Hoće li splitska Trajektna luka ovo ljeto nadmašiti čuvenu japansku bocu od litre u koju stane tri? Možda i hoće, ali ima jedan mali problem. To šta stane u luku pitanje je kako će izaći, grlo je isto.
I sve je isto: brojimo, analiziramo varijante, simuliramo, nadopunjujemo brojimo, testiramo, provjeravamo. A onda ćemo pitati Hrvatske ceste, Hrvatske željeznice, Lučku upravu Split, "šta se oni smatraju". Prije toga će idejni projekt biti prezentiran stručnoj i široj javnosti, da ne bi gore nabrojeni ponovili: "Znaju li oni što hoće?"
Otprilike tako bi se moglo iščitati iz odgovora gradskog pročelnika Upravnog odjela za urbanizam i izgradnju Tea Vojkovića vijećniku Marijanu Čelanu iz HDZ-a.
Mikrosimulacije
"Temeljem konačne iteracije mikrosimulacijskog prometnog modela, od projektanta Vedrana Duplančića naručen je Idejni projekt, kroz ožujak 2024. god., kojim su se osim prometnih trajektorija i prometnog režima, razradili, na idejnoj razini, i građevinski parametri zahvata na budućoj(im) prometnici(ama) ulaza i izlaza iz Gradske luke.
Idejni projekt prometnog rješenja Istočne obale je izrađen i prezentiran Gradonačelniku i njegovim suradnicima 13-og ovog mjeseca, te je u tijeku dodatna provjera prometnih parametara predloženog idejnog projekta, od strane stručnjaka FGAG Split.
Nakon dodatne provjere, koju očekujemo da bude završena do kraja ovog mjeseca, ovaj Idejni projekt biti će prezentiran stručnoj i široj javnosti, te će biti stručna podloga za razgovor sa državnim sustavima: Hrvatske ceste, Hrvatske željeznice, Lučka uprava Split, kao operativnim nosiocima upravljačkih i vlasničkih prava na promatranom području", objasnio je Vojković.
Odbijenica
Rad arhitekta Vedran Duplančić ocijenjen je kao prometno najoptimalniji iako je bio tek četvrti na anketnom natječaju za Istočnu obalu 2022. godine. Zatražili smo od njega da nam ustupi to prometno rješenje i kaže o kakvim se nadopunama radi, no dobili smo odbijenicu.
"Idejno prometno rješenje biti će prezentirano stručnoj i široj javnosti od strane gradske uprave, stoga vam ne mogu poslati na uvid tražene podloge", javio je Duplančić, inače docent na zagrebačkom Arhitektonskom fakultetu. Diplomirao je pod mentorstvom legende splitskog urbanizma Dinka Kovačića.
U odgovoru se saznalo i to da zbog uskog grla patu i projekti u Kopilici. Nedosanjani snovi o gradskoj potpomognutoj stanogradnji za mlade i one koji se tako osjećaju.
Čvrste ruke
"Također, za naglasiti je da je ovaj proces definiranja prometnog rješenja ulaza i izlaza iz Gradske luke, jedan od preduvjeta za nastavak procesa pripreme provedbenog urbanističko - arhitektonskog natječaja kao stručne podloge za izradu UPU-a predmetnog područja, kao i pripreme anketnog urbanističko - arhitektonskog natječaja za područje Gradskog projekta Kopilica", naglasio je Vojković i uvjerio vijećnika kako je sve u čvrstim rukama Zavoda za prostorno uređenje Grad Splita.
"Na oba ova procesa biti će angažiran Zavod za prostorno uređenje Grad Splita, čim se ostvare gore opisani uvjeti (dodatna provjera FGAG, prezentacija, razgovori sa HC, HŽ i LUS), a što je povezano i sa završnim aktivnostima na izradi ID PPUG-a i GUP-a Grada Splita, koje Zavod upravo privodi kraju", tuširao je pročelnik Čelana.
Za napomenuti je uz naglasak kako je ravnateljica tog zavoda Jasna Novaković dala ostavku 20. veljače, da joj je otkazni rok trajao do 30. travnja i do današnjeg dana nije raspisan natječaj za čelnu osobu te javne ustanove.
Kuda s pješacima
Inače, Grad je angažirao redovnog profesora s Katedre za prometnice splitskog FGAG dr. Dražena Cvitanića koji je izradio mikrosimulacijske modele varijanti cestovnog izlaza iz gradske kule s ciljem postizanja povećanja sigurnosti i kapaciteta, i prometnu analizu varijanti ako se pješacima omogući prelaziti most kraj Katalinića briga i ako im se zabrani.
Lučka uprava Split objavila je statistiku za 2023. godinu po kojoj se broj putnika približio brojci od 6 milijuna, vozila je milijun, tereta 3,66 milijuna tona, a gostiju s kruzera gotovo 400 tisuća. Sve se to povećalo između 5 i 10 posto u posljednjih dvije godine i u uzlaznom je trendu. Ne znači da su putnici i pješaci. Ali valja naglasiti kako posljednje dvije godine imamo modu među taksistima da biraju putnike. I eto pješaka. Malo će im biti proširenje obalne crte u režiji Vice Mihanovića. Nije on ni na tome stao.
Još terminala
Lučka uprava Split pod njegovim vodstvom najavila je kako će se dogodine u ova doba otvoriti "Novi putnički terminal" u Gradskoj luci Split.
"Izgradnja novog putničkog terminala je odgovor na rastuće potrebe luke Split kao vodeće luke u Hrvatskoj. Osim što će poboljšati doživljaj milijuna putnika koji svake godine posjećuju našu regiju, ovaj projekt će osloboditi Gat sv. Duje za domaći promet što je pozitivan utjecaj na kvalitetu života lokalnog i otočnog stanovništva", kazao je Mihanović.
A trajekti su sve veći, traži se da voze češće i brže. Svi katamarani su puni, a statistici će ove godine zdušno pomoći Kriljani i Katarina Line sa svojim krstašima. Direktor aerodroma u Resniku pun je optimizma, miljuntni putnik bit će nikad prije. Živimo za pozitivne utjecaje i pričekajmo Banovinu da nam prezentira optimalno prometno rješenje sa ili bez pješaka jer su japanskoj boci od litre, što se tiče splitske Trajektne luke, već dvi i po.