Prije dvije godine službeno su počeli radovi na izgradnji i rekonstrukciji Zračne luke Split, a sve se događa uslijed rekordnih brojki koje samo naglašavaju važnost razvoja ove zračne luke.
Projekt dogradnje i rekonstrukcije Zračne luke Split u Kaštelima trenutno je jedan od najvažnijih građevinskih projekata u županiji. Po dovršetku radova putnička zgrada dobit će nove etaže i 35 tisuća metara kvadratnih, a time će se ukupni kapacitet terminala povisiti na 3000 putnika u vršnom satu. Godišnje će kroz Resnik tada moći proći 3,5 milijuna putnika.
Vozače je obradovala vijest da je izgrađeno parkiralište za 900 automobila, kolodvor za više desetaka autobusa, a most nad kaštelanskom cestom dugačak 120 metara spaja parkiralište i novi terminal.
O svemu smo porazgovarali s pomoćnikom direktora, Perom Bilasom.
- Dugoročni razvoj zračne luke ovisi o dinamici daljnjeg rasta prometa putnika i podrazumijeva potrebu za otkupom zemljišta izvan granica zračne luke stoga u ovom trenutku ne bi bilo oportuno izlaziti u javnost s detaljima tog plana - kazao je uvodno Bilas na naš upit može li nam ustupiti grafički prikaz daljnjeg plana razvoja zračne luke.
Kada se kreće u obnovu piste?
- Obnova piste je sljedeći projekt nakon dovršetka Projekta rekonstrukcije i proširenja putničkog terminala.
Uključuje li ta obnova i rekonstrukciju rasvjete?
- Da, obnova uzletno-sletne staze uključuje i rekonstrukciju rasvjete staze.
Kada kreće gradnja paralelne rulne staze?
- Nakon obnove uzletno-sletne staze.
Postoji li plan širenja stajanke?
- Da, nakon obnove uzletno-sletne staze, a u sklopu fazne izgradnje paralelne staze za vožnju.
U kojoj se fazi nalazi otkup svog potrebnog zemljišta za gradnju gore navedenih stavki?
- Otkup zemljišta je kontinuirana aktivnost Zračne luke Split u proteklih dvadesetak godina. Usitnjenost parcela i neriješeni imovinsko-pravni odnosi otežavaju taj proces.
Postoji li teoretska mogućnost dogradnje avio-mostova na novi terminal, pod uvjetom da se u budućnosti stajanka dovoljno proširi i svojim kapacitetom omogući izvođenje push-back operacija?
- Teoretska mogućnost dogradnje avio-mostova postoji. Realizacija će ovisiti o karakteru prometa i potrebama zračnih prijevoznika te mogućnostima širenja operativnih površina.
Koliko će ovi zahvati povećati prihvatni kapacitet zračne luke i kolika je vrijednost investicije?
- Nakon dovršetka Projekta rekonstrukcije i proširenja putničkog terminala kapacitet zračne luke će porasti na 3000 putnika u vršnom satu. Ukupna vrijednost investicije iznosi 450 milijuna kuna.
U sklopu aglomeracije Split puno se govori o željezničkom povezivanju splitske zračne i trajektne luke. Koliko bi to značilo zračnoj luci i njenim putnicima?
- Uspostava još jednog prometnog moda u zračnoj luci svakako je korisna inicijativa čime bi se značajno doprinijelo kvaliteti i raznovrsnosti zemaljskog transporta, ali istodobno bi se rasteretili cestovni kapaciteti prema Gradu Splitu.