Lagano napreduje projekt velike, potpuno nove, splitske zaobilaznice, one o kojoj se govori već više od desetak godina, a posljednjih nekoliko se posebno intenzivirao taj verbalni dio – otvorene su naime ponude izvođača za dionicu od čvora Mravince do TTTS-a, za takozvanu fazu 5 i 6 odnosno za vijadukte i tunele.
Kako su nam nekidan najavili iz Hrvatskih cesta, procijenjena vrijednost radova je gotovo 282 milijuna kuna bez PDV-a, odnosno 37 milijuna i nešto više od 414 tisuća eura.
Zapadna rampa je završena, most preko Cetine samo što nije, a kad će dionica 'čvor Mravince - TTTS'?
Cifre ponuditelja bez PDV-a
Od pristiglih ponuda nekoliko ih je bilo unutar tog parametra – najbliža je bila zajednica ponuditelja COLAS/TuCon s troškovnikom od gotovo točno 37 milijuna eura; izvođači Pelješkog mosta, China Road and Bridge Corporation su ponudili obaviti posao za 33.320.939 milijuna eura, dok je najpovoljnija, financijski, bila ponuda Strabaga, od 32.728.366 milijuna eura. Sve cifre su naravno bez PDV-a.
Zajednica ponuditelja Monterra/Trace Group je procijenila da će im trebati puno više sredstava za obaviti posao duljine 2,5 kilometara, istina vrlo zahtjevan s tunelima i vijaduktima, pa su odaslali ponudu od nešto više od 48 milijuna eura, dok je daleko najskuplja, odnosno najnepovoljnija bila ponuda zajednice španjolskih ponuditelja COMSA/NORTUNEL koji bi posao napravili za 51.363.726 eura...
Ostaje vidjeti za koju će se ponudu odlučiti u HC-u
Ostaje vidjeti za koju će se ponudu odlučiti u HC-u, odnosno kako će proći odluka u žalbenom postupku. Dionica je dio tzv 'Multimodalne platforme splitske aglomeracije', s njom će se promet s auto-ceste, izlaz Dugopolje, preusmjeriti odmah na čvoru Mravince prema TTTS-u i dalje prema Omišu, odnosno prvo do čvora Jesenice (taj dio je ukupno dug 10,5 kilometara te je projektiran kao četverotračna prometnica), a zatim još 11 kilometara gornjim selima kao dvotračna prema mostu Cetina koji se finišira ovih dana...
Za prve tri faze izgradnje dionice Mravince – TTTS posao je dobio Strabag, posao vrijedan 7,2 milijuna eura, te je rok dovršetka radova 24 mjeseca od dana uvođenja u posao.