dogodi da vam nepozvani gosti svog limenog ljubimca parkiraju pred vrata.
Da bi riješili ovaj problem mnogi će kućevlasnici posegnuti za rampama za parkiranje.
Mladi splitski inovatori, Karlo Gašpar, Josip Labrović, Dario Boras i Marko Smoljo, okupljeni u IT tvrtki Amplifico, osmislili su još bolje rješenje. Radi se o rampi Parklio, jedinoj rampi za parkiranje kojom je moguće upravljati mobitelom.
Karlo: Rampom se upravlja pomoću bluethoot tehnologije i jedina je na tržištu s kojom se može upravljati preko mobitela ili tableta. Kad se prvi put upali, vi se uparite s njom i razmijenite takozvani digitalni ključ koji je, amo reć vaš otisak prsta i samo vi ga možete koristiti. Kasnije ga možete umnožavati i slati, na primjer, članovima porodice, prijateljima i slično. Također, postoji opcija "Guest" digitalnog ključa koji ima rok trajanja. Ako ste vlasnik apartmana, možete poslati ključ gostu. Gost će imati opciju podizanja i spuštanja rampe, neće imati dodatne funkcije, ali za vrijeme njegovog boravka, ključ će biti aktivan. Rampa se napaja na solarnu energiju, a moguće je i punjenje na struju.
Na ideju su došli slučajno, ali već pri prvom predstavljanju, znali su da imaju nešto posebno.
Dario: Imali smo priliku sudjelovati na jednom sajmu u Splitu, na kojem smo predstavili svoje proizvode koji su primjenjivi u ugostiteljstvu. Slučajno smo na internetu naišli na barijeru kojom se upravlja upravljačem i ideja nam je bila super zanimljiva, jer svjesni smo činjenice da su danas parking mjesta problem. Na tom sajmu smo izazvali velik interes, pa smo postali svjesni činjenice da imamo stvarno nešto dobro, što ljudi žele i što rješava pravi problem. Nakon toga krenuli smo u detaljno istraživanje tržišta, vidjeli smo da ništa slično ne postoji i tu priča počinje. Godinu dana nakon, imamo gotov proizvod i spremni smo izaći na tržište.
Za svoju inovaciju "pobrali" su već mnoge nagrade, ali najveća je ova zadnja, u Singapuru, gdje su osvojili drugo mjesto u svijetu za startup u ranoj fazi razvoja.
Dario: Nedavno je održano nacionalno natjecanje startup-ova na razini Hrvatske. Mi smo bili svjesni da imamo dobar proizvod, ali otišli smo gore bez nekih velikih ambicija. Na kraju smo osvojiili prvo mjesto, što je bilo skroz nenadano. Dobili smo kartu za Singapur, za globalnu konferenciju “Get in the ring”, koja je često nazivana i olimijadom startup-a, jer svaka zemlja šalje svog najboljeg predstavnika.
Tamo je bilo ukupno 5000 startup-ova. Znači, samo bit među najboljih 150 je već nagrada sama po sebi. Predstavili smo Parklio pred 30 sudaca, redom velikih imena u svijetu poduzetništva i investicijskih fondova. Proglašeni su pobjednici u tri kategorije, rana faza razvoja, srednja i gotov proizvod. U našoj kategoriji je prvi bio startup iz Dominikanske republike, a nakon toga naš. Kad su prikazali naš logo kao drugoizabranog, oduševljenje je bilo nestvarno. Proglašeni smo drugim najboljim startupom na svijetu u ranoj fazi razvoja. To nam je najveća potvrda dosadašnjeg rada.
U Singapuru su osim nagrade, dobili i ponude investitora, uz jedan uvjet, na koji ipak nisu pristali.
Dario: Imali smo više ponuda za investicije od investicijskih fondova u Aziji i Singapuru. Investicije njima nisu nikakav problem, imaju samo jedan preduvjet, a to je da sve operacije, razvoj i prodaju, preselimo u Singapur. Ali to nije budućnost koju vidimo za sebe. Hrvatska i Europa su nam primarna tržišta, koja znamo dosta dobro i nadam se da ćemo i u budućnosti ostati tu.
Njihova Parklio rampa je u potpunosti hrvatski proizvod, a unatoč svim problemima na koje su nailazili, trude se da to tako i ostane.
Karlo: Kad smo trebali napraviti prototip, izgubili smo dane života, prešli cilu Splitsko-dalmatinsku županiju, u potrazi za nekim ko će nam to proizvesti. Ljudi su nam govorili, "ne da nemam vrimena da ti napravim prototip, nego nemam vrimena da razmišljam o tome kad ću ti poslat ponudu". Našli smo jednog čovjeka tu blizu Splita da nam ručno istokari prvu rampu, ali kad smo dobili ponudu za veću proizvodnju, morali smo nać nekog drugog. I opet potraga. Na kraju smo našli tvrtku Pro Lim iz Đurđenovca, koja nam je pomogla da dobijemo ovaj proizvod koji možemo predstavljati dalje. Sad imamo proizvod spreman za tržište. ali sama činjenica da smo trebali ići do Osijeka da nađemo tko će nam je proizvest, je stvarno zabrinjavajuća.
Dario: Svi govorimo koliko je turizam dobar i je dobar, ima puno toga dobrog od toga, ali ima i onu lošu stranu. Industrija dosta pati u Splitsko-dalmatinskoj županiji. I dobro, tržište se formira prema potražnji i ponudi, nema jednostavno dovoljno potražnje za industrijskom proizvodnjom. Bili smo svjesni činjenice da ćemo za serijsku proizvodnju morati ići put sjevera, šta smo napravili i uspjeli. Šta se tiče većih serija, nadamo se, ako tržište dozvoli, da će i ta veća proizvodnja biti u Hrvatskoj i da ćemo sa svojom tvrtkom moći ostati u Splitu.
Rampa Parklio već ima 300 prednarudžbi, a jednom kad stigne u prodaju, koštat će oko 2400 kuna plus PDV, što je dosta niže od većine rampi kojima se upravlja upravljačem. Cilj ovih mladih inovatora je da njihov proizvod bude dostupan svima, a kad stigne na tržište, moći će se kupiti na web stranici Parklio.