Ansambl splitske Opere za svoje slušatelje priprema pravu glazbenu poslasticu. Priča o mladoj junakinji Mili iz roda Gojsalića koja je žrtvovala svoj život za slobodu Poljica u borbi protiv Turaka inspirirala je velikana hrvatske operne glazbe, Jakova Gotovca, na pisanje jedne od tri velike hrvatske junačke opere. U splitskom HNK-u pripremaju se tri izvedbe domaćeg remek-djela (10., 12. i 14. ožujka), a uz ansambl matične kuće predstavit će se i zvučna pojačanja, prije svega mezzosopranistica Irena Parlov koja je na prošlogodišnjem Splitskom ljetu oduševila publiku u „Aidi“.
Zahtjevnu ulogu egipatske princeze Amneris Parlov je interpretirala moćno, pamtljivo, uvjerljivo, s revnošću i poštovanjem koje monumentalna peristilska pozornica zaslužuje, ostavši time u sjećanju kao jedno od najugodnijih iznenađenja splitske kazališne sezone.
Kako je splitsko kazalište (pre)živjelo u koroni i što očekujemo od nove sezone?
Ponajbolja hrvatska dramska mezzosopranistica u svojoj biografiji ima zavidan broj izuzetno značajnih ostvarenja u ulogama svoga glasovnog faha. Nastupala je u opernim kućama u Hrvatskoj (nacionalna kazališta u Zagrebu, Splitu i Osijeku), Sloveniji (Slovensko narodno gledališče Ljubljana, SNG Maribor), Češkoj (Státní opera – Prag, Národní divadlo Brno, Národní divadlo moravskoslezské v Ostravě), Španjolskoj (Auditorio de Zaragoza), Francuskoj (Opéra de Rennes) i Njemačkoj (Theater Erfurt).
Njezine recentne uloge pokazuju širok raspon glasovnih, ali i glumačkih mogućnosti, a neke od njih su Dalila u „Samsonu i Dalili“ C. Saint-Säensa, Azucena u „Trubaduru“, Ulrica u Verdijevu „Krabuljnom plesu“, Suzuki u Puccinijevoj „Madami Butterfly“, Maddalena u Verdijevu „Rigolettu“ te Romeo u Bellinijevu djelu „I Capuleti e i Montecchi“. Već dugi niz godina posebno oduševljava ulogom Bizetove „Carmen“ koju je čak šest sezona uz oduševljenje kritike utjelovljivala u ljubljanskoj opernoj kući, ali svoju je prepoznatljivu ulogu prezentirala i u Zagrebu, Osijeku i Zaragozi. Već spomenuta Verdijeva Amneris iz „Aide“ svakako se mora svrstati u vrh njezinih pjevačkih ostvarenja.
Parlov se s jednakim uspjehom pojavljivala i u koncertnim nastupima, primjerice na otvaranju Ljubljana Opera Festivala s „Poljem mrtvih“ Sergeja Prokofjeva, sa Zagrebačkom filharmonijom u prvoj hrvatskoj operi „Porin“, dok je sa Sarajevskom filharmonijom izvodila Beethovenovu „Devetu simfoniju“ i Mozartov „Requiem“.
Splitskoj će se publici predstaviti kao junakinja Mila Gojsalića u izvedbi koja je na repertoaru 14. ožujka, a naslovna uloga koja sa sobom nosi velike izazove – od moćne prezentacije orkestra do glumački uvjerljivog utjelovljivanja narodne junakinje, zahtijevat će veliku glasovnu i glumačku gradaciju tehnika i emocija.
Ljubitelji opere željno iščekuju još jedan nastup splitske operne dive svjetskog glasa, ovaj put u nečemu sasvim drugačijem – domaćoj herojskoj tematici na krilima zahtjevne, ali i prekrasne partiture i osjećaja nacionalnog ponosa, borbenosti i zajedništva.