Turističke zajednice Sinja i Dugopolja proteklog vikenda organizirale su prezentaciju turističke ponude Dalmatinske zagore članovima Udruge turističkih vodiča na kineskom jeziku i to kroz posjete najzanimljivijim turističkim lokalitetima u Zagori.
Djelatnici turističkih zajednica Dalmatinske zagore (Klis, Dugopolje, Sinj, Trilj, Vrlika, Imotski, Vrgorac) odlučili su ugostiti članove udruge te im pokazati ljepote i posebnosti ove turističke destinacije: izvor rijeke Cetine, starokršćansku crkvu sv. Spasa i Perućko jezero u Vrlici, Muzej Sinjske alke u Sinju, Grabske mlinice kod Trilja, Crveno i Modro jezero, Etno-selo Kokorići kod Vrgorca, špilju Vranjaču kod Dugopolja te Klišku tvrđavu. Uz sve to, gostima je prezentirana mobilna aplikacija Vision One koja je pametni turistički vodič s informacijama potrebnim za planiranje putovanja diljem Hrvatske. Aplikacija će se uskoro prevesti na mandarinski jezik što će naše krajeve dodatno približiti kineskim gostima.
U etno-agro parku Stella Croatica u naselju Klis Mihovilovići porazgovarali smo s Leonom Xiaoliang Jiangom, predsjednikom Udruge turističkih vodiča na kineskom jeziku.
Dva dana ste boravili u Dalmatinskoj zagori. Što ste vidjeli i kako vam je bilo?
- Prošli smo sedam općina i zapamtio sam puno. Ipak najzanimljiviji su mi bili izvor rijeke Cetine, imotska jezera i Muzej sinjske alke.
Je li vam kao vodiču draže biti na obali ili u Zagori?
- Hrvatska ima jako dugačku obalu i većina turizma događa se tamo. Ali kada ste 7 do 10 dana samo na obali, prosječan turist će poželjeti malo promijeniti ambijent. Dalmatinska zagora je idealna da turist osjeti nešto drugačije.
Na prezentaciji ste naglasili da kroz 5 godina očekujete milijun kineskih turista godišnje u Hrvatskoj.
- Prije dvije godine u Hrvatskoj je boravilo 160 tisuća Kineza, lani je bilo 240 tisuća. Ove godine sigurno će biti preko 300 tisuća. Točno je da za 5 godina očekujem milijun Kineza u Hrvatskoj na godišnjoj razini.
Reklamira li se Hrvatska dovoljno na kineskom tržištu?
- Mislim da je Svjetsko nogometno prvenstvo 2018. bilo ogromna promidžba za Hrvatsku. Također je doprinijelo snimanje Game of Thrones u Hrvatskoj. Hrvatska svakako treba biti prisutnija na turističkim sajmovima u Kini, poput onoga u Šangaju.
Odnose će vjerojatno dodatno popraviti aktualna izgradnja Pelješkog mosta od strane kineske tvrtke?
- Pelješki most je najveći most u Hrvatskoj, a Kina mu pridaje velik značaj. Kineska kompanija te vrste prvi put je ušla na područje Europske Unije. Ovu godinu možemo proglasiti godinom kulture i turizma između Kine i Hrvatske. Sljedećih mjeseci očekujemo puno događanja. U travnju premijer Kine stiže u posjet Hrvatskoj. Možemo reći da se hrvatsko-kineski odnosi intenzivno razvijaju i očito je da će 2019. biti nova pozitivna prekretnica za naše države.